Gå til innhold

Word Vegan Day...

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

...er i dag. Den 1. november. Gratulerer med dagen til alle veganere :D

Og dere ikke-veganere vil kanskje ta imot utfordringen og prøve å være veganer for en dag? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dere ikke-veganere vil kanskje ta imot utfordringen og prøve å være veganer for en dag?  :wink:

Kunne ikke falle meg inn!! :ler:

Skrevet

Sorry! Drakk melk til frokost, gikk i skinnsko på shoppingrunden og spiste skinke til lunsj.

Skrevet

hva i all verden er vitsen med at JEG skulle bli veganer for en dag!!??

akkuratt som om det skulle være noe galt i at jeg spiser kjøtt og liker det

denne holdningen provoserer meg :evil:

Skrevet

Nei. Ikke veganer.

Alt det grønne tullet der med at man bare kan spise fruktene av plantene. Nei.

Det blir vanskelig...

Selv tomaten gråter jo når vi skjærer i den... :wink:

Skrevet

Ja, det er ikke uten grunn at tomaten kan være vanskelig å skjære i. Den gjør rett og slett motstand. Den vil ikke. Akkurat som paprikaen av og til kan finne på. :murvegg:

Skrevet

Skal på KG treff på en pizzaplace, jeg jo......

Gjett om jeg skal stappe nedpå med skinke og pepperoni!!

*gleder meg masse*

Skrevet

Og grattis med dagen til småtten min, måtte du spise kjøtt forever and ever!

Skrevet

Ikke noe kjøttfri dag på meg i dag.

I dag har jeg bursdag og gubben står og lager deilig biff til meg as we speak.

Gjest Catwoman
Skrevet
hva i all verden er vitsen med at JEG skulle bli veganer for en dag!!??

akkuratt som om det skulle være noe galt i at jeg spiser kjøtt og liker det

denne holdningen provoserer meg :evil:

:ler::ler:

Du bor forøvrig i samme by som meg du :)

Skrevet

Tror ikke jeg klarer å bli vegetarianer. Ikke at jeg vil heller. Kjøtt har næringsstoffer kroppen trenger.

Du spiser ikke egg heller? Hva med fisk?

Skrevet

The Least Harm Principle Suggests that Humans Should Eat Beef, Lamb, Dairy, not a Vegan Diet.

The following abstract and the aforementioned title were written by S.L. Davis, Department of Animal Sciences, Oregon State University, Corvallis, OR 97331.......................

Les mer her:

http://www.wildlifedamagecontrol.com/anima...s/leastharm.htm

Skrevet

Og dere ikke-veganere vil kanskje ta imot utfordringen og prøve å være veganer for en dag?  :wink:

Jeg var faktisk veganer for en dag i sommer, men fant ut at så mye bruk av olje i maten var noe magen min ikke likte. Har en fordøyelse som ikke virker som den skal (det er derfor kylling og fisk er det eneste kjøttet jeg spiser). Tror ikke det å være veganer passer for meg...

Jeg kunne nok ha klart å være vegetarianer, men jeg tror jeg helsemessig har det best slik som det er nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var faktisk veganer for en dag i sommer, men fant ut at så mye bruk av olje i maten var noe magen min ikke likte. Har en fordøyelse som ikke virker som den skal (det er derfor kylling og fisk er det eneste kjøttet jeg spiser). Tror ikke det å være veganer passer for meg...

Jeg kunne nok ha klart å være vegetarianer, men jeg tror jeg helsemessig har det best slik som det er nå.

må du bruke så mye olje da? det finnes jo veganske margariner.....

klem Iset

Gjest lekebøll
Skrevet
Og dere ikke-veganere vil kanskje ta imot utfordringen og prøve å være veganer for en dag? :wink:

Nei. ;)

Skrevet

Er slett ikke så vanskelig som dere vil ha det til, og til info; veganere spiser ikke bare fruktene av plantene, men også andre deler av planten. Det er fruktarianere som ikke spiser f.eks. poteter, i og med at man da tar livet av planten. Skal innrømme at det kan virke noe sært, ja....

Og det er ikke bare av hensyn til dere selv og egen helse det kan være greit å prøve denne type kosthold, er lov å tenke på de dyrene man faktisk spiser de døde skrottene av....

At dere orker...

urk!

:kvalm:

Gjest GreenSky
Skrevet
...er i dag. Den 1. november. Gratulerer med dagen til alle veganere :D quote]

Takk, takk!

Gjest lekebøll
Skrevet
Og det er ikke bare av hensyn til dere selv og egen helse det kan være greit å prøve denne type kosthold, er lov å tenke på de dyrene man faktisk spiser de døde skrottene av....

At dere orker...

urk!

:kvalm:

Hva er det jeg skal tenke på i den sammenheng, da?

Gjest GreenSky
Skrevet

Egentlig synes jeg diskusjonen om hvorvidt vegetarisme er riktig eller ikke er fånyttes. Det er riktig for meg. For andre er det ikke riktig.

Det jeg er så lei av i denne sammenhengen er "kjøttetere" som rynker på nesa av vegetarianere. Og motsatt, vegetarianere som "angriper" kjøttetere.

Kan ikke folk bare få spise det de vil da, uten at andre må blande seg opp i det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...