Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Her har vi hatt noen fine dager, og M har sprellet i vognen med nakne tær :)

Bruker dere bagvogn enda, eller sportsdel/vogn?

Vi har tatt i bruk sportsdelen. Han har fortsatt god plass i bagen, men det er jo enda mer plass i sportsdelen, så da synes jeg det er like greit å droppe bagen nå når det går mot sommer. Så får han jo enda mer plass å sprelle på :)

Han har forresten ligget i bagen oppi sprinkelsenga inntil ganske nylig, så det ble veldig enkelt å bare bruke sportsdelen så jeg slapp å drasse bagen mellom vogn og seng (har kombivogn) lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Byttet til sportsdel da han var 5,5 mnd. Men med fotposen og stor kalæsje, så ligger han like innpakket som i bagvogna, og nesten like lunt. :) Har vårpose oppi nå, den er av flis og et type polyester-stoff på utsiden, også har jeg en sommerpose som er tynn bomullsdyne, men tror den også er vindtett. Men den har jeg kun hatt bruk for to dager hittil, og da var den ikke kommet i posten enda. :sjenert:

Shitvær her i bor..FIRE grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bagvogna enda, men har av og til hatt opp ryggstøet, slik at han har fått sitte :) Det likte han :)

I dag var vi på helsestasjonen på 6 mnd-kontroll, og M har blitt stor gut :) 9025 gram og 70,3 cm lang (ikkje 70,5?! :gjeiper: ) og 46 cm rundt hovudet :) Helsesøstra var også veldig imponert over kor aktiv han er og sa han ligg langt over snittet motorisk. Fekk også tannbørste med ho, sjølv om han ikkje har fått tenner enda (det dukka jo opp noko for leeenge sidan, men det stoppa heilt opp). Og legesjekken gjekk heilt fint, han var ein frisk, fin og sosial unge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gik bra på kontroll :) viskal på torsdag, så det blir jo spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja lillingen har bare hatt på seg body i vogna de varmeste dagene. Ikke lett med påkledning i disse dager. Vi har nå nytta til sportsdelen og han trives godt i den. Den er fremovervendt og det er litt uvant, men går greit. Triller jo som oftest tur når han skal sove likevel.

Hvordan er dere i prosessen med fast føde? Hvor mange måltider og hvor mye melk?

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bagvogna enda, men har av og til hatt opp ryggstøet, slik at han har fått sitte :) Det likte han :)

I dag var viu på helsestasjonen på 6 mnd-kontroll, og M har blitt stor gut :) 9025 gram og 70,3 cm lang (ikkje 70,5?! :gjeiper: ) og 46 cm rundt hovudet :) Helsesøstra var også veldig imponert over kor aktiv han er og sa han ligg langt over snittet motorisk. Fekk også tannbørste med ho, sjølv om han ikkje har fått tenner enda (det dukka jo opp noko for leeenge sidan, men det stoppa heilt opp). Og legesjekken gjekk heilt fint, han var ein frisk, fin og sosial unge :)

Vi var også på kontroll i dag. Min var 8100 g og 68 lang:-) trodde han skulle være mye lengre men.

Ja vi fikk også tannbørste. Lillingen har 2 tenner og elsker å pusse dem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke kommet langt..Han får ett grøtmåltid i halv sekstiden. Men sånn ellers blir det nesten bare smaksprøver. Kan få i han en isterning hvis det er søt frukt, men er det noen form for middag så vil han ikke ha. Har ikke særlig lyst til å gi han mer enn ett måltid grøt per dag, så håper det kommer seg snart. Skulle lage avokadomos i dag, men den var råtten inni!!

Mni har forresten fått to tenner, men han er ikke så glad i å pusse tenner, bare når han får tygge den, og suge i seg litt tannkrem.. :gjeiper:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker også å bare gi et grøt måltid, men vet ikke hva jeg skal gi i stedet? Vi skal snart begynne med smaksprøver på middag. Håper det går ned. Alt annet har gått ned til nå ihvertfall... spesielt oreokake som svigermor gav.........!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et syk og går på antibiotika og det er ikke lett å ha høy feber med en liten enn i hus!!!! Barnefaren er bortreist hele uka!! Syns litt syns på meg selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får guttungen grøt på morgenen, så prøve å spise litt selv+melk neste måltid, så får han middagsglass neste måltid og så grøt til kvelds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M får graut i halv to-tida og i fem-tida (er ikkje kvar dag han får to gongar..), pluss kanskje litt fruktmos tidlegare på dagen. Eg har prøvd å gi han middag, men han spytter det ut like fort som eg putter det inn. Må nok vere tålmodig der ja, har lest det kan ta 15-20 gongar før dei liker det :) Og så får han litt vatn til grautmåltida sine.

Ellers går det i morsmjølk :)

(Hihi, no høyrer eg M og pappaen på badet, han tek kveldsstellet..og M flirer som berre det! :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe rutine på pupp, det får hun når hun begynner å bli litt grinete.

Men grøt til frokost, lunch besto av gulerot- og potetmos, helt til jeg fant ut at jeg skulle være god mor og lage hjemmelaget. Hun nekter å spise det... :sjenert: Så når går det i litt fruktmos og sånt.

Og grøt til kveldmat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammer enda, så lite inne på dette med fast føde.. Har fått en del smaksprøver på grøt, fruktmos og grønnsaksmos, men ikke i nærheten av noen posjoner og heller ikke hver dag. Han virker mer enn nok fornøyd med bare morsmelk enda. Tenker vi får begynne å øve litt mer på fast føde, han er jo 6 mnd snart og da må vi jo begynne.

God bedring smørblomst :klemmer: lov å synes synd i seg selv i slike tilfeller..

(jeg har *bank i bordet* ikke vært syk etter knøttet kom til verden, men gruer meg allerede til det skjer.. :sjenert: jeg er av den typen som blir helt slått ut av feber og sykdom. Føler bare for å ligge i fred og sove meg frisk og det går jo ikke på samme vis nå lengre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammer enda, så lite inne på dette med fast føde.. Har fått en del smaksprøver på grøt, fruktmos og grønnsaksmos, men ikke i nærheten av noen posjoner og heller ikke hver dag. Han virker mer enn nok fornøyd med bare morsmelk enda. Tenker vi får begynne å øve litt mer på fast føde, han er jo 6 mnd snart og da må vi jo begynne.

God bedring smørblomst :klemmer: lov å synes synd i seg selv i slike tilfeller..

(jeg har *bank i bordet* ikke vært syk etter knøttet kom til verden, men gruer meg allerede til det skjer.. :sjenert: jeg er av den typen som blir helt slått ut av feber og sykdom. Føler bare for å ligge i fred og sove meg frisk og det går jo ikke på samme vis nå lengre!)

Var ganske treg med å innføre fast føde jeg også, og det går fortsatt treeeegt her i gården..Eneste jeg får i han er grøt, og litt frukt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...