Smørblomst82 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #2301 Del Skrevet 27. juni 2012 Ja han får grøt mellom kl 17.30 - 18.00 og så en flaske mme på senga ca kl 19.00. Varierer hvor mye an drikker da. Alt fra 60-150 ml. Han får også grøt/avocadomos/grønnsaksmos på formiddagen og litt frukt på ettermiddagen. I tillegg pupp så ofte han vil.. Nå sov han fra kl 20-23.30 og sovnet fort etter pupp. Jeg tror mye er kos jeg også egentlig. Og når han da får pupp hver gnag han våkner så kan det jo være at det gir han luft eller blir altfor full i magen? Ikke lett altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juni 2012 #2302 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg hadde en skikkelig gulpebaby, men nå er det blitt mye bedre. Gulper enda, men ikke like mye som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 28. juni 2012 #2303 Del Skrevet 28. juni 2012 M har aldri gulpa særleg mykje (eg har eit søskenbarn som gulpa så mykje at ho fylte kaffikoppar, det berre spruta!), men han gulpar framleis, spesielt viss han styrer mykje rundt på golvet etter mat. Og så lukter det meir spy av gulpet no da.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #2304 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg er så lei av guuuuulp!!! Håper det gir seg snart Vi måtte gi opp "ligge på eget rom" prosjektet vårt. Det fungerer ikke. Jeg får minimalt med søvn og ender med at jeg og lille gutt ligger på et rom og samboer på det andre. Han våkner og bare hyler så jeg tipper at han er litt redd og vil trøste seg med pupp hele tiden Er også koselig å ha han på vårt rom,så er ikke noe problem å ha han der en stund til. Velger også å nattavvenne puppen før han legges på eget rom. I samråd med helsesøster så skal vi prøve dette i ferien. Han våkner så ofte og det er nok mye vane og for kosens del. Så etter vi har innført middag så vil vi prøve å gi 1-2 flsker på natten og ellers tilby vann. Så får vi se om han virkelig er sulten eller bare vil kose. Håper han vil kutte ned på nattmat av seg selv. Er ikke lenge til jeg skal ut i jobb og da trenger jeg litt mer søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 28. juni 2012 #2305 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg er så lei av guuuuulp!!! Håper det gir seg snart Vi måtte gi opp "ligge på eget rom" prosjektet vårt. Det fungerer ikke. Jeg får minimalt med søvn og ender med at jeg og lille gutt ligger på et rom og samboer på det andre. Han våkner og bare hyler så jeg tipper at han er litt redd og vil trøste seg med pupp hele tiden Er også koselig å ha han på vårt rom,så er ikke noe problem å ha han der en stund til. Velger også å nattavvenne puppen før han legges på eget rom. I samråd med helsesøster så skal vi prøve dette i ferien. Han våkner så ofte og det er nok mye vane og for kosens del. Så etter vi har innført middag så vil vi prøve å gi 1-2 flsker på natten og ellers tilby vann. Så får vi se om han virkelig er sulten eller bare vil kose. Håper han vil kutte ned på nattmat av seg selv. Er ikke lenge til jeg skal ut i jobb og da trenger jeg litt mer søvn. Jeg synes virkelig synd på deg Får håpe nattavvenningen går som en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juni 2012 #2306 Del Skrevet 29. juni 2012 Utrolig slitsomt for dere, smørblomst82 Håper det blir bedre snart! Kan sikkert være lurt å nattavvenne i ferien! Det skal vi også, dersom han enda våkner for mat da. Orker ikke å måtte stå opp når jeg skal ut i jobb igjen, da er det jo uansett samboer som har ansvaret for han på natten. ____ Nå har O fått tann nummer tre, denne gangen oppe! Man kan trygt si at det å få tenner ikke plager han i det hele tatt, når han sovner uten problem ti over syv på kvelden, for så å sove i strekk helt til halv seks på morgenen! Det som også er deilig, er at etter at jeg sluttet å fullamme (får tre skikkelige måltider per dag, i tillegg til ca tre amminger i løpet av dagen før kveldsammingen), så har puppene omsider regulert seg sånn at jeg kan gå ganske mange timer før jeg får melkespreng, så selv om jeg ikke hadde ammet på 11 timer, så hadde jeg ikke vondt i puppene. Den ene puppen var blitt litt hard, mens den puppen han spiste helt tom før leggetid i går er faktisk fortsatt litt myk, 12 timer etter amming. Håper han blir å avvenne seg helt nå! De siste nettene har han bare våknet en gang for mat (eller to i går da, men han var nok ikke sulten den siste gangen han våknet, for han spiste bare i fem min) Hadde vært fint å sluppet den "kampen" Men her går det i glassmat.. Får ikke i han noe som helst annet hjemmelagd mat. Så sånn går det..Men kjøper Hipp da, så er det i det minste økologisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 29. juni 2012 #2307 Del Skrevet 29. juni 2012 Men her går det i glassmat.. Får ikke i han noe som helst annet hjemmelagd mat. Så sånn går det..Men kjøper Hipp da, så er det i det minste økologisk.. Sliter med akkurat det samme her! "Jeg skal iallefall ikke bli en av de mødrene som kun gir glass, jeg skal lage ALL mat selv,I HVERT FALL når jeg er i permisjon". Pssh. INGENTING av det jeg har laget har Fie likt. Ikke en gang fruktgreiene... Hipp er favoritt her også.. Smørblomst: Jeg tenkte på det inatt - kanskje det er greit om dere flytter inn på barnerommet en stund, også flytter ut, sakte men sikkert? F.eks. Går ut etter siste amming før han står opp, også noen kvelder senere så går du ut 2 amminger før han står opp osv..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 29. juni 2012 #2308 Del Skrevet 29. juni 2012 her vil han heller ikke ha hjemmelaget mat, kan hende det bedrer seg nå som han så smått har begynt å holde mat selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 30. juni 2012 #2309 Del Skrevet 30. juni 2012 Kjempe power walking tidligere i dag og en runde med trenings dvd her hjemme i stua. takket være pulsklokka mi ser jeg at jeg har forbrent ca 900 cal i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juni 2012 #2310 Del Skrevet 30. juni 2012 Kjempe power walking tidligere i dag og en runde med trenings dvd her hjemme i stua. takket være pulsklokka mi ser jeg at jeg har forbrent ca 900 cal i dag Herlig med trening! Jeg trener også en del..Så klart ikke så mye som jeg gjorde før, da trente jeg ganske intensivt fem ganger i uka, men..Sånn som denne uka, så har jeg jogget i terreng to ganger, gått to timesturer og trent en gang hjemme. Dvs kunne vært to hjemmetreninger, men hadde ikke internett den dagen så da fikk jeg ikke hentet videoen.. :gjeiper: Føles veldig godt å jobbe for å stramme opp kropp og sinn! Sier sinn fordi for meg er trening antidepressiva, på en måte! Elsker det! __ Det er så artig med O for tiden! Han er like blid som dagen er lang, og han utvikler seg mer og mer. Er skikkelig tullete også. Hvis han gjør noe, og jeg ler av han, så ler han sammen med meg, også gjentar han det for å se om det skaper samme reaksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 3. juli 2012 #2311 Del Skrevet 3. juli 2012 Herlig med trening! Jeg trener også en del..Så klart ikke så mye som jeg gjorde før, da trente jeg ganske intensivt fem ganger i uka, men..Sånn som denne uka, så har jeg jogget i terreng to ganger, gått to timesturer og trent en gang hjemme. Dvs kunne vært to hjemmetreninger, men hadde ikke internett den dagen så da fikk jeg ikke hentet videoen.. :gjeiper: Føles veldig godt å jobbe for å stramme opp kropp og sinn! Sier sinn fordi for meg er trening antidepressiva, på en måte! Elsker det! __ Det er så artig med O for tiden! Han er like blid som dagen er lang, og han utvikler seg mer og mer. Er skikkelig tullete også. Hvis han gjør noe, og jeg ler av han, så ler han sammen med meg, også gjentar han det for å se om det skaper samme reaksjon Det er herlig å sjå korleis dei utvikler seg M er også mykje blid for tida, tuller og ler masse Det er så koseleg Syns her er litt lite aktivitet, har folk tatt ferie eller? Vi skal kjøpe sportsvogn no på laurdag.. Vi har allereie ei Simo bagvogn, som eg syns er kjempegod, så eg har i alle fall lyst å kikke nærmare på Simovogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 3. juli 2012 #2312 Del Skrevet 3. juli 2012 Det er herlig å sjå korleis dei utvikler seg M er også mykje blid for tida, tuller og ler masse Det er så koseleg Syns her er litt lite aktivitet, har folk tatt ferie eller? Vi skal kjøpe sportsvogn no på laurdag.. Vi har allereie ei Simo bagvogn, som eg syns er kjempegod, så eg har i alle fall lyst å kikke nærmare på Simovogn Har ikke tatt ferie, men har generelt lite å komme med. Fie åler seg som en helt, og hun klarer neeesten å krabbe. Men det ene beinet henger ofte igjen (forskjellig ben på forskjellige ganger ). Ellers har bleieutslettet til Fie blitt mye bedre etter at vi byttet over til tøybleier, og jeg har blitt helt tøybleiefrelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 3. juli 2012 #2313 Del Skrevet 3. juli 2012 Knøttet har begynt å stå på alle 4 og "jokke" og de siste par dagene har det jammen meg spruttet opp en tann til, så nå har han 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. juli 2012 #2314 Del Skrevet 3. juli 2012 Har rett og slett ikke så mye å skrive om for tiden jeg. Hverken i egen dagbok eller her. Er enda sånn høvelig aktiv ellers i forumet, men når det kommer til dagbok er det litt tørke.. :gjeiper: Men O utvikler seg voldsomt for tiden. Han kan så og si sitte nå. Dvs han sitter ikke på rumpa, men han sitter veldig mye på kne, og støtter seg så vidt med en hånd på ett eller annet møbel. Også sitter han sånn høvelig stødig når han sitter på fanget uten støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 4. juli 2012 #2315 Del Skrevet 4. juli 2012 Her utvilker vi oss i sneglefart hvorfor krabbe når du kan ligge på den flekken du ble plassert på lissom Er en del opptatt med trening om dagen, men er jo inne å titter da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #2316 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg har tatt litt ferie:-) Her er det også mye som skjer. Kommer seg overalt nesten. Krabber så smått og klarer nesten å sitte selv. Støtter seg også med den ene armen mens han sitter på siden:-) Ammer nesten ikke for jeg har lite melk og han er ikke interessert. Så har fått mye bedre rutiner på mat og søvn. Men sliter ennå om natta, så snart blir det å anvende med nattpupp snart. Eget rom funket ikke så må snart gjøre et nytt forsøk:-) Ellers så er det tenner på gang så han klør og sutrer en del. Skriker også en del når hanl blir lagt med i vogna, men håper dette bedrer seg når tanna kommer opp:-) Ellers så koser vi oss og gleder oss til pappaen også kan være hjemme med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 4. juli 2012 #2317 Del Skrevet 4. juli 2012 Her både sitter og krabber lillegutt. Sistnevnte er litt stressende, for snur jeg meg bort et lite sekund er han på vei ut døra/bak tv-en/inn i en stikkontakt eller noe i den duren. Takk gud for lekegrind de gangene jeg bare MÅ på do! Hehe... Apropos mat... Vi er godt i gang med både brødskiver og diverse annen mat... (og grøt, selvfølgelig..) men nå som vi er i smake på/spise selv-fasen, er det noe vi absolutt IKKE skal gi barna? (bortsett fra kumelk og ting som kan sette seg i halsen, selvfølgelig...) har lite kunnskap på dette området merker jeg... Og en annen morsom observasjon. Lillegutt nekter å drikke vann fra flaske, selv om han har vært "flaskebarn" i flere måneder. (melk går bra)! Men - fra tutekopp drikker han masse vann! Av en eller annen grunn synes han at vann er helt topp fra kopp. Hehe.. Merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 4. juli 2012 #2318 Del Skrevet 4. juli 2012 Her både sitter og krabber lillegutt. Sistnevnte er litt stressende, for snur jeg meg bort et lite sekund er han på vei ut døra/bak tv-en/inn i en stikkontakt eller noe i den duren. Takk gud for lekegrind de gangene jeg bare MÅ på do! Hehe... Apropos mat... Vi er godt i gang med både brødskiver og diverse annen mat... (og grøt, selvfølgelig..) men nå som vi er i smake på/spise selv-fasen, er det noe vi absolutt IKKE skal gi barna? (bortsett fra kumelk og ting som kan sette seg i halsen, selvfølgelig...) har lite kunnskap på dette området merker jeg... Og en annen morsom observasjon. Lillegutt nekter å drikke vann fra flaske, selv om han har vært "flaskebarn" i flere måneder. (melk går bra)! Men - fra tutekopp drikker han masse vann! Av en eller annen grunn synes han at vann er helt topp fra kopp. Hehe.. Merkelig! Når det gjelder vann så drikker ikke Fie det fra flaske heller, men kun fra tutekopp eller imsdal barneflaske. Rart! Honning og Peanøttsmør er visst fyfy.. (Og brødskive med makrell i tomat er superdigg her i huset!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 5. juli 2012 #2319 Del Skrevet 5. juli 2012 M elsker også vatn frå Imsdal barneflaske og no har han verkeleg fått sansen for tutekopp, for då får han halde sjølv - stor stas! Eg har høyrd ein skal vere forsiktig med sitrusfrukter også, men eg hugsar ikkje kor lenge det gjaldt.. Det var noko med eksem å gjere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. juli 2012 #2320 Del Skrevet 5. juli 2012 M elsker også vatn frå Imsdal barneflaske og no har han verkeleg fått sansen for tutekopp, for då får han halde sjølv - stor stas! Eg har høyrd ein skal vere forsiktig med sitrusfrukter også, men eg hugsar ikkje kor lenge det gjaldt.. Det var noko med eksem å gjere.. Det har ikke jeg lest, men på en måte bestemt meg for det selv. Tror sitrusfrukter kan være litt for tøft for magen.. (Og Imsdal barneflaske er rett og slett genial!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå