lolita90 Skrevet 28. september 2011 #601 Del Skrevet 28. september 2011 har ikke noe barnerom å innrede ennå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. september 2011 #602 Del Skrevet 28. september 2011 Her kjøpte vi også sånn flatpakket kommode fra Skeidar. Den er hvit med to små skuffer øverst og tre store skuffer under der igjen. Kostet et sted mellom to og tre tusen..Husker ikke jeg? Den er veldig fin i alle fall! Men kulelageret på den ene skinnen til den midterste skuffen ble faktisk ødelagt, så må dra på Skeidar for å få en ny skinne. Bortsett fra det er kommoden endelig ferdig oppmontert. Ang. Nav så kan arbeidsgiver ettersende inntektsopplysningene. Men det er sikkert mest lettvindt for Nav å få alt i et. Her ble det ettersendt av begge, så..Har enda ikke fått svar, til tross for at det bare er tre uker til jeg går ut i permisjon nå..Mon tro om jeg skal ringe og purre litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 28. september 2011 #603 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Koooselig å innrede rommene! Har dere tenkt noe over hvor lenge dere vil ha mini inne på deres rom før h*n flyttes over? Vi har innredet rommet til stesønnen min Han er tre, og akkurat nå har vi bare to soverom, så den største blir prioritert for nå Det med NAV er jeg LITT usikker på, men det er slik at du skal kunne be arb.giver sende inn dette nå f.eks, og de skal fylle ut det som trengs! Purr og vær heller tidlig ute enn sent Etter neste helg kommer kommoden - da skal alle klæerne vaskes! Gleder meg. Kan ta meg selv i å bare sitte og ni glo på de små små smååååå klærne... Endret 28. september 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. september 2011 #604 Del Skrevet 28. september 2011 Det er i grunnen noe jeg har tenkt en del på, men jeg vet ikke jeg? I første omgang så tenker jeg ved fire-fem-månedersalderen. Men hvis det fortsatt er mer enn en amming om natten så vil jeg tro at det blir veldig tungvindt. Vet ikke jeg? Vi har rommet vårt vegg i vegg med barnerommet, så er jo ikke lange veien å gå for ammingen, og det skal være en sofa på barnerommet slik at jeg kan sitte behagelig, men.. Jeg aner virkelig ikke hva som er normalt i forhold til hyppigheten av amming om natta. Vi har jo sånn hengevugge på vårt soverom, men ønsker kun å bruke den max et halvt år for så å flytte han over i sprinkelsenga si på eget rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 28. september 2011 #605 Del Skrevet 28. september 2011 Æhh, jeg tenker man tar det som det kommer! Kjenner man at man selv og ungen er klar så flytter man den inn Hvis ikke får man bare vente enda lenger! Veldig mange følger disse ekspertene og deres råd SLAVISK. Tror man kan gå på magefølelsen på det aller aller meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. september 2011 #606 Del Skrevet 28. september 2011 Æhh, jeg tenker man tar det som det kommer! Kjenner man at man selv og ungen er klar så flytter man den inn Hvis ikke får man bare vente enda lenger! Veldig mange følger disse ekspertene og deres råd SLAVISK. Tror man kan gå på magefølelsen på det aller aller meste Ja, ikke sant. HER blir han i alle fall ikke sovende inne hos oss fram til han er et år gammel. Max seks måneder. Både for vår, og for hans søvn. Ikke minst så har vi litt dårlig plass på soverommet vårt. Hadde vært noe annet hvis vårt soverom var på barnerommet, og barnerommet på vårt rom. Der er det bedre plass, altså kunne vi hatt sprinkelsengen der inne, og med litt avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 29. september 2011 #607 Del Skrevet 29. september 2011 Vi har sånn Mawok hengevugge på vårt, og tenker at han søv i den i nokre månader om natta.. På dagen kan han godt få ligge i sprinkelsenga si på sitt rom, sånn han blir vant til den Men vi tek det litt på gefühlen.. Men han blir nok flytta over til sitt eige rom etter nokre månader ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 29. september 2011 #608 Del Skrevet 29. september 2011 Har heller ikke planer om å ha ungen på rommet vårt til han er 1 år, som jeg hører visstnok er anbefalt. Vi kommer til å se det ann. Føles det greit for oss og gutten selv virker fornøyd med det, kommer vi nok til å flytte han over på naborommet vegg-i-vegg etter noen mnd. Vanskelig å se for seg på forhånd egentlig, ettersom vi er førstegangsforeldre og ikke helt vet om vi blir av den hysteriske eller avslappa typen foreldre :gjeiper: også kommer det til å ha veldig mye med hvordan ungen er (er han rolig, trygg, sover godt om natta og spiser skjelden er nok terskelen for overflytting mye lavere enn hvis han f.eks er urolig, har kolikk, utrygg, sover ikke godt om natta, spiser ofte og gulper mye....). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 30. september 2011 #609 Del Skrevet 30. september 2011 Vi har ikke noe barnerom i denne leiligheten, så vi får forandre på det når vi flytter. Men det er nok best å gå på feelingen ja Man gjør det som kjennes riktig for seg og sitt barn! Tror også det har en del å si, at foreldrene kjenner seg rolig og komfortable med tingene utvikling og da følger ungen mer villig med. Forresten, har dere sjekket HotMilk? Kjøpte to amme bh'er derfra og de er KNALLGODE å ha på seg!! Nå er str litt usikker, men jeg har to forskjellige, en til når melken kanskje er på topp, og en annen mindre cup når det begynner å minke. Haha ikke vet jeg hvor store brystene vil bli, men de bh'ene var hvertfall å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. september 2011 #610 Del Skrevet 30. september 2011 Eg tenkte å sjekke ut Bravissimobutikken når eg er i London no i helga Dei har bh-ar heilt opp til KK-cup, så då MÅ eg vel finne noko?! HotMilk hadde berre opp til G og H på dei eg kika på..det blir for lite Viss eg har større enn KK, då går eg og legg meg.. Men eg håper det fins ammebh-ar med spiler! Det er vel ikkje sånn at dei alltid er utan spiler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 30. september 2011 #611 Del Skrevet 30. september 2011 hvorfor er alltid bher så dyre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 30. september 2011 #612 Del Skrevet 30. september 2011 Ææææhh jeg vet ikke!! Det er så grisedyrt at jeg blir gal... Mine ga jeg forresten 50$ for + shipping. Og 250kr. i toll ... Det var pokker meg dyrt når jeg tenker etter. Tollen altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. september 2011 #613 Del Skrevet 30. september 2011 Dei eg har no kosta 1000 kr pr stykk! Grusomt! På Bravissimo ser eg dei ligg på rundt 3-400 kr, og det er jo nokre hakk billigare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 30. september 2011 #614 Del Skrevet 30. september 2011 jeg har ikke råd til å kjøpe en del bher til 400 kr stk altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. september 2011 #615 Del Skrevet 30. september 2011 Nei, det burde vere momsfritak (eller noko liknande) på bh-ar! Kvifor går ingen til valg med det løftet?! :gjeiper: Eg hadde stemt på dei Eg tenker å kjøpe kanskje 4 bh-ar, så eg reknar med å måtte bruke 1500-2000 på det.. Sure kroner, men nødvendig.. Håper berre Bravissimo har nokre som eg liker/passar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 30. september 2011 #616 Del Skrevet 30. september 2011 ja hvor mange behøver man egentlig ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 30. september 2011 #617 Del Skrevet 30. september 2011 nå er jeg sikkert dum her, altså... men hvorfor trenger dere så dyre BH-er? Jeg kjøpte en amme-bh på HM og en på Bogerud Tekstil... begge sitter kjempegodt på, og kostet 150 per stk! (har sef kjøpt de for store - og testet med ammeinnlegg oppi... den ene prøvde jeg med min vanlige BH inni - for å få en følelse av hvordan de satt hehe...) Er det noe jeg ikke har fått med meg her som jeg trenger? Siden jeg føler jeg nå slapp så billig unna :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 30. september 2011 #618 Del Skrevet 30. september 2011 nå er jeg sikkert dum her, altså... men hvorfor trenger dere så dyre BH-er? Jeg kjøpte en amme-bh på HM og en på Bogerud Tekstil... begge sitter kjempegodt på, og kostet 150 per stk! (har sef kjøpt de for store - og testet med ammeinnlegg oppi... den ene prøvde jeg med min vanlige BH inni - for å få en følelse av hvordan de satt hehe...) Er det noe jeg ikke har fått med meg her som jeg trenger? Siden jeg føler jeg nå slapp så billig unna :-P har de ammebher på Bogerud??? da skal jeg jammen gå bort å titte på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 30. september 2011 #619 Del Skrevet 30. september 2011 jepp de har det! Den jeg kjøpte var uten spiler, men den har god støtte... (nå er ikke jeg så veldig stor, vet ikke hvordan det er for litt større jenter, om de kanskje trenger spile...?) Ellers er den fra HM nesten enda finere, (les behagelig) de er også verdt å ta en titt på! Og en annen ting som er lurt å kjøpe på Bogerud; ull-undertøy til babyen! jeg kjøpte litt forleden - halv pris! Janus, var det vel merket het... bodyer med lange armer og stillongs med fot. Kjempepraktisk for oss som får vinterbabyer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 30. september 2011 #620 Del Skrevet 30. september 2011 Hvilken vogn har dere, evnt. hvilken tenker dere på å kjøpe? Jeg har ikke hatt mulighet til å kjøpe BHer på H&M på 6-7 år Umulig å finne 75H-I der. Har en ammeBH, den betalte jeg 4-500 kr for, og den er litt for stor, så jeg håper den passer når melka er på sitt beste! (Når det gjelder pris på BH, så tror jeg at jeg kan prate for både silverdoe og meg at BHer for folk som har så store pupper som oss, det koster flesk, uansett. Jeg er heldig hvis jeg finner en BH under 500 kr, som gir god støtte, og som passer..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå