Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Ja baby feeder er veldig kjekt. Lillegutt elsker den. Har til nå hatt eple, banan, pære, druer og bringebær (anbefales ikke by the way) i den.

Søvn:

Hos oss går sovingen litt bedre. Ikke så lett å legge på dagen for må vugges godt med vogna og han skriker en del da. Sover max 2-3 timer i løpet av dagen. Legges kl 19-19.30 for natten. Våkner ca 3-5 ganger og vil opp i 07-08 tiden...

Mat:

Pupp når han vil ha så har ingen kontroll der.

Grøt eller avocado i 10-11 tiden+ vann og gjerne litt pupp eventuelt mme ( drikker ikke mer enn 60-100 ml da)

1/2 Fruktglass/beger og pupp/mme (120ml) eller avocado i 14-15 tiden

Grøt og vann i 17.30-18.00 tiden

Flaske med mme på senga

Ammer fremdeles mye, men vurderer å kutte litt på dagen.

Han får smake det meste. Har smakt brød og det likte han veldig godt. Skal nok snart i gang med litt middag.

Men nå krabber han nesten. Står på all 4 og forsøker å komme seg fremover. Er så søt for han blir så oppgitt når det ikke går riktig vei:-) babler, smatter og ler hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille begynte å krabbe skikkelig for en uke siden, så her går det unne. :) Nesten så jeg savner da han ikke kom noen vei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille begynte å krabbe skikkelig for en uke siden, så her går det unne. :) Nesten så jeg savner da han ikke kom noen vei :fnise:

Så morro da :) Har ei venninne som sa det samme til meg. Blir en helt ny tilværelse når de blir så mobile :) Har du lekegrind? Vi arva en, men er så usikker på om vi skal ta den i bruk, eller om vi i det hele tatt har plass til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var lillegutt oppe hver 2. time.... Var rimelig trøtt når han ville opp kl 07. Sov i senga med oss fra kl 04 for orket ikke prøve å få han til å sove :)

Planen var at han skulle på eget rom i dag, men må vente til å morgen. Rommet må også brukes som gjesterom så må få plass til alt :)

Nå sitter gutten i vippestolen og koser seg med kavring. Han lager masse koselyder og snakker til seg selv..hehe.. Så populært kavring var. Anbefaler det til alle med kløende gommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var M veldig interessert i brødskiva mi, så han fekk smake litt (eplesylte på), og så fekk han sin eigen skalk å gomle på :)

Eg las forresten at Coop ikkje skal slutte å produsere, men dei har trekt tilbake ein del bleier pga klager frå forbrukarane..men det kjem altså nye! Phui! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var M veldig interessert i brødskiva mi, så han fekk smake litt (eplesylte på), og så fekk han sin eigen skalk å gomle på :)

Eg las forresten at Coop ikkje skal slutte å produsere, men dei har trekt tilbake ein del bleier pga klager frå forbrukarane..men det kjem altså nye! Phui! :)

Så flott! Akkurat nå roter jeg meg igjennom tøybleiejungelen, men vet ikke om vi kommer til å lande på tøybleier (Prøver litt forskjellig :) ). Men jeg var aldri særlig fornøyd med Coopbleiene, så det er fint at det kommer "ny og forbedret" utgave. :)

Fie lærte seg å åle forrige helg, og fyker rundt nå! Hun står også på alle fire, og vugger, og krabber gjerne med beina, men armene står på stedet hvil :fnise: Det kommer seg vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M har ikkje begynt å krype enda, han har stått og gynga i ca 1 månad no ;) Det kan visst ta si tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at naboer skal snakke til meg mens jeg står å vugger vogna for å få han til å sove. Jeg sier at vi heller kan snakkes etter på for han må sove. OK sier naboen og setter i gang med å klippe gresset (selv om det akkurat regna og er veldig vått!!!!!) Ikke alltid like lett å bo i rekkehus..

Vi er på jakt etter nytt hus og håper vi finner noe snart. Lillegutt skal sove på rommet sitt for første gang i dag...Spennende å se hvordan det går. Men rommet må også fungere som et gjesterom så er ikke så veldig fint der enda. Litt for lite til barnerom og gjesterom..men men..

Ja det kan vist ta tid før de krabber selv om de står på alle 4 en stund. Her kommer han heller ikke så mye frem for beina beverger seg, men ikke armene.. Litt komisk egentlig. Men gud å frustrert han blir altså. Og deiser nesa i bakken noen ganger stakkars..

Var mye våken i natt også... nå begynner jeg å bli skikkelig sliten av å være så mye våken å natta. Noen ganger spiser han mye, noen ganger bare sutter han og andre ganger spiser han/hyler/sutrer og er sint. I går kl 22 så begynte han plutselig å skrike uten at jeg aner hvorfor. brukte over 50 min på å roe han og få han til å sovne. Gav pupp, men skulle ikke tro han var sulten egentlig. Ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus er også veldig var på lydar, spesielt ute i vogn. Når eg trillar tur, og han har sovna, så går eg og håper at eg ikkje møter nokon, for då må eg seie "hei", og då kan han finne på å våkne.. I dag sov han berre i 25 minutt på trilletur, fordi nokre ungar kom hoiande forbi på sparkesykkel :gjeiper:

Håper de finn hus snart :jepp:

Har nokon forresten prøvd bleiebadebuksene til Libero? Er dei 100% tette? Vi skal jo til Trondheim og dei har visst basseng på hotellet..så vi tenkte å teste ut :) Men eg håper bleiane held på bæsjen, i tilfelle uhellet er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus er også veldig var på lydar, spesielt ute i vogn. Når eg trillar tur, og han har sovna, så går eg og håper at eg ikkje møter nokon, for då må eg seie "hei", og då kan han finne på å våkne.. I dag sov han berre i 25 minutt på trilletur, fordi nokre ungar kom hoiande forbi på sparkesykkel :gjeiper:

Håper de finn hus snart :jepp:

Har nokon forresten prøvd bleiebadebuksene til Libero? Er dei 100% tette? Vi skal jo til Trondheim og dei har visst basseng på hotellet..så vi tenkte å teste ut :) Men eg håper bleiane held på bæsjen, i tilfelle uhellet er ute :)

jeg har brukt de på babysvømmingen :) funket kjempe bra :) fin passform til min lille gutt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har brukt dem på ferie og svømming. De har vært helt greie for oss også :)

Brukte 40 min på å få han til å sovne i senga si på eget rom i dag... Han syns nok at det var veldig mye spennende å se på. Gruer meg litt til natten da, med tanke på amming o.l. Men blir det mange ganger så få jeg legge meg på gjestesenga eller ta han inn til oss.

Jeg ser på Polarn o Pyret at det er salg. Vurderer å handle inn litt til barnehage o.l., men vi starter ikke før i desember. Hva skal man satse på av str.o.l? Har dere forresten regntøy til de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har brukt dem på ferie og svømming. De har vært helt greie for oss også :)

Brukte 40 min på å få han til å sovne i senga si på eget rom i dag... Han syns nok at det var veldig mye spennende å se på. Gruer meg litt til natten da, med tanke på amming o.l. Men blir det mange ganger så få jeg legge meg på gjestesenga eller ta han inn til oss.

Jeg ser på Polarn o Pyret at det er salg. Vurderer å handle inn litt til barnehage o.l., men vi starter ikke før i desember. Hva skal man satse på av str.o.l? Har dere forresten regntøy til de små?

Kan godt hende at han sover bedre på eget rom, og at nattamminga ikke blir så ille :klemmer: Har dere tenkt på nattavvenning?

Fie flyttet på eget rom når hun var tre måneder, og der har vi fått plassert en sovesofa. Den er himmelsk å slenge seg nedpå når jeg skal amme, og når Fie har tøffe netter, så er det fint å kunne slå den ut, sånn at jeg kan ligge på samme rom. Men det har kanskje skjedd 2 ganger i løpet av tre måneder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt hende at han sover bedre på eget rom, og at nattamminga ikke blir så ille :klemmer: Har dere tenkt på nattavvenning?

Fie flyttet på eget rom når hun var tre måneder, og der har vi fått plassert en sovesofa. Den er himmelsk å slenge seg nedpå når jeg skal amme, og når Fie har tøffe netter, så er det fint å kunne slå den ut, sånn at jeg kan ligge på samme rom. Men det har kanskje skjedd 2 ganger i løpet av tre måneder. :)

Ja vi kan krysse fingrene for at det blir bedre :) Nei har ikke tenkt så langt enda. Ville vente til han har begynt med middag slik at jeg er sikker på at han får i seg nok mat/ikke har behov for nattmat. Har et håp om at han vil nattavvenne seg selv, men det skjer nok ikke. Har dere gjort det?

Ja er en seng der så da har jeg et sted å legge meg å amme eller samsove. Han ligger jo ofte i vår seng nå og det er jo trangt med 3 stk i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en regndress og en vinterdress i størrelse 86, begge er reima tec, så litt store i størrelsen. Håper det vil passe ut neste sesong, kjørte det på 50 prosent avslag. :)

Men når det kommer til ullundertøy, så er det jo like greit å kjøpe enda litt større, for det kan man jo brette. :)

Har hatt noen deilige netter nå, etter en dårlig periode. I seng klokken syv, våkner ca halv tolv, og sover fra tolv til mellom halv seks og halv syv. Deilig. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en ganske kjip nattperiode nå, som har vart en god stund. Våkner 3-4 ganger om natta, og av og til gjerne med en times mellomrom, sånn at jeg hvertfall ikke føler meg uthvilt om morgenen. Helsesøster anbefalte oss å nattavenne. Men som dere sikkert har fått med dere så har jo mannen vært syk en god stund, med borreliose, og kom ikke ut i jobb før siste halvdel av mai. Han gikk ut i pappapermisjon nå på mandag, og ønsket å gjøre en så god innsats som han kunne på jobb imens. Derfor har vi utsatt nattavvenningen (siden det er han som må ta den støyten). På mandag fjernet han visdomstennene, så nå venter vi egentlig bare på at han blir i god form igjen etter det, så starter vi kanskje med nattavenning. MEN de to siste nettene har vært helt fantastiske! Opp en gang om natta, og stå opp et sted mellom 0630-0800. Vi får se om vi venter litt med å nattavvenne, men hvis vi skal gjøre det, så bør vi gjøre det i god tid før 14. august, da T begynner på skole.

Så O hadde tatt smokken, Teriyaki :danse: Håper Fie oppdager smokken snart hun også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt sov M for aller første gong heeeile natta! Sov frå 20.15 til 5.15, og det var fantastisk!

Håper såklart det fortsetter slik, men har iiinga tru på det :fnise: Men eg skal leve lenge på denne natta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt plutselig tok O smokken :) litt rart egentlig. Da jeg prøvde å venne han på den klarte han ikke å holde den i munnen, og så klart overhode ikke å Ta den i munnen helt selv, så ble litt sjokket da jeg så han krabbe rundt med smokk i munnen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt på eget rom gikk ikke bra :( Han sovna kl 20, våknet med et hyl kl 22, men sovnet greit etter litt pupp. Våknet igjen med et hyl kl 01.30 og var våken til 03.00!! endte med at han og jeg delte seng og da sov vi til 8.

Han sov godt på dagen i dag, men sovnet ikke før kl 20 (da hadde jeg prøvd en time, men han bare rullet rundt i sengen sin). Så er spent på natten i natt...

Ikke ville han ha smokk, han fikk pupp, men fortsatte å hyle. Var fornøyd når vi gikk rundt i rommet, men ville ikke bli lagt ned. Klarte å roe han med byssing, men så fort vi la han ned hylte han igjen. Sovnet inntil meg meg puppen i munn. Kanskje jeg har forlite melk?

Tror det også er flere tenner på gang, for han har hele hånden i munnen igjen og prøver også å tygge på hendene mine hele tiden.

Hvordan er det med deres unger og gulping forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt på eget rom gikk ikke bra :( Han sovna kl 20, våknet med et hyl kl 22, men sovnet greit etter litt pupp. Våknet igjen med et hyl kl 01.30 og var våken til 03.00!! endte med at han og jeg delte seng og da sov vi til 8.

Han sov godt på dagen i dag, men sovnet ikke før kl 20 (da hadde jeg prøvd en time, men han bare rullet rundt i sengen sin). Så er spent på natten i natt...

Ikke ville han ha smokk, han fikk pupp, men fortsatte å hyle. Var fornøyd når vi gikk rundt i rommet, men ville ikke bli lagt ned. Klarte å roe han med byssing, men så fort vi la han ned hylte han igjen. Sovnet inntil meg meg puppen i munn. Kanskje jeg har forlite melk?

Tror det også er flere tenner på gang, for han har hele hånden i munnen igjen og prøver også å tygge på hendene mine hele tiden.

Hvordan er det med deres unger og gulping forresten?

Det KAN jo hende at han får for lite melk, men synes mer det høres ut som trøst, jeg da. (Dere gir grøt til kvelds, ikke sant?)

Her gulpes det mye mindre nå enn før, eneste gulpen som kan komme er etter kveldsgrøten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...