Knøtteliten Skrevet 16. november 2011 #1021 Del Skrevet 16. november 2011 Hihi..typisk mannfolk Jeg har tenkt å ta i bruk et av tisselaknene jeg har kjøpt til småen jeg Glemte at jeg hadde kjøpt et, så jeg kjøpte et til.. Så da tar jeg like så godt det ene selv og legger i senga! Bare sånn i tilfelle søl.. (og bilen da sikkert..når den tid kommer). Da kan iallefall ingen klage på vannsøl her i gården! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 16. november 2011 #1022 Del Skrevet 16. november 2011 Da er det endelig permisjon på meg, og jeg er klar for å komme i gang med de siste forberedelsene. Vaske babyklær, pakke sykehusbag til meg selv og "hentebag" til babyen + en god del andre ting som må gjøres. I morgen har jeg time hos jordmor, så er litt spent på hvor mye jeg har lagt på meg, og hvor mye babyen har vokst siden sist. Etter jordmortimen skal jeg til frisøren, skal bli godt å få klippet noen slitte tupper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #1023 Del Skrevet 16. november 2011 Tisselaken ja.. har ikke kjøpt det engang jeg. I senga har jeg overmadrass og en ennen ull greie som jeg hadde når jeg var liten. Begge deler kan puttes i vaskemaskinen daå håper det holder. Men i vugga har jeg ikke no.. hmm... Ja nå har jeg også pakket fødebagen og stelleveska til babyen. Så nå kan han bare komme. Har noen små innkjøp igjen, men ikke noe som haster. Skulle også vært hos frisøren, men har ikke penger nå.. SÅ skjønner ikke når jeg skal få kommet meg dit. Det er en evighet siden sist, så burde absolutt vært der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 16. november 2011 #1024 Del Skrevet 16. november 2011 Åhh. Jeg var hos frisøren for noen uker siden. TAKK GUD!!! Det var en etterlengtet time. Og bare det å fikse håret kjenner jeg gjør en stor forskjell på selvtilliten når jeg setter de tunge føttene utenfor døren Har nå litt tid til å pakke fødebagen, men her er det mye som skjer! I stad hadde vi , er vel en tre fire uker siden sist...og det kjentes merkelig Og nå har jeg hatt KONSTANTE menssmerter og kynnere siden vi gjorde oss ferdig begge to! Men det er vel det! Får bli annen slags kos frem til 6ukers kontrollen nå! Ellers fikk vi nettopp en fugl av tanten min Sambo er nå glad i den...den skriker litt for mye for min del. Blir gal! JORDMOR TIME I MORGEN! Meget spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 17. november 2011 #1025 Del Skrevet 17. november 2011 Ble tante til en liten gutt i natt jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 17. november 2011 #1026 Del Skrevet 17. november 2011 Ble tante til en liten gutt i natt jeg Så herlig :-) Da kan du jo øve deg på tantebarnet før din egen lille gullunge kommer om ikke lenge! Gratulerer så mye, og så stas for familien med to så store julegaver nesten samtidig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 17. november 2011 #1027 Del Skrevet 17. november 2011 Forresten noen som har hørt fra Teryaki? Er vel et par dager siden hun skrev at vannet gikk.. er så spent på hennes vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 17. november 2011 #1028 Del Skrevet 17. november 2011 HenLu skrev i dagboken sin at gutten kom i...går? Tror jeg! Gratulerer, lolita Koselig med to så tette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 17. november 2011 #1029 Del Skrevet 17. november 2011 Svigerfamilien min står veldig på kjenner jeg, ble tante i april i år også Skulle nesten tro at de alle er noen kaniner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 17. november 2011 #1030 Del Skrevet 17. november 2011 Eg skal bli tante i februar, storebroren min skal få ei jente Det blir veldig kjekt (Men heldigvis er EG først, viss ikkje hadde eg nok blitt superutålmodig ) Tisselaken ja..det burde vi kanskje kjøpe.. Huff, det er så mange småting å hugse på :gjeiper: Ellers er alt som normalt med meg, for dei som lurte Tipper den overtidskontrollen på mandag blir brukt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 17. november 2011 #1031 Del Skrevet 17. november 2011 35 uker, er så sprekkferdig! _____ spørsmål fra en kontrollerende førstegangsfødende: Hvordan er det med underlivshygienen når man føder, eller kommer på sykehuset? Altså, jeg merker forskjell på mengde på utflod og sånt nå, og før jeg ble gravid, og føler at det skal mindre til før jeg føler meg "skitten". Vasker dere underlivet deres før dere drar på sykehuset? Jeg får angst av å tenke på at en jordmor skal "nedi der" også er lukta sjenerende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 17. november 2011 #1032 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Ble tante til en liten gutt i natt jeg Gratulerer som tante, Lolita90! Veldig fin tittel! Her har alle besteforeldrene ventet barnebarn nå i ca 1,5 år i strekk... Først oss i november i fjor, så min svigerinne (min mann sin søster) og min bror som fikk nå i sommer begge to og så oss igjen. Og jeg som en stund var redd for at våre ikke skulle få noen jevngamle søskenbarn siden søstrene til mannen begynte for ca 9 år siden. Niennas: Husker jeg fikk mannen til å barbere meg nedentil en av de siste dagene forrige gang, nettopp for å ikke føle meg som en busk. Da jeg spurte jordmor som sydde meg etter fødselen, sa hun at det er ting de ikke legger merke til. De ser ALT!!! Men at du for din egen del ønsker å ta en liten kattevaske før du drar til føden skjønner jeg godt, så gjør det. Alt som skal til for at DU føler deg bedre er bra! Jordmor fortalte videre at hun selv hadde lakkert tåneglene sine røde etter riene hadde begynt fordi hun følte hun måtte pynte seg for sine kollega... Men en ting som kan anbefales alle som blir sydd er å be om å få litt grønnsåpe etter fødselen. Så blander en ca 1 liter mål, eller 1/2 litermål med grønnsåpe og lunkent vann som en heller nedentil når en går på do for å tisse. Utrolig behagelig, og noe jeg fortsatte å gjøre en stund etter jeg kom hjem. Da det kan svi litt i stingene når en tisser. Grønnsåpen er med på å holde det litt renere. Endret 17. november 2011 av Redlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 17. november 2011 #1033 Del Skrevet 17. november 2011 Åhh jeg synes du er fin, N Du ser veldig gravid ut! Skal du vite Mye babyprat her nå! Neste uke skal vi til et vennepar og spise middag, en kompis sambo ikke har sett på en stund, de har en på to år og ei på et halvt år. Da kan vi få litt innblikk i hvordan det er med to tette I stad gikk forresten resten av slimproppen. Men det trenger fortsatt ikke bety noe ikkesant?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 17. november 2011 #1034 Del Skrevet 17. november 2011 I stad gikk forresten resten av slimproppen. Men det trenger fortsatt ikke bety noe ikkesant?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 17. november 2011 #1035 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Her er magen min i dag oi det bildet ble stort, men det gjør vel ikke noe Endret 17. november 2011 av lolita90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 17. november 2011 #1036 Del Skrevet 17. november 2011 Dessverre :-) Det er vel en av alle de tingene som kan - men som ikke trenger å bety noe... men du vet, det er veldig få fasiter i dette gamet! Indeed! Og det kan skje noe alt fra dagen etterpå til tre uker senere Håper jo mini kommer litt nærmere termin. Er det huet mitt er innstilt på. Og ammeinnlegg har jeg f.eks ikke rukket å kjøpe enda! Hadde vært fint med 18. des, da blir det ordentlig juleferie på oss! ----- Får ikke lastet opp noe bilde Dataen vil ikke helt det jeg vil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 17. november 2011 #1037 Del Skrevet 17. november 2011 Så fine mager dere har! Her ble den første dagen i permisjon slettes ikke brukt som planlagt. I steden for alt som skulle gjøres her hjemme har jeg vært ute og drukket kaffi, og vært sosial med venner. Men tenker at det er jo litt viktig også, kanskje ikkje så lett å komme seg ut etter at mini er kommet... Ikea har forresten tisselaken til rundt 50-lappen for de som ikke har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 17. november 2011 #1038 Del Skrevet 17. november 2011 I stad gikk forresten resten av slimproppen. Men det trenger fortsatt ikke bety noe ikkesant?? Trenger vel ikke bety noe, MEN... Du har aldri vært nærmere Så fine mager her var bilder av da. Dizzy: Det er da ikke en ufornuftig dag å være litt sosial. Har så vidt startet permisjonen min jeg også, litt tidligere enn nødvendig. Og har brukt dagene på å være hjemme med småen som har vært febersyk. Men jeg har fått vasket litt babyklær, og begynt å legge i bagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #1039 Del Skrevet 17. november 2011 Gratulerer til alle som har blitt eller skal bli tante Jeg ble tante tidligere i år og er jo veldig koselig når søskenbarna kommer litt tett Dizzy: Du har startet permisjonen din på helt rett måte Er veldig med vennekos og avslapping også. Jeg har vært mye på kafé og venninne besøk etter jeg ble sykemeldt/permisjon og det er jo viktig å bruke tid til dem også mens man kan I dag begynner fødeavdelignen på tvNorge... må vel få med oss det.. Her skjer det dessverre svært lite. Mye kynnere og litt mensmurringer, men ingen slimpropp etter andre ting.. Og nå begynner jeg å bli lei og utålmodig.. Skal på UL og vekstestimering i morgen så det er spennende. Gleder meg til å se at lillegutt har det bra. Håper han bare ligger litt rart og ikke er så stor... huff.. Så fine magebilder også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 17. november 2011 #1040 Del Skrevet 17. november 2011 Fine mager I natt sov jeg null og lite pga mensmurringer. Føler at "noe" definitivt er i ferd med å skje der inne. En helt annen følelse enn før. Kjenner ungen er lengre nede, kjenner det presser mer i underlivet også disse murringene oppi der. Pluss at kynnerne har trappet vesentlig opp. Nærmer seg vel sakte men sikkert når det begynner å bli sånn Også...over til litt slim-info : Jeg har ved 2 anledninger hatt slimklatter i trusa siste dagene. Lurer på om dette evt kan være deler av slimproppen, for tror den skulle vært litt større altså Eller at det evt bare er en snodig samling av..eh..sammenklumpet utflod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå