Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Ååhh det hørtes deilig ut å trene!

Hadde selv første ute turen i dag, måtte handle mer klær i str 50 :fnise:

Det var artig å vagge bortover kjøpesenteret :ler:

Vi har fått en jente som tar puppen som en helt, sover nesten hele natten (hvor lenge det varer er jo spennende...) og generelt veldig blid! Men hissig :fnise:

Godt a mor kjenner igjen gråten når hun er sulten!

Morsfølelsen har bare slått inn PANG, og det er vanvittig stort å kjenne et sånt ansvar!

Å elske noe så høyt ... sukk :rodmer:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag var første møte med helsesøster, jeg tok bena fatt og gikk til helsestasjonen. Og jeg er sååå stolt over meg selv for det! På grunn av heftig bekkenløsning så har jeg ikke hatt mulighet til å gå ordentlig tur på nesten et år. Og jeg følte meg som den supermammaen som gikk trilletur med datteren sin i begynnelsen av januar :sjarmor:

Har noen av deres unger kolikk/magesmerter? Vi er på fjerde kvelden nå der Fie plutselig hyler ut i smerte og må trøstes konstant i mange timer. Har dere noen gode tips? Her hjelper risting, hard stryking over rygg og mage, froskestilling og litt pupp, men dette fjerner jo ikke problemet, bare trøster litt.

(Og takk til Teriyaki som kom med gode tips i dagboka mi, skal kontakte manuellterapaut hvis det ikke gir seg snart! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Håper for deres del at det bare er innkjøringsproblemer av magen. I så fall bedrer det seg forhåpentligvis i løpet av et par uker. :)

Har du prøvd å gi henne et varmt bad? Skal vist hjelpe på smertene. Hvis ikke, skru på støvsugeren :jepp:

__

Nå skal vi tilbake til osteopaten :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bæresjal? Når gutten min har vondt i magen putter jeg han i bæresjalet og setter meg i gyngestolen eller går rundt på stuen og da roer han seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bæresjal? Når gutten min har vondt i magen putter jeg han i bæresjalet og setter meg i gyngestolen eller går rundt på stuen og da roer han seg.

Nei, har jeg ikke. Har du et å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha dåpsfesten heime i stova vår :) Vi blir ikkje fleire enn rundt 25-30 stk, så det burde gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåpsfesten heime i stova vår :) Vi blir ikkje fleire enn rundt 25-30 stk, så det burde gå bra :)

Er ikke 25-30 stk mange folk? Vi blir rundt samme tall, men har fått intrykk fra flere at dette er et stort tall til dåp å være.

vi bor i en 60 kvadrat leilighet, så her må vi leie et sted

Vi har 70-80 kvadratmeter, men den er fortsatt for liten for dåp :sjenert: Så vi skal også leie et lokale, har bestilt kirke, men ikke lokale enda. Fie skal døpes 1 april, palmesøndag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har jeg ikke. Har du et å anbefale? :)

Jeg har et som heter Sleepy Wrap. Moby Wrap funker også bra. Får de billig på finn.no :)

Finnes mange bra videoer på youtube som viser knyteteknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke 25-30 stk mange folk? Vi blir rundt samme tall, men har fått intrykk fra flere at dette er et stort tall til dåp å være.

Vi har 70-80 kvadratmeter, men den er fortsatt for liten for dåp :sjenert: Så vi skal også leie et lokale, har bestilt kirke, men ikke lokale enda. Fie skal døpes 1 april, palmesøndag :jepp:

Jo, det kan hende det er mange..? Eg veit faktisk ikkje.. :) Men no har vi stor slekt..dvs. EG har stor slekt, eg har f.eks. 6 søsken. Mannen min har lita slekt, så der inviterer vi litt meir perifer slekt som vi er mykje saman med. Så då trur eg vi ender opp med nærmare 30 stk.

Stova vår er ca 60 kvadrat, så med litt ekstra bord og klappstolar så skal der vere god plass :) Vi hadde selskap no før jul, med 20 stk, og då gjekk det bra utan ekstra sitjeplassar :)

Vi satsar på dåp ca første helga i mars :) Må finne ut når det er gudsteneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...nå må jeg bare komme med verdens dummeste sp.mål, men jeg har aldri hørt eller tenkt på hvordan man går fram for å døpe ungen :sjenert: Ringer man bare presten og sier at man har en unge man vil ha døpt? Eller er man inne i et system der man automatisk får et tilbud om å døpe ungen, liksom...?

Og er det egentlig noen "grense" på hvor gammel ungen kan være før den døpes? Har egentlig lekt litt med tanken på utedåp, på familesætra til samboer - den er eldgammel, fremdeles i drift og er en skikkelig perle. Hele slekta elsker den plassen og det er et samlingspunkt fra påsketider og til snøen faller på høsten igjen. Vet presten vår har døpt og viet folk ute i naturen, så det går jo sikkert ann. Men..da må det jo være sommer, og da vil jo gutten være 6-7 mnd.

Og dere som er 25-30 stk.. ber dere tanter og onkler og sånn? (altså barnets gammeltante/onkel). Vi har igrunn tenkt på bare våre foreldre og søsken, pluss faddere - men det blir nesten "kjedelig" lite folk for en dåpsfest..... :sjenert: Men om vi skal be tanter og onkler blir det stikk motsatt: vanvittig mange :overrasket: så litt usikker der..

Edit: der rakk silverdoe og svare på noe av det jeg lurte på iallefall, før jeg fikk postet ;)

Edit #2: de dumme sp.målene lar ikke vente på seg fra denne kanten :gjeiper: kom på en ting til; skal NAV ha skattekort? :klo:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du må betale presten dersom du skal ha det ute, for det vanlige er å ta det i slutten av en vanlig gudstjeneste. :)

Kirken må du ringe. Vi har fått en brosjyre fra kirken vi skal bruke, ikke noe mer enn det.

Vi ber faddere, besteforeldre, oldeforeldre og søsken. Det blir ca. 20 stk. :)

Her skal utten døpes 25 mars. Du kan fint døpe en une på et halvt år, men hvis dere har en familie-dåpskjole, så bør du sjekke størelsen på den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er alt ordnet med kirke og lokale :D nesten funnet alle faddere vi skal ha til Liam også :)

så nå mangler vi bare resten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjem ikkje til å be "gamle"tanter og onklar, det blir heise mange (for mamma har også 6 søsken :fnise: ). Men det blir våre søsken, foreldre, besteforeldre og oldeforeldre + nevøar og nieser på mannen si side og deira familiar (fordi han har så lita slekt i forhold til mi, og vi er mykje saman med dei, dei er på min alder). Mannen min er ein del eldre enn meg, så frå hans side blir det ikkje pappa, eller beste/oldeforeldre, for dei er døde.

Søskenbarnet mitt døpte dattera si samtidig som ho gifta seg, og då var jenta nesten 1 år, så det går fint an å døype seinare enn "normalt" :)

Skal de ha mange fadrar, forresten? Eg trur vi ender opp med 5 stk, alle innanfor familien :)

Eg trur forresten det stod på skattekortet mitt (eller var det i eit brev frå Nav? :klo: ) at om du mottek ytelser frå Nav så skal ikkje dei ha skattekort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å be foreldrenes onkler og tanter, men det skal vi gjøre. Mannen min har et veldig nært forhold til sine søskenbarn på farsida, og sine tanter og onkler.

Med et par foreldre, 2 par besteforeldre, 1 onkel m/ kjæreste, 1 tante, 3 + 1 (enkel) par gammel tanter/onkler, 6 søskenbarn av foreldre, 2 par oldeforeldre og ei filletante så blir vi oppe i 27 gjester. Som sagt, dette er ikke en tradisjonell gjesteliste, det er mye mer vanlig med foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og onkler/tanter og evnt. søskenbarn :)

:opplyser: Når det gjelder faddere så er det lov med maks 6 stykker. :) Vi skal ha fire: En onkel, ei kusine av far, og et søskenpar jeg har oppvokst med som jeg ser på som nær familie (er nemlig enebarn, og har veldig lite biologisk familie, skjønner dere..).

Dere som skal døpe barnet deres: Har dere familiedåpskjole? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trudde det var lov med berre 5 fadrar, no lærte eg noko nytt ;) Då er vi godt innanfor grensa :fnise: Vi skal ha mamma og pappa, svigermor, svigerinna mi og mannen hennar (om dei seier ja, vi har ikkje spurt dei enda :) )

Vi skal bruke kjolen som farmor hekla til vi ungane. Den er veldig fin :) Har ikkje brukt den sjølv, for ho hekla den til nr 3, så det er berre dei 5 yngste søskena mine som har brukt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...