Cava Queen Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Langs den veien jeg går til jobb hver dag ligger det nå ufattelig mye søppel (som kommer frem i f.m. at snøen smelter) i tillegg så er det knust glass/flasker. Hvem har ansvaret for dette? På et sted er det masse galsskår både på parkeringsplassen/frontpartiet til et kontorkompleks og på fortauet. Her kan man faktisk ikke unngå å gå i glasskår. Man må langt ut i veien for å unngå det. Hvem sitt ansvar er det om noen blir skadet? Barn som velter på sykkel og skjærer seg? Hund som får labbene oppskåret? Kommunen koster jo ikke fortauene før langt ut i april.....
Gjest Pantherinae Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 I Bergen er det ihvertfall gårdeier som er ansvarlig, se her Om dette gjelder alle steder er jeg usikker på, men vil tro at det er det, huseierene er ihvertfall ansvarlige for snø og is i vinterhalvåret over hele landet. Du kan jo alltids melde fra til kommunen du bor i, og høre hva de sier?
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 UNNTATT når det er kommunen eller S(t)atans vegvesen som eier veien. Da er det ingen som føler seg ansvarlig gitt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Det avhenger. Enkelte steder er det gårdeier, andre steder kommunen og atter andre steder fylkeskommunen. Statens Veivesen drifter så vidt jeg vet for fylkeskommunen, mens kommunen og gårdeiere ofte har sin egen bemanning.
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Grunnen til at jeg sa det er at jeg hver dag i hele vinter (og i fjor vinter) har gått på en fortausstump noen få 100 meter lang som verken blir ryddet for snø, eller for løv, eller døde rotter eller annet grums. Det finnes ingen gårdeiere på gatesnutten og ved nærmere undersøkelse fant jeg ut at det er kommunen som eier snutten. Om vinteren er det den siste plassen snøen forsvinner fra for det er selvsagt undersolt deluxe også. Det er aldri måkt der ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå