Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Jeg håper forresten du Rubie føder snart, ja! :jepp: Men etter det så får ingen andre føde før meg eller Trulte :ler: Tror det er vi som er nærmest termin. I alle fall ut av alle som er aktive her inne..Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eg trur du Rubie blir først ut! :jepp: Skal i alle fall krysse fingrane for det! Skjønner at du blir sliten med to fullbårne inni der!

Blir det vaginal fødsel på deg? Ikkje noko planlagd ks eller igangsetjing eller noko sånt?

Tvillingene lå med hodet ned begge to ved forrige kontroll, så alt liger til rette for vaginal fødsel. Men hvis de ikke vil komme frivillig snart skal vi ta en diskusjon om igangsetting med sykehuset førstkommende onsdag. Er jo ikke bare-bare med igangsetting heller, det blir et valg mellom to onder. Faren for komplikasjoner øker jo dersom en blir satt igang og jeg vil gjerne føde vaginalt. De fleste andre sykehus i Norge setter igang tvillinger seinest i uke 38, men Haukeland drøyer gjerne til termin... :sukk:

Jeg håper forresten du Rubie føder snart, ja! :jepp: Men etter det så får ingen andre føde før meg eller Trulte :ler: Tror det er vi som er nærmest termin. I alle fall ut av alle som er aktive her inne..Hehe.. :)

Takk! Skjønner godt at dere er lei også. Det er noe med den termindatoen. Har en kamerat som ble far i september. Han mente at det heller burde være en termin-uke og at det hadde vært lettere å forholde seg til enn denne eksakte datoen. Kan hende det er noe i det. :)

Jeg heier på deg, Rubie!

:hoppendeglad::hoppe::duskedame:

Stor respekt for tvillingmødre som går så lenge!

:pls: Bøyer meg i støvet!

Og så fikk vi vite i dag at alt ekstrautstyret til vognen vår er klar for å sendes fra USA, men de som skulle sende ut vognen, som er det som tar lengst tid, de har glemt å gjøre det. Så den er ikke en gang sendt fra forhandler før i dag...

Så i stedet for at alt kommer i en kjempestor pakke til Norge, kommer det nå i to, kanskje tre. Og vognen blir ytterligere forsinket, så vi aner ikke når den kommer. Takke seg til at vi bestilte tidlig. Men vi får den 100 $ billigere...

Takk! Jeg har ikke noe valg, da. :sjenert:

Så kjedelig med vognrot! Bare du får den før fødselen. Men 100 $ er jo penger også. :jepp:

Vi kjøpte en brukt TFK twinner twist duo og brukte bager. Etter litt vask og stell ser den helt ny ut. Koster ca 11000,- ny. Vi fikk den for 3500,- så vi var veldig fornøyde!

Støtter deg her! Bortsett fra tvillingene er det INGEN babyer som skal ut før min eller din :-) Nå fortjener vi snart å bli ferdige synes jeg!! :-D

Jeg er helt enig :fnise: Jeg krysser fingrene for dere. Håper dere slipper overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo termin 25.12, så akkurat nå kan vi begge dra akkurat hvor vi vil, føler jeg. Men fra desember av, så vil jeg holde meg hjemme. Men jeg har jo strevd mye med bekkenet mitt, og har hatt både krykker og rullestol i snart en måned allerede, så sannsynligheten for at jeg drar langt avgårde er minimal, for å si det sånn.

Nå er vår TFK joggster twist bestilt på tyskland, 4800 kr istedet for 10 000 kr (ca) som det koster her i Norge. Er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stresset litt mye og hatt mye kynnere. Var godt å sette seg ned :)

Vi reiser ikke langt nå, men samboer skal få en siste fest og så blir det en lang pause :) I dag er det akkurat en mnd til termin...håper det skjer en uke eller to før da. For begynner å bli så tungt. Jeg syns jeg har blitt dobbelt så stor bare på en uke og nå har strekkmerkene kommet.. huff og huff. Ble satt ut når jeg så dem.

I tillegg blir litt for mye godteri og pepsi max om dagen :sjenert: Vet jeg ikke burde, men er noe nesten ingen ting jeg har lyst på.. huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg har ikke noe valg, da. :sjenert:

Så kjedelig med vognrot! Bare du får den før fødselen. Men 100 $ er jo penger også. :jepp:

Vi kjøpte en brukt TFK twinner twist duo og brukte bager. Etter litt vask og stell ser den helt ny ut. Koster ca 11000,- ny. Vi fikk den for 3500,- så vi var veldig fornøyde!

Det er jo sant. Når jeg begynner å bli lei det meste, pleier mannen å si at en blir ikke utsatt for mer enn det er ment at en skal tåle. Sant, men av og til utrolig irriterende.

Alle vognene vi har kjøpt til nå, har vært brukt. Så dette blir vår første nye vogn.

Og ja, vi har kjøpt noen vogner. Har en mann som er mer enn gjennomsnitlig interessert i vogner med gode egenskaper. Så dette blir vogn nr 7... Men har også solgt en av de (med gevinst...) og regner med å få solgt de andre også, med tanke på at det har vært rift om flere av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant. Når jeg begynner å bli lei det meste, pleier mannen å si at en blir ikke utsatt for mer enn det er ment at en skal tåle. Sant, men av og til utrolig irriterende.

Alle vognene vi har kjøpt til nå, har vært brukt. Så dette blir vår første nye vogn.

Og ja, vi har kjøpt noen vogner. Har en mann som er mer enn gjennomsnitlig interessert i vogner med gode egenskaper. Så dette blir vogn nr 7... Men har også solgt en av de (med gevinst...) og regner med å få solgt de andre også, med tanke på at det har vært rift om flere av de.

7 vogner?!? :hakeslepp: Oi.

Jeg prøver å si til mannen at kanskje vi kan kjøpe en vogn til når de må over i sportsdelen slik at de kan sitte vendt mot oss. Det kan de ikke på TFK-vognen. Men han mener at vi bør kunne klare oss med en vogn i hele vognperioden :sjenert: Heldig du er som har en mann som er villig til å prøve litt forskjellig.

Sikler litt på Bugaboo Donkey...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å si til mannen at kanskje vi kan kjøpe en vogn til når de må over i sportsdelen slik at de kan sitte vendt mot oss. Det kan de ikke på TFK-vognen. Men han mener at vi bør kunne klare oss med en vogn i hele vognperioden :sjenert: Heldig du er som har en mann som er villig til å prøve litt forskjellig.

:opplyser: TFK har en hardbag som kalles Multi X, og den kan gjøres om til en strollerstol, der barnet sitter med ansiktet mot den som triller. :) Det har vi skaffet oss, iallefall :) Hvis det er av interesse, så vil jeg gjerne hinte frampå med www.kiddies24.de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre er som er "øm" i livmora? Det verker og er ømt nederst og opp mot navlen..Tror jeg..Lurer på hvorfor :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre er som er "øm" i livmora? Det verker og er ømt nederst og opp mot navlen..Tror jeg..Lurer på hvorfor :klo:

Jeg er til tider øm i livmora, men ikke nederst. Jeg er mer øm helt øverst og ned mot navlen.. Vet ikke hva det kommer av.

Ellers så er jeg mye "plaget" med alle strikkepinnene babyen har fått tak i.. Hopper jo nesten av stolen innimellom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til tider øm i livmora, men ikke nederst. Jeg er mer øm helt øverst og ned mot navlen.. Vet ikke hva det kommer av.

Ellers så er jeg mye "plaget" med alle strikkepinnene babyen har fått tak i.. Hopper jo nesten av stolen innimellom :sjenert:

Hehe, ja den strikkepinnevondten kan være grusom til tider! Jeg må stoppe helt opp, klarer ikke gå mens det står på.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag holdt jeg på besvime på butikken fordi jeg ble så svimmel. Måtte sette meg ned å hvile. Så har jeg hatt vondt i hodet og nakken.

I stad så fikk jeg kjempe vondt i skambeinet.. Tror ihvertfall det.. Forran på underlivet liksom :sjenert: Føltes som menssmerter. Måtte stoppe og puste.. Var skikkelig ubehagelig.

Er dette tegn på modning, at hodet fester seg eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, som alle andre, begynte med 1. Og den hadde vi planer om å bruke hele vognperioden. En quinny freestyle. Fantastisk vogn. Med bag, mulighet for å feste bilstol og en sportsvogndel hvor småen kan sitte både mot triller og fremover. Veldig god og anvendelig vogn. Den er nå blitt barnehagevogn.

Så kom mannen over en joggevogn. Utrolig lett å trille. Kjempevogn. Men så fant han en nyere utgave og fikk prutet ned prisen på den, samtidig som han fikk solgt den første med fortjeneste. Da er vi kommet til 3 vogner.

Da vi skulle til syden, ville vi ha en herja paraplytrille som kunne bli ødelagt i verste fall, så vi fant en brukt MacLaren. Kjempefornøyd. Denne ble også mer og mer brukt her hjemme. Den ligger fast i bilen og er utrolig grei å ha med når jeg skal på butikk eller kjøpesenter.

Så siden vi venter nr 2 og de blir ganske tette, så har mannen funnet tvillingvogner både som paraplytrille og joggevogn. Da er vi oppe i 6. Og den 7. blir nå den nye, som kan kombineres med både bag og søskensete, hvor ungene sitter over hverandre og ikke ved siden av hverandre, så den går fint inn her hjemme igjennom den smale døren vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: TFK har en hardbag som kalles Multi X, og den kan gjøres om til en strollerstol, der barnet sitter med ansiktet mot den som triller. :) Det har vi skaffet oss, iallefall :) Hvis det er av interesse, så vil jeg gjerne hinte frampå med www.kiddies24.de :)

Passer den på tvillingvognen også? Trodde ikke det var samme type hardbag på alle TFK-vognene? Det hadde jo vært supert i så fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer den på tvillingvognen også? Trodde ikke det var samme type hardbag på alle TFK-vognene? Det hadde jo vært supert i så fall :jepp:

Nei, det er jeg litt usikker på :klo: Kanskje det går ann å ta kontakt med barnas hus, eller noe lignende, og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

SYV vogner? :daane:

Dere skal ha for å være praktiske :Nikke:

Vi har bare kjøpt Emmaljunga Duo Edge og tror det holder for vår vel :fnise:

Har elastisk sjal og meitai - gleeeeder meg sånn til å bære mini rundt i den! :rodmer:

Amme i den og :ler: kan jeg gå hvor jeg vil med puppen ute uten at noen vet det :jepp:

Slenger med et magebilde, 33+4 (OM JEG KLARER! :bond:). Synes nå ikke at jeg er så stor.

Vet ikke hvor mye jeg vil vokse de siste ukene, men det gjør meg ikkeno å forbli sånn!

Det er et slit å komme seg opp av sofaen og i siste dagene har jeg falt ut av sengen og sambo har fått hjertet i halsen og hevet seg etter meg - det er ikke lett å elegant rulle seg ut av sengen :ler:

Er dere også oppe mye om natten for tiden?

Har virkelig begynt å få rutine på det der... Opp hvertfall tre ganger, og til de samme tidene.

Det kjedelige er at jeg kan være tissatrengt ut av en annen dimensjon, også kommer det IKKENO!!!

Mini bare ligger og dytter på blæa for moro skyld - noen ganger blir det veldig mye bevegelse :fnise:

Våkner av det gjør jeg og...

Mormor har fire barn og legen hennes mente at man går AKKURAT like mange dager med alle barna - ungen kommer når den er klar (selvfølgelig).

Og det var derfor slik at hvis babyen kom før eller etter termin var det fordi estimeringen ikke var helt korrekt.

Altså at man egentlig aldri går over tiden - legene har da bare antatt at man ble gravid tidligere enn man egentlig ble.

Vel ... vet ikke helt hva jeg skal tro, men det gjør meg INGENTING hvis mini kommer om 4-5 uker, så fremt h*n er klar og klarer seg i livet utenfor livmoren :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det november jenter! Dvs. terminmåneden til mange av oss! :hoppe:

Fus! Hehe... blir spennende å se hvem som blir først ut av oss!! Tror vi er de som etter kalenderen skal være først ute iallefall...

Klar, ferdig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOVEMBER!!!

Lykke til med fødsler til alle med november termin!

:blomst:

Snart er det slutt på :gravid: og begynnelsen på :kgbaby: , :hjerter_rundt: , :smilbla: og :duskedame: . Blir nok litt mangel på :sovne: , men får forsøke litt :veslejenta: innimellom.

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fus! Hehe... blir spennende å se hvem som blir først ut av oss!! Tror vi er de som etter kalenderen skal være først ute iallefall...

Klar, ferdig.....

Hehe ja det blir spennende å se! :jepp: Jeg er relativt innstilt på å måtte gå godt over tiden da, så du skal ikke se bort i fra at du blir den første av oss som får nurket på utsiden! :rodmer:

NOVEMBER!!!

Lykke til med fødsler til alle med november termin!

:blomst:

Snart er det slutt på :gravid: og begynnelsen på :kgbaby: , :hjerter_rundt: , :smilbla: og :duskedame: . Blir nok litt mangel på :sovne: , men får forsøke litt :veslejenta: innimellom.

:rodmer:

JAA :strix: Endelig november! Rart å tenke på, i grunn. En annen ting som er fint med at det er blitt november, er at det bare er en måned til advent! Elsker jul og alt som hører med! Bortsett fra å blakke meg på julegaver da. Har ikke så mye å rutte med for tiden.. :sjenert: :gjeiper:

Blir spennende nå framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spanande tider framover for oss alle! :jepp: Men eg trur IKKJE eg blir først ut, for å seie det slik.. :fnise:

Åh, eg gler meg til advent! Eg har allereie tjuvstarta med både julebrus og klementin.. :sjenert: Men resten skal vente til 1. søndag i advent, altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...