Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett den - tror dere at den passer for en fireåring? Han lever seg veldig inn i filmer og bøker - men er uforutsigbar i forhold til hva som er skummelt og ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er forresten det Statens filmtilsyn skriver:¨

"Denne animasjonsfilmen om en liten fisk som kommer bort fra sin far, inneholder flere skremmende og truende skildringer som kan virke angstskapende for de aller yngste. Filmen får derfor 7-årsgrense."

Stemmer det?

Skrevet

Tiåringen min skal i dag, seksåringen blir hjemme

Skrevet

Jeg har sett den og tror ikke det gjør noe for en 4-åring å se den. Søt og morsom film. Veldig lite skummel. Men tror likevel det er 7-årsgrense på den.

> Finding Nemo

Skrevet

Jeg gleder meg sånn!

Er egentlig ikke veldig Disney-fan, men jammen gleder jeg meg til Nemo! Tror den er kjempekul!

Disney er geniale på alle måter. Tenk for eksempel å finne navn.. Nemo:) Det kunne jo lett vært et navn.

Skulle jeg diktet et navn kunne det vært...

Petso

eller

Halle

Morro..det er jo noen som en gang diktet våre navn også. Hihi. :briller:

Ok.. jeg sitter og leser skoleting. Blir litt ko-ko.

Skrevet

Finding Nemo er vel fra Pixar?

Nemo var forresten navnet på en u-båt som reiste til jordens indre eller noe sånt. (Jules Verne) :ler:

Skrevet

Finding Nemo er en kjempesøt og morsom film.

Det er Pixar som har laget den ja.

Skrevet

Nemo var forresten navnet på en u-båt som reiste til jordens indre eller noe sånt. (Jules Verne) :ler:

Kapteinen het Nemo. U-båten het Nautilus. Fra "En verdensomseiling under havet".

Skrevet

Pixar og Disney har laget filmen sammen. Pixars folk har laget den (animert den), og det er Disney som står bak idéen/konseptet osv.

Skrevet

Er det ikke Disney som eier Pixar da?

Brownie

Skrevet
Skulle jeg diktet et navn kunne det vært...

Petso

eller

Halle

Halle Berry er allerede diktet opp hun. :wink:

Skrevet

Samme som lagde "Monsterbedriften" Og den er bare hysterisk morsom :D

Skrevet

Jeg og 5 1/2 åringen min var på førpremieren på lørdag, den var kjempemorsom.. :D

Veldig spennende, og litt skummel av og til, så man bør nok se an barnet litt kanskje..

Jeg lo skikkelig høyt flere ganger, Pixar lager fantastiske filmer.. Har sett monsterbedriften x antall ganger også..

Skrevet

"Finding Nemo" var kjempebra!

Flott laget og med en gripende og spennende handling :D

Det var 7 års grense på den.

Tror som Salamandra at man bør se an barnet, og ta i betraktning hvor redd denne er. Hva vedkommende har sett før etc.

Jeg vil i allefall anbefale den til alle interesserte : - )

Skrevet

Så den med min 4-årings, samt en til, og de syntes den var helt topp... Jeg også!.... Litt morsom, litt spennende, litt skummel, litt gripende og veldig imponerende grafikk! Anbefales!

Skrevet

Treåringen vår ble først trist da Nemo ble tatt til fange av fiskere, og pappan til Nemo var lei seg. Etterpå ble hun redd, og vi måtte gå hjem.

Heldigvis var det et fint bilde av begge to i VG i helgen, da skjønte hun at Nemo og pappan hadde funnet tilbake til hverandre igjen.

Skrevet

Jeg synes det er en riktig aldersgrense på denne filmen. 7 år. Men man må jo også "se an" sitt eget barn. Tenk litt over det, dere foreldre som tar med for små barn på kino. Jeg var med mine to barn på før-premieren på lørdag, kinoens dag, og da var det ett barn som gråt og gråt, uten at foreldrene tok henne/han med seg ut. Utrolig!! :x

Vi storkoset oss. Jeg liker filmene til "Pixar" veldig godt. Gripende og fantastisk laget.

Skrevet
Jeg synes det er en riktig aldersgrense på denne filmen. 7 år. Men man må jo også "se an" sitt eget barn. Tenk litt over det, dere foreldre som tar med for små barn på kino.

Det er jeg helt enig i. Vi hadde ikke gått om vi hadde visst det var 7 års grense. Avisen her skrev nemlig "for alle", og har man først kommet på kinoen, er det ikke lett å reise uten å forsøke å se først ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Joda, var ok film. Så den i går, men har bare lagt merke til at ALLE Disneyfilmer, så og si er nesten like. Da mener jeg at det er alltid moren som dør først, så forsivnner sønnen/datteren til faren, faren er overbeskyttene, men så kommer de alltid tilbake. Jaja. Kanskje på tide å finne på noe annet for én gangs skyld?

Men joda - søt film. Etter min mening skal en fireåring tåle å se den filmen, niesa mi så på den, og synes den var kjempespennende, hun var ikke redd eller noe i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...