Gelica Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Jeg ønsker å lage noen sunne, magre og gode matretter som også datteren vår på 4,5 år vil like. Hun er ikke den første til å smake på nye ting og jeg synes det derfor er vanskelig å lage annet enn det samme stort sett hele tiden. Hun elsker fiskepinner, grateng, pølser, tomatsuppe, kjøttkaker/boller, fiskpudding osv. Dette er jo ikke det sunneste man kan spise, men det går i dette da..... Titter litt rundt på oppskrifter, men finner liksom ikke noe spesiellt som jeg tror hun kommer til å like og som samtidig er magert og sunt. Har dere noen erfaringer når det gjelder gode, sunne retter som barna deres likte veldig godt?
Wit1 Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Fullkornpasta med hjemmelaget tomatsaus. Det er faktisk raskere å lage enn å bruke pose til sausen. Kok fullkornpasta. Stek litt kyllingkjøttdeig. Tomatsaus: Skjær litt hvitløk i tynne skiver (1 fedd). Stek dette såvidt litt i stekepanna Hell på en eller to bokser hermetiske tomater (gjerne med tilsatte urter). Dette skal kun bli varmt. Ha så i noen friske urter hvis du har det. voila :-) En sunn god middag som inneholder mye tomater....
Wit1 Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Ellers bruker vi kylling/kalkun karbonader sammen med hjemmelaget potetstappe, og ferske grønnsaker. Dette er også en vinner hjemme hos oss ;-) Hvis du bruker poteter fra i går, eller har planlagt litt med å skrelle og skjære opp poteter kvelden før (husk å sette alt i vann hvis det er ukokte poteter), så er potetmosen ferdig på den tiden det tar å koke grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå