Ling Skrevet 5. november 2003 #41 Skrevet 5. november 2003 Som tidligere nevnt; MYE motstand.... :klø:
Gjest Catwoman Skrevet 5. november 2003 #42 Skrevet 5. november 2003 Jo, men disse er ikke alltid enkle å få tak i, og gjerne også ganske dyre. Fåes vel som oftest på helsekost. Og helskost er steder jeg ikke har råd til å handle. de har en margarin i matbutikken faktisk, soft spesial tror jeg den heter, den er vegansk.
Thomas_ Skrevet 5. november 2003 #43 Skrevet 5. november 2003 Jeg spiser kjøtt, jeg liker det kjempegodt, og kunne egentlig ikke tenkt å være veganer. Det er fordi jeg i denne sammenheng er en egoistisk drittsekk. Å sammenligne det vi mennesker gjør med dyr kontra det dyr gjør for å overleve i naturen, er ikke bare meningsløst, det vitner også om liten innsikt i behandlingen dyr som skal slaktes får. Skal ikke nevne all maten som bli overprodusert og kastet rett i bosset ..
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2003 #44 Skrevet 5. november 2003 Oops, skinke og mjølk til frukost... Jaja, ikkjw noko i vegen for å fråtse litt i kjøtt når eg skal ut å ete pizza på restaurant med jobben min ikveld, då...
Gjest maritparit Skrevet 7. november 2003 #45 Skrevet 7. november 2003 Uvitende brødhuer, alle sammen. Lever i deres egne verden om at alle dyr er lykkelige og har det bra, og eksisterer kun for deres nytelse. Haha! Sjekk ut litt om bakgrunnen til det herlige kjøttet dere putter i dere, så skal dere se om dere fortsatt fråtser med god samvittighet. Bli veganer, hvis ikke prøv vegetarianer, og hvis dere ikke klarer det heller... kjøp i det minste økologisk! Gratulerer med verdens vegandag :D
Iset Skrevet 8. november 2003 #46 Skrevet 8. november 2003 Jo, men disse er ikke alltid enkle å få tak i, og gjerne også ganske dyre. Fåes vel som oftest på helsekost. Og helskost er steder jeg ikke har råd til å handle. nutana plantemargarin (som smaker kjempegodt) koster 20 kr på helsekosten :blunke: til mange av dere andre: nå er jeg ikke vegetarianer selv, men var det i over 6 år til jeg ble gravid (måtte ha kjøtt da, kroppen trengte det bare). men det var da sinnsykt så sinte dere skulle bli fordi en bruker snakker om veganisme. må bare le jeg, det er jo helt teit å bli SINT for noe slikt. det er typisk kjøttetere (fikk mye "pepper" da jeg var vegetarianer). virker som om folk elsker å provosere og krangle med folk som har et annet syn på ting enn dem selv.
Donnie Darko Skrevet 8. november 2003 #47 Skrevet 8. november 2003 Jeg kaster søppel overalt untatt i søppelkassene, jeg gir aldri penger til veledighet, jeg driter i om regnskogen brenner ned, jeg bryr meg ikke om utryddningstruede dyr, jeg syns atomvåpen er kult, Jeg reiser meg aldri for eldre på toget/bussen/trikken, jeg er en manssjåvinist og stolt av det, jeg skremmer små barn og ler når de griner og jeg syns vold løser det meste. Hadde verden blitt et bedre sted hvis JEG da hadde kuttet ut kjøtt?
Gjest Madley Skrevet 8. november 2003 #48 Skrevet 8. november 2003 Uvitende brødhuer, alle sammen. Lever i deres egne verden om at alle dyr er lykkelige og har det bra, og eksisterer kun for deres nytelse. Haha! Sjekk ut litt om bakgrunnen til det herlige kjøttet dere putter i dere, så skal dere se om dere fortsatt fråtser med god samvittighet. Bli veganer, hvis ikke prøv vegetarianer, og hvis dere ikke klarer det heller... kjøp i det minste økologisk! Gratulerer med verdens vegandag :D Brødhue kan du sjøl være.. Jeg tar MINE valg, du tar dine...hold nesa di unna andres valg. Og å komme me sånne utsagn er bare provoserende og idiotiske...får iallefall ikke lyst til å bli vegeterianer/veganer når man får sånt slengt i tryne :fy: Og jeg fråtser ikke, jeg spiser mat som gjør meg mett.... ÅHHHH så provosert...
manji Skrevet 8. november 2003 #49 Skrevet 8. november 2003 Uvitende brødhuer, alle sammen. Lever i deres egne verden om at alle dyr er lykkelige og har det bra, og eksisterer kun for deres nytelse. Haha! Sjekk ut litt om bakgrunnen til det herlige kjøttet dere putter i dere, så skal dere se om dere fortsatt fråtser med god samvittighet. Bli veganer, hvis ikke prøv vegetarianer, og hvis dere ikke klarer det heller... kjøp i det minste økologisk! Gratulerer med verdens vegandag :D Du er meg sannelig et brødhue, du også. Om hvorvidt pålegget mitt til frokost i morrest kom ifra et lykkelig dyr eller ei, er meg egentlig revnende likegyldig, så lenge det ikke inneholder noen skumle basiller. Hvis jeg skulle vært som deg, måtte jeg ha mast på alle som drakk alkohol, å sagt til dem hvor latterlige de er i fylla og at det ikke er godt for dem. Samt at jeg kunne ha begynt å mast på nesten alle og en hver om at de måtte begynne å trene mer. (... manji som nettopp la 18.23km bak seg i full fart ...) 8)
Gjest Grønn kjærlighet Skrevet 18. november 2003 #50 Skrevet 18. november 2003 men hvor ble det av kjærligheten? hvor ble det av empatien!? de ansvarlige er uansvarlige, verden forsvinner litt mer hver dag...
Gjest GreenSky Skrevet 19. november 2003 #51 Skrevet 19. november 2003 de har en margarin i matbutikken faktisk, soft spesial tror jeg den heter, den er vegansk. Den er ikke 100% vegetabilsk, den inneholder melkesyre. Tror det var E401 eller E375. Jeg er super-allergisk mot melk, og jeg ragerer på den margarinen. Det står på pakken at den er melkefri, men det er den altså ikke. Margarin fra helsekost er helt melkefri, heldigvis.
Gjest Catwoman Skrevet 19. november 2003 #52 Skrevet 19. november 2003 Den er ikke 100% vegetabilsk, den inneholder melkesyre. Tror det var E401 eller E375. Jeg er super-allergisk mot melk, og jeg ragerer på den margarinen. Det står på pakken at den er melkefri, men det er den altså ikke. Margarin fra helsekost er helt melkefri, heldigvis. takk for opplysningen. Så vet jeg at det ikke er noen vits å kjøpe den i hvertfall. Men jeg trodde den margarinen netopp var laget for melke alergikere, da blir det jo ganske skummelt når det faktisk er melk i den.
Gjest GreenSky Skrevet 19. november 2003 #53 Skrevet 19. november 2003 Ja, det er jeg helt enig i! Det er ikke mye, men nok til at jeg reagerer. Det tok en stund før jeg skjønte hvorfor jeg ble dårlig også. Jeg skrev et brev til dem om det, men fikk aldri noe svar.
Bokalven Skrevet 2. januar 2004 #54 Skrevet 2. januar 2004 de har en margarin i matbutikken faktisk' date=' soft spesial tror jeg den heter, den er vegansk.[/quote'] Tror ikke jeg har sett den i butikken hos oss... Og 20 kr for margarin synes jeg er drøyt... Uansett, det er mange melkeprodukter jeg ikke vil være foruten. Ikke liker jeg hvetemelk eller soyamelk heller.
Gjest pace Skrevet 29. april 2004 #55 Skrevet 29. april 2004 ~ Ressurection of teh old Thread ~ Jeg er enig at man burde holde seg hver til sitt til en viss grad, på grunn av sosiale årsaker. Men noen Subjektivist er jeg ikke. Jeg tror ikke på at man lever i helt isolerte verdner og alle er hver til sitt('Noe er riktig for meg, for andre er noe annet riktig'). Men at enkelte ting er felles, som feks strukturer, matte, og enkelte leve-lover, feks er at man burde være snille mot andre en felles 'lov'. Og at andre ting gjelder for hver-og-en. Uansett tror jeg at det subjektivistiske prinsippet i fullhet er alt for vagt og usikkert til at folk flest vil bry seg om det, at de vil stole på det. Tilbake til begynnelsen, jeg er enig at man burde holde seg unna kjeftingen, men altså ikke pågrunn av subjektivistiske metafysiske prinsipper, men rett og slett fordi det er dumt av en som er God i noe å begynne å kjefte på andre fordi De ikke er God i det. Det er mot allminnelig høflighet eller skal jeg si snillhet, å plutselig begynne å kjefte på andre enn deg fordi du er bedre enn dem i en ting. Det er jo ganske tullete er det ikke? De har jo andre ting som De er gode i der Du ikke er God i.. Jeg foreslår ikke-vegetarianere at når de møter 'folk som klager på alle feil du har som de ikke har', ikke å bruke det subjektivistiske prinsipp, men å klage tilbake på ting De ikke er bra på. Så kanskje de forstår hvordan du føler det. Og kommunikasjonen kan foregå litt bedre i fremtiden. Kanskje blir det noe latter ut av det og. Og enkelte veggiser i å være mer informasjons fokuserte, istedeten for å kjefte. Ivertfall mindre Hilsen veggis
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #56 Skrevet 29. april 2004 Margarin er ikke sunt, uansett... Herdede planteoljer danner transfettsyrer som er direkte farlig for kroppen og er en stor synder når det gjelder hjerte- og karsykdommer bl.a. Skal du ha smør, så spis smør. Ellers er det olivenolje og rapsolje som er godt for kroppen. Selv spiser jeg akkurat hva jeg vil når jeg vil, er verken veganer, vegetarianer eller noe annet fanatisk
Gjest GreenSky Skrevet 29. april 2004 #57 Skrevet 29. april 2004 Margarin er ikke sunt, uansett... Herdede planteoljer danner transfettsyrer som er direkte farlig for kroppen og er en stor synder når det gjelder hjerte- og karsykdommer bl.a. Skal du ha smør, så spis smør. Ellers er det olivenolje og rapsolje som er godt for kroppen. Selv spiser jeg akkurat hva jeg vil når jeg vil, er verken veganer, vegetarianer eller noe annet fanatisk Den er grei, men Catwoman og jeg unngår smør, av den grunn at jeg er allergisk mot melk, hun av personlige årsaker. Ikkeno smør til oss.
Gjest Catwoman Skrevet 29. april 2004 #58 Skrevet 29. april 2004 Margarin er ikke sunt, uansett... Herdede planteoljer danner transfettsyrer som er direkte farlig for kroppen og er en stor synder når det gjelder hjerte- og karsykdommer bl.a. jepp. Det vet jeg. Bruker veldig lite margarin også. Men av og til, mye annet som er usunnt også. Men veldig mye av ferdig kjøpt bakverk (sånn som brød, kjeks kaker etc.) inneholder faktisk margarin.
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #59 Skrevet 29. april 2004 Den er grei, men Catwoman og jeg unngår smør, av den grunn at jeg er allergisk mot melk, hun av personlige årsaker. Ikkeno smør til oss. Da ville jeg droppet det helt framfor å dytte i meg de transfettsyrene... Men - man skal jo leve også da... og dør gjør vi uansett en vakker dag
Gjest GreenSky Skrevet 29. april 2004 #60 Skrevet 29. april 2004 Strengt tatt - ja. Men jeg tever et temmelig sundt liv uansett. Og hallo, hva er vitsen med å være kjernesunn, og leve i 100 år? Vil heller nyte livet og unne meg det jeg har lyst på. Korter det ned levetida mi - so be it. Det er verdt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå