Gå til innhold

Ønsker tips til sunne og gode oppskrifter til voksne og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lage noen sunne, magre og gode matretter som også datteren vår på 4,5 år vil like.

Hun er ikke den første til å smake på nye ting og jeg synes det derfor er vanskelig å lage annet enn det samme stort sett hele tiden.

Hun elsker fiskepinner, grateng, pølser, tomatsuppe, kjøttkaker/boller, fiskpudding osv.

Dette er jo ikke det sunneste man kan spise, men det går i dette da.....

Titter litt rundt på oppskrifter, men finner liksom ikke noe spesiellt som jeg tror hun kommer til å like og som samtidig er magert og sunt.

Har dere noen erfaringer når det gjelder gode, sunne retter som barna deres likte veldig godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullkornpasta med hjemmelaget tomatsaus. Det er faktisk raskere å lage enn å bruke pose til sausen.

Kok fullkornpasta.

Stek litt kyllingkjøttdeig.

Tomatsaus:

Skjær litt hvitløk i tynne skiver (1 fedd).

Stek dette såvidt litt i stekepanna

Hell på en eller to bokser hermetiske tomater (gjerne med tilsatte urter).

Dette skal kun bli varmt. Ha så i noen friske urter hvis du har det.

voila :-) En sunn god middag som inneholder mye tomater....

Skrevet

Ellers bruker vi kylling/kalkun karbonader sammen med hjemmelaget potetstappe, og ferske grønnsaker.

Dette er også en vinner hjemme hos oss ;-) Hvis du bruker poteter fra i går, eller har planlagt litt med å skrelle og skjære opp poteter kvelden før (husk å sette alt i vann hvis det er ukokte poteter), så er potetmosen ferdig på den tiden det tar å koke grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...