Gjest lekebøll Skrevet 3. november 2003 #21 Skrevet 3. november 2003 Egentlig synes jeg diskusjonen om hvorvidt vegetarisme er riktig eller ikke er fånyttes. Det er riktig for meg. For andre er det ikke riktig. Det jeg er så lei av i denne sammenhengen er "kjøttetere" som rynker på nesa av vegetarianere. Og motsatt, vegetarianere som "angriper" kjøttetere. Kan ikke folk bare få spise det de vil da, uten at andre må blande seg opp i det?? Grunnen til at jeg blandet meg i denne tråden, var tilleggs-kommentaren fra h*n som startet tråden - myntet på "kjøttetere". Hadde det kun vært en "gratulasjons-tråd" til andre vegetarianere, hadde ikke jeg blandet meg. For sånn sett er jeg enig med GreenSky. Men, når det blir på denne måten får jeg litt Jehovas Vitner-assosiasjoner (), og får jo lyst til å høre litt argumenter.
Gjest Tex Skrevet 3. november 2003 #22 Skrevet 3. november 2003 Jeg for min del kan ikke fatte at folk vil stå over pinnekjøtt. Eller å tillegge seg selv så mye ekstra arbeid som det er å være pirkete i matveien. Jeg kan spise akkurat det det passer meg å spise akkurat når det passer meg. Null mas og stress.....
Gjest Catwoman Skrevet 3. november 2003 #23 Skrevet 3. november 2003 Egentlig synes jeg diskusjonen om hvorvidt vegetarisme er riktig eller ikke er fånyttes. Det er riktig for meg. For andre er det ikke riktig. Det jeg er så lei av i denne sammenhengen er "kjøttetere" som rynker på nesa av vegetarianere. Og motsatt, vegetarianere som "angriper" kjøttetere. Kan ikke folk bare få spise det de vil da, uten at andre må blande seg opp i det?? enig med deg greensky
Gjest lekebøll Skrevet 3. november 2003 #24 Skrevet 3. november 2003 enig med deg greensky Bra. Men hvorfor starter du da innlegget ditt med å "hinte" til de som velger å spise kjøtt? :blunke:
Gjest Catwoman Skrevet 4. november 2003 #25 Skrevet 4. november 2003 Jeg skrev det sånn som jeg gjorde for å se hva slags svar jeg fikk, for å se hva slags syn folk her inne har på veganisme, og om det var noe de fleste syns lå langt vekk fra sin egen virkelighet, eller om noen hadde vurdert å prøve. Jeg skrev ingenting om at: man skal være veganer, alt annet er helt idiotisk etc.
Ling Skrevet 4. november 2003 #26 Skrevet 4. november 2003 Du spiser ikke egg heller? Hva med fisk? Veganere spiser hverken egg eller melkeprodukter - langt mindre fisk! Lakto-ovo veteterianere spiser både melkeprod. (lakto) og egg (ovo).
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2003 #29 Skrevet 4. november 2003 Den der "stakkars lille søte pelskledde" er litt latterlig for meg. Greit at man kan velge vegankost fordi man tror at det er sunnere for kroppen, men at man ikke skal spise dyr pga stakkars dyret blir litt uforståelig, eller naivt, Disney-aktig. Vi har en næringskjede, og alle spiser alle (mer eller mindre). Dere er vel kanskje de samme som sitter og ser naturprogrammer og forbanner geparden fordi hun klarte å løpe ned byttet sitt også da? Eller hva med slangen som fanget det søte ekornet....? Fy søren assa, de burde spise kål i stedet.. (Jeg leste forresten en artikkel for mange år siden hvor det viser seg at planter også har følelser - de kunne påvise det ved hjelp av infrarøde kameraer eller hva det nå var de brukte....) Vi er ikke lagd for ikke å spise kjøtt...ergo er det unaturlig å utelate det fra kosten..
Ling Skrevet 4. november 2003 #30 Skrevet 4. november 2003 :o Til alle: Alt Cat gjorde var å komme med en oppfordring/tips, som helt sikkert var ment som noe positivt. Det blir jo opp til oss andre å følge oppfordringen eller ei... Så provoserende kan det da vel ikke være at andre mener det er bra å ikke spise animalske produkter... Gi dama litt space liksom...
Gjest lekebøll Skrevet 4. november 2003 #31 Skrevet 4. november 2003 Ling, hun oppfordret til diskusjon også; Jeg skrev det sånn som jeg gjorde for å se hva slags svar jeg fikk, for å se hva slags syn folk her inne har på veganisme, og om det var noe de fleste syns lå langt vekk fra sin egen virkelighet, eller om noen hadde vurdert å prøve.
Ling Skrevet 4. november 2003 #32 Skrevet 4. november 2003 Jo'a, ser den, men synes bare det er så mye 'motstand' i lufta... Synes det var litt unødvendig... Men, når folk reagerer sterkere på diskusjoner om 'kjøtt' enn på mange andre ting, så sier det jo litt om folks verdisystem og hva slags behov vi har for status quo som en klippe av trygghet. Bare litt tanker, lekeball...
Gjest lekebøll Skrevet 4. november 2003 #33 Skrevet 4. november 2003 Nja. Selv om en tanke er "edel", så er det jo greit å kunne forklare litt rundt likevel. - Jeg skjønner poenget ditt. :blunke:
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2003 #35 Skrevet 4. november 2003 Det er alltid mye motstand uansett hva du vil diskutere her inne. Det kommer kanskje bare an på hvilken side du står på hvor mye du legger merke til av motstanden. Jeg tror forresten at Catwoman tar det helt med ro, og ikke tar alt innover seg og heller ikke som personlige angrep. Hun virker da ubestridelig oppegående.
Bokalven Skrevet 4. november 2003 #37 Skrevet 4. november 2003 må du bruke så mye olje da? det finnes jo veganske margariner..... Jo, men disse er ikke alltid enkle å få tak i, og gjerne også ganske dyre. Fåes vel som oftest på helsekost. Og helskost er steder jeg ikke har råd til å handle.
Bokalven Skrevet 4. november 2003 #38 Skrevet 4. november 2003 Jeg for min del kan ikke fatte at folk vil stå over pinnekjøtt. Vel, personlig har jeg aldri likt det. Dessuten blir jeg kjempesyk av å spise det...
Gjest GreenSky Skrevet 4. november 2003 #39 Skrevet 4. november 2003 Javisst, lekeball, jeg skjønner.
Devi Skrevet 4. november 2003 #40 Skrevet 4. november 2003 Jeg respekterer de som velger å leve som vegeterianere, jeg prøver ikke å prakke kjøtt på dem. Og da forventer jeg også at de respekterer at i mitt kosthold finner du kjøtt og alltid kommer til å gjøre det og at de ikke prøver å "frelse" meg over på vegeterianer-siden, for dit kommer jeg aldri. VIL IKKE !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå