Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på noe.

Jeg jobber 3 dager i uken, og det blir tilsammen ca. 17timer/uka. Ikke så veldig mye siden jeg har to barn. Bor sammen med barnefaren også da, men det er mye som skal betales og sparekontoen min skranter mnd for mnd.

Har jeg rett på å få utbetalt penger fra NAV?

Som kompenserer for at jeg ikke har full jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du ikke full jobb da?

Skrevet

Eg søkte på flere jobber og den jeg fikk, kunne ikke tilby meg full jobb.

Bor på en liten plass og pendler 1 time hver dag for den jobben jeg fikk. Skulle hatt noe å spe på med, men det kryr jo ikke av jobber akkurat. Derfor spør jeg.

Gjest Sil3nt
Skrevet

Det har du vel egentlig ingenting med, kontorstol!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dersom man er i full jobb og blir permittert eller mister deler av stillingen pga. nedbemanning så har en krav på noe dersom en kommer under 50% av hel stilling. Men dersom man har gått ut i arbeidslivet og velger 17t/uke så tror jeg ikke det kvalifiserer til noe støtte.

Men det enkleste er å kontakte NAV da jeg har inntrykk av at det er store regionale forskjeller og reglene endres jo stadig vekk ;)

Til Sil3nt: Dersom man bare har redusert jobb pga. helse ol. så er det jo av en viss betydning når en ønsker svar på et spørsmål om støtteordninger fra det offentlige.

Endret av Strix
  • Liker 1
Skrevet

Det har du vel egentlig ingenting med, kontorstol!

Eh... Om hun har deltidjobb fordi hun ikke KAN jobbe mer eller fordi hun ikke GIDDER er vel relevant for NAV også??

• Liker 3
Skrevet

Har ingenting med helsen min å gjøre, men muligheten for å få jobb her som jeg bor!

Mange ledige stillinger, men jeg kvalifiserer jo ikke akkurat til å jobbe som bioingenør på fylkesykehuset.

Skrevet

Har ingenting med helsen min å gjøre, men muligheten for å få jobb her som jeg bor!

Mange ledige stillinger, men jeg kvalifiserer jo ikke akkurat til å jobbe som bioingenør på fylkesykehuset.

Det er ikke lett for noen av oss å vite hva du kvalifiserer til, men bor du ved et fylkessykehus så er det ikke den verste plassen å bo på som delvis arbeidsledig tror jeg, det dette sannsynligvis betyr at det bor noen tusen mennesker der og også finnes litt å velge i på arbeidsfronten. Men det er ikke lett nei! Man må kanskje ringe bedrifter som ikke har utlyst stillinger og spørre litt, sende åpne søknader og virkelig selge seg selv...

Men over til det du spør om, hos NAV står det følgende om dagpenger som i teorien er det som er aktuelt.

Men som jeg nevnte tidligere så har du ikke fått redusert arbeidstiden din, du har selv valgt(fordi det ikke var alternativer) å gå inn i en jobb med lav stillingsprosent.

Skrevet

Lurte bare på noe.

Jeg jobber 3 dager i uken, og det blir tilsammen ca. 17timer/uka. Ikke så veldig mye siden jeg har to barn. Bor sammen med barnefaren også da, men det er mye som skal betales og sparekontoen min skranter mnd for mnd.

Har jeg rett på å få utbetalt penger fra NAV?

Som kompenserer for at jeg ikke har full jobb?

Ser ingen grunn til at du skal få penger fra NAV, når det ikke er sykdom som er grunnen til at du kun jobber 17 timer/uke. Du får skaffe deg ekstrajobb, eller få deg en utdanning som gjør at du har flere valgmuligheter.

Skrevet

Du ville i utgangspunktet ha rett til sosialhjelp, men kun når alle sparepenger er brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...