AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Jeg ønsker å ta et årsstudium slik at jeg får 2 ekstra poeng til et annet studium med høye inntakskrav som jeg vil studere i fremtiden. Jeg vil samtidig med dette ta opp noen fag på VGS nivå for å forbedre karakterer og litt jobb. Derfor vil jeg gjerne at årsstudiumet ikke skal være for krevende, og at det ikke er for mye obligatorisk undervisning. Jeg har snakket med en rådgiver på en privatskole men synes det ikke var så mye informasjon å hente angående dette. Noen med erfaringer innen forskjellige årsstudium her som vil fortelle litt? Jeg liker språk selv om jeg ikke har hatt noe annet enn engelsk på VGS, jeg har tenkt på bedriftsøkonomi men tenker at dette vil bli veldig mye arbeid når jeg skal kombinere flere ting. Jeg har også tenkt på psykologi eller noe formingsrelatert som tegning eller keramikk. Føler at årsstudiumet ikke trenger å være relevant i forhold til senere studier siden jeg forbedrer fag og tar realfag ved siden som gir meg erfaring der. Ønsker meg vel egentlig et slags "friår" eller "folkehøgskole" år for å dyrke en av interessene mine før jeg virkelig går i gang med lange studier for fremtiden. Noen som har noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Dersom du ikke vil jobbe hardt, ville jeg ikke valgt psykologi. Det skal litt til å få gode karakterer på det årsstudiet. Men interessant er det.
Porcelain Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Hvilke fag skal du ta opp igjen da? Hvis du skal ta historie f.eks så kan det jo være greit med et årstudium historie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå