Gå til innhold

Prøver,blir ikke gravid men likevel optimist?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!:)

Jeg og min kjære har forsøkt en tid å bli gravide...Riktignok ikke i flere år, men ett halvt år. Jeg er klar over at det ikke er vesentlig lang tid, og overhodet ikke noe å klage over når andre prøver i flere år... Derimot er vi nå skapte slik at vi fokuserer nå stort sett på oss selv, jeg selv er ikke noe unntak.

Jeg har gått på p-piller i 10 år, men sluttet i des 2009.Brukte kondom frem til i høst.

Syklusen min er mellom 32-37 dager, men har vært stabil de siste 4 -6 mnd.

Jeg får kreftige menssmerter samme dagen som den starter, noe jeg aldri har hatt før p-pille slutt. Derimot denne gangen begynte jeg å spotte en 5 dager før mens. Noe jeg aldri pleier å gjøre før dagen før. å i tillegg fikk jeg mensen på 32 dag, i stede for 35-37!

Greia er at jeg er så optimistisk, hver mnd er jeg sikker på at jeg er gravid, jeg føler omtrent hundre symptomer og synes jeg ser klare tegn overalt! Derfor er fallhøyden stor hver gang jeg får menssmerter og mensen er på vei!

Å i dag er en slik dag!!!! Å jeg er sinna og lei, og nå begynner den ekle fornemmelsen av at " mulig det er noe galt med meg eller han" å snike seg innpå!!

For jeg forstår ikke hvorfor det ikke klaffer! Vi har sex annen hver dag, alt av vitaminer osv som skal være bra, tas av oss begge, vi røyker ikke, drikker ikke, vi er aktive begge to, etc. Jeg er 28, han er 35! Så hvor vanskelig kan det være?!?!? Vel det er vanskelig! Å det føles VIRKELIG som om ALLE venninnene mine får det til på 1 forsøket, å det gjør noe med meg! Jeg også vil...

Så ja, hva vil jeg egentlig?!

Jeg trengte vel bare en utblåsning, å sette ord på den optimismen som lever i meg HVER ENESTE gang... For seriøst, jeg er 100 prosent sikker at nå klaffer det!!! Nå satt det!!! Hver gang!!!!!

Så vær så snill å gi meg noen solskinnshistorier og noen betryggelser:)

Lilla:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også slik som deg. Noe er galt, enten med han eller meg. Har ikke brukt prevensjon på 5 år. Brukte "hopp av i svingen" metoden, men den skal jo heller ikke være sikker, fram til i juni i fjor. I november satt spiren helt plutselig. Og jeg hadde ingen aning om når jeg hadde eggløsning eller noe. Så bare til å fortsette ;) Kanskje lurt å ikke ha fokuset på at nå skal dere ha sex for å bli gravid. :)

Skrevet

Tenkte akkurat likkens :)

Men til slutt ga jeg opp tenkinga, å bare hadde sex når jeg virkelig følte for det. Å da klaffet det :) Nå er jeg 24 uker på vei med en liten gutt :)

Lykke til vidre, det klaffer til slutt, bare ikke vær for utolmodig.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver, TS! For de aller fleste klaffer det for innen et år. Tenk at det ikke er noe du kan gjøre med det, foruten å få oversikt over eggløsningen din. Dette er rein biologi/fysikk, og det som de to over antyder, at det bare er "å slappe av, så klaffer det tilslutt" , det stemmer faktisk ikke. De hadde nok blitt gravide om de hadde fortsatt å stresse også;) om dere prøver et halvt år Til uten og lykkes ville jeg tatt en tur til legen. Lykke til, håper dere er av de det klaffer for!

Skrevet

Det er veldig lett å tenke sånn, særlig når ALLE andre får det til på første forsøk ;) Noen må jo være med å dra opp snittet litt også, og det er jo sant at det kan ta opptil ett år å bli gravid uten at det trenger å være noe galt.

Med meg har det ofte tatt noen måneder før syklusen har vært i gjenge igjen etter pilleslutt også :)Første gang brukte vi fem måneder, men da hadde jeg vært pillefri noen måneder før det, andre gang, med storebror, brukte vi bare en måned, men det var rett etter SA og med lillesøster nå så brukte vi sju måneder fra jeg slutta på pilla. Og det føles egentlig ganske lenge når man står midt oppi det, selv om det egentlig ikke ER det :klem:

Skrevet

Hvis du er redd, så ville jeg bare gått til legen og fått dere begge sjekket.

De sier jo at en skal prøve 1 år, før en starter utredning.

Jeg hadde en følelse av at noe var galt med mannen min... Så jeg la på litt da vi gikk til legen for å starte utredning. Det viste seg at magefølelsen min stemte!

Nå holder vi på med fertilitetsbehandling og håper på en liten spire snart! :)

Men for all del, de fleste blir jo gravide. Men det kan ta ei stund og 6 mnd med prøving er ikke så lenge, selv om det føles slik ;) (Vet ALT om det ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...