AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 På slankekrigen og div. går de jo ned 6 kg/uka de første ukene. Er dette realistisk vektnedgang? Det er jo klart at det meste man mister i starten er vann, og jeg har en del vann å miste siden vanninnholdet i kroppen min er VELDIG VELDIG VELDIG høyt... 82% ble det målt til på en vekt som måler fett muskler og vann. Trodde ikke det var mulig, så jeg testet det hos legen også og det var akkurat samme verdier. Jeg må unngå mat med mye krydder. Jeg er 168cm høy og veier 118 kg. Det må da være mulig å gå ned til under 3-sifret tall på to måneder? Med trening 6 dager i uka med ganske høy intensitet og magert kosthold bestående av mye grønnsaker, frukt, fisk og kyllingfileter? Spiser uansett mye fisk, 4-6 dager i uken. Har prøvd alt av dietter og det er bare tull.... Prøvde meg 4 ganger på 7 dagers dietten (Ikke den med suppa) Der man spiser en sort mat per dag. Gikk riktignok ned 5 kg på 7 dager, men var nesten dau og det ble ganske gnagert av å bare spise 6-8 gulrøtter på en dag...
Gjest Pantherinae Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Mener du virkelig at vanninnholdet i kroppen din er 82%?? Og legen bekreftet dette tallet...? Ikke for å være frekk eller noe, emn det hørs ikke veldig sannsynlig ut... Om legen isåfall var enig i at du hadde et ekstremt høyt vanninnhold i kroppen, så ville du vel fått noe vanndrivende? For det er jo ikke bra med mye vann? Deltakerne i slankekrigen er sterkt overvektige, de blir kjørt ekstremt hardt, og spiser sunn mat i mindre mengder. Jo større man er jo fortere går man ned i vekt når man først setter i gang. Men det anbefales at man går ned 0,5 - 1 kg pr uke, noe særlig mer enn det er ikke sunt for kroppen. Man skal jo også ha i seg alle stoffene kroppen trenger for å fungere i det daglige. Jeg synes det er veldig greit å telle kalorier. Har du vekt stående på benken, er det bare å sette hele tallerknen oppå, og veie ettersom du legger på ting. Skriv ned, og føy inn i f.eks. https://www.vektklubben.no/ den er gratis å bruke og inneholder det meste av de typiske norske matvarene. Da får du fort oversikt over kaloriene du bruker, og ved å veie alt, er du sikker på at du ikke lurer deg selv (en porsjon er mindre enn man skulle tro!). Det som da er greit å være klar over, er at en kilo fett tilsvarer ca 7000 kalorier. Altså, hvis du ligger i kaloriunderskudd på ca 1000 kalorier pr dag, vil du gå ned ca en kilo i uken. For å vite hvor mange kalorier du trenger, sjekk ut en BMR kalkulator. Og så trekker du bare fra opptil 1000 kalorier fra dette for å gå ned en kilo i uken. Pass på at du ikke legger deg under 1300 kalorier pr dag, og tren ved siden av! Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Syns ikke du skal bruke Slankekrigen som sammenligningsgrunnlag med det selv. Disse menneskene lever på en svært streng diett (Googlesøk sier helt ned til 1200 kcal om dagen) og gjør ikke annet enn å trene, spise, sove. De har trenere som dytter dem over bristepunktet. De har leger som følger med dem 24/7. Og ikke minst: De er en del av et amerikansk underholdningsprogram! 1
I Grosny Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Vær tålmodig, sytematisk og langsiktig. Den beste slankinga er trening kombinert med sunt kosthold. Når du begynner å trene, så er du nødt til å starte litt forsiktig, for ikke å få belastningsskader. Start gjerne med spasertur på en halv time hver dag, og øk lengde og intensitet etter hvert. Start med en idrett du synes er morsom eller som du føler at gir deg noe positivt. Med trimming og bevisst , bra kosthold, så kan du gå ned 3kg i måneden uten større problemer. Da blir du 73 kg om 2,5 år, og uten at du mister for mye muskler. Du blir slank på en mye vakrere måte enn om du bare skal sulte deg ned.
Wombat Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Syns ikke du skal bruke Slankekrigen som sammenligningsgrunnlag med det selv. Disse menneskene lever på en svært streng diett (Googlesøk sier helt ned til 1200 kcal om dagen) og gjør ikke annet enn å trene, spise, sove. De har trenere som dytter dem over bristepunktet. De har leger som følger med dem 24/7. Og ikke minst: De er en del av et amerikansk underholdningsprogram! Og ikke minst er "uka" deres 10 dager for effektens skyld
Genesis Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Når jeg rusla oppover i Himalaya med 30 kilo på ryggen, mistet jeg 5 kilo på 10 dager. Om det er sunt tviler jeg på
Gjest sabrinais Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 (endret) På slankekrigen og div. går de jo ned 6 kg/uka de første ukene. Er dette realistisk vektnedgang? Det er jo klart at det meste man mister i starten er vann, og jeg har en del vann å miste siden vanninnholdet i kroppen min er VELDIG VELDIG VELDIG høyt... 82% ble det målt til på en vekt som måler fett muskler og vann. Trodde ikke det var mulig, så jeg testet det hos legen også og det var akkurat samme verdier. Jeg må unngå mat med mye krydder. Jeg er 168cm høy og veier 118 kg. Det må da være mulig å gå ned til under 3-sifret tall på to måneder? Med trening 6 dager i uka med ganske høy intensitet og magert kosthold bestående av mye grønnsaker, frukt, fisk og kyllingfileter? Spiser uansett mye fisk, 4-6 dager i uken. Har prøvd alt av dietter og det er bare tull.... Prøvde meg 4 ganger på 7 dagers dietten (Ikke den med suppa) Der man spiser en sort mat per dag. Gikk riktignok ned 5 kg på 7 dager, men var nesten dau og det ble ganske gnagert av å bare spise 6-8 gulrøtter på en dag... Endret 28. mars 2011 av sabrinais
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Mener du virkelig at vanninnholdet i kroppen din er 82%?? Og legen bekreftet dette tallet...? Ikke for å være frekk eller noe, emn det hørs ikke veldig sannsynlig ut... Om legen isåfall var enig i at du hadde et ekstremt høyt vanninnhold i kroppen, så ville du vel fått noe vanndrivende? For det er jo ikke bra med mye vann? Deltakerne i slankekrigen er sterkt overvektige, de blir kjørt ekstremt hardt, og spiser sunn mat i mindre mengder. Jo større man er jo fortere går man ned i vekt når man først setter i gang. Men det anbefales at man går ned 0,5 - 1 kg pr uke, noe særlig mer enn det er ikke sunt for kroppen. Man skal jo også ha i seg alle stoffene kroppen trenger for å fungere i det daglige. Jeg synes det er veldig greit å telle kalorier. Har du vekt stående på benken, er det bare å sette hele tallerknen oppå, og veie ettersom du legger på ting. Skriv ned, og føy inn i f.eks. https://www.vektklubben.no/ den er gratis å bruke og inneholder det meste av de typiske norske matvarene. Da får du fort oversikt over kaloriene du bruker, og ved å veie alt, er du sikker på at du ikke lurer deg selv (en porsjon er mindre enn man skulle tro!). Det som da er greit å være klar over, er at en kilo fett tilsvarer ca 7000 kalorier. Altså, hvis du ligger i kaloriunderskudd på ca 1000 kalorier pr dag, vil du gå ned ca en kilo i uken. For å vite hvor mange kalorier du trenger, sjekk ut en BMR kalkulator. Og så trekker du bare fra opptil 1000 kalorier fra dette for å gå ned en kilo i uken. Pass på at du ikke legger deg under 1300 kalorier pr dag, og tren ved siden av! Lykke til. Det regnes annerledes på vekta som måler fett, muskler og vann... det er ikke sånn at det totalt sett er 100% vannverdien sto på 82%, Muskler på 68% og fett 33%... vet ikke hvorfor det ikke er fordelt utover en 100% mal... Men i så fall sto det på vekta at vanninnholdet var veldig høyt og burde oppsøke lege... det gjorde jeg jo selvfølgelig siden mamma bare hadde 46% vann og det sto at det var normalt... jeg fikk vanndrivende som jeg tok i to dager, men måtte slutte siden jeg fikk utslett over hele kroppen av de... men uansett så gikk jeg ned fra 126kg til 121kg på de to dagene, selv om jeg spiste vanlig... så gikk jeg ned 3 kg til over de neste to ukene pga. kostholdsendring og spiste ikke sukker på hverdagene, bare lørdag,men ikke over 500 kcal i godt, så det ble litt sjokolade. Men så skal det sies at de ble forbrent bort... måkket sny i ett i 4,5 timer! det var friskt!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Tja. Hvis du skal ned til under tresifret på to måneder, betyr det 19 kilo ned. Det er mye, mer enn to kilo i uka, men hvis man har en del å ta av, og virkelig setter inn støtet, kan man gå ned ganske mye de første ukene (ikke i Slankekrigen-stil, men likevel). 3 kilo i måneden er lite, igjen. Selvfølgelig - klarer man det over lang tid er det ingenting som er bedre enn det, men jeg føler selv at det er lett å bli demotivert hvis vektnedgangen går svært langsomt, selv om det er planlagt at det skal være sånn. Veier man 40-50-kilo for mye, ser man ikke 3 kilo ned, og da er det lett å gi opp. Så jeg ville sagt en mellomting. 10 kilo på 2 måneder mener jeg i alle fall at man kan greie med det utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #10 Skrevet 28. mars 2011 Tja. Hvis du skal ned til under tresifret på to måneder, betyr det 19 kilo ned. Det er mye, mer enn to kilo i uka, men hvis man har en del å ta av, og virkelig setter inn støtet, kan man gå ned ganske mye de første ukene (ikke i Slankekrigen-stil, men likevel). 3 kilo i måneden er lite, igjen. Selvfølgelig - klarer man det over lang tid er det ingenting som er bedre enn det, men jeg føler selv at det er lett å bli demotivert hvis vektnedgangen går svært langsomt, selv om det er planlagt at det skal være sånn. Veier man 40-50-kilo for mye, ser man ikke 3 kilo ned, og da er det lett å gi opp. Så jeg ville sagt en mellomting. 10 kilo på 2 måneder mener jeg i alle fall at man kan greie med det utgangspunktet. Veldig fint svar fra deg. Ja det er det som har vært problemet mitt hele livet..Dårlig motivasjon. Har vært plaget stoffskifteproblemer, så har hatt veldig lett for å legge på meg. Jeg kunne ikke ta medisiner for det heller siden jeg er allergisk mot en av nøkkelingrediensene... *SUCKS* Målet mitt da er å tilslutt gå ned 60 kg... Vil ha en trivselsvekt på rundt 60-66kg Siden jeg er 168 cm høy vil jeg ikke si at 60-66kg er for mye... har veldig tung beinbygning (ligger til familien) tatt test hos legen hvor vekta på bein blir analyser og han sa at beina mine veide 34kg som er mye, men slett ikke negativt sa han (jeg er mindre utsatt for å få skader). Derfor kan BMI bli veldig unøyaktig. Jeg vil ikke se på meg selv som feit hvis jeg veier 60 kg og vet at benmassen veier 34kg! Heller tvert imot tror jeg... skjønner ingenting når jeg ser tråder hvor det står om jenter/kvinner som er på samme høyde som meg og høyere, som skriver at de er feit og veier 60kg etc. og vil gå ned til 50kg...
I Grosny Skrevet 28. mars 2011 #11 Skrevet 28. mars 2011 Tja. Hvis du skal ned til under tresifret på to måneder, betyr det 19 kilo ned. Det er mye, mer enn to kilo i uka, men hvis man har en del å ta av, og virkelig setter inn støtet, kan man gå ned ganske mye de første ukene (ikke i Slankekrigen-stil, men likevel). 3 kilo i måneden er lite, igjen. Selvfølgelig - klarer man det over lang tid er det ingenting som er bedre enn det, men jeg føler selv at det er lett å bli demotivert hvis vektnedgangen går svært langsomt, selv om det er planlagt at det skal være sånn. Veier man 40-50-kilo for mye, ser man ikke 3 kilo ned, og da er det lett å gi opp. Så jeg ville sagt en mellomting. 10 kilo på 2 måneder mener jeg i alle fall at man kan greie med det utgangspunktet. Hvis man trener seg ned 3kg pr måned, så vil man etter to måneder merke veldig sterk fysisk framgang, og begynne å kjenne stor glede over den nyvunne fysiske kapasiteten. så sllik framgang kjennes godt og betydelig. Du kan gjerne gå ned mer, men allikevel, klarer du 3 kg HVER måned , og litt mer i enkelte måneder, så er det glimrende i mine øyne. Det er greit å sette seg mål som er små nok til å være oppnåelige, og store nok til å gi resultater.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #12 Skrevet 28. mars 2011 Hvis man trener seg ned 3kg pr måned, så vil man etter to måneder merke veldig sterk fysisk framgang, og begynne å kjenne stor glede over den nyvunne fysiske kapasiteten. så sllik framgang kjennes godt og betydelig. Du kan gjerne gå ned mer, men allikevel, klarer du 3 kg HVER måned , og litt mer i enkelte måneder, så er det glimrende i mine øyne. Det er greit å sette seg mål som er små nok til å være oppnåelige, og store nok til å gi resultater. Det er deilig å se resultater, men de må gjerne komme litt fort i starten (Y)
I Grosny Skrevet 28. mars 2011 #13 Skrevet 28. mars 2011 Det er deilig å se resultater, men de må gjerne komme litt fort i starten (Y) Jeg har gått ned 5 kg på 3 måneder nå (115-110), og samtidig har langrennskapasiteten gått opp med 10%. Jeg skal love deg at det merkes. Det merkes veldig godt. Jeg vil allikevel ikke nekte deg større resultater, men vil bare påpeke at de framgangene som ser små ut på papiret faktisk er veldig store i praksis.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #14 Skrevet 28. mars 2011 Har gått ned ca 1kg i uka de 3 siste ukene fra 83,6 til 80,6 uten å trene så regner med at du kan klare å gå ned kanskje 10kg på 2 måneder hvis du trener i tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå