Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære alle sammen, det er litt av en debut jeg har her på Kvinneguiden: skulle gjerne hatt et litt mer vidsynt emne for mitt første nnlegg her, men la gå!

Skal på den første festen etter en barnefødsel, jeg er 15 kilo større enn de fleste kjolene mine. Økonomien er slik at jeg har ikke lyst til å kjøpe et nytt festplagg i str. 42, har jo tenkt å bli slankere ... Så jeg fant en "sekk" av en kjole, den ser bra ut, men er litt tam. Jeg hadde trengt litt "bli-ny". ekspertise da jeg er nokså fersk i sminke- og styling-faget. Kan jeg som har kort hår kjøpe meg en hestehale? Hvordan fikser jeg mitt eget hår da? Voks, gele?

Og er det fremdeles rouge man har i kinnene for å se litt friskere ut? Pudder? Hjelp meg - vær så snill! Har ikke lyst til å være så foferdelig "før"-kjerring på festen.

Vennlig hilsen Petruska.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen til KG!

Håret først: selv har jeg langt hår, men jeg kan tenke meg at det er vanskelig å få en falsk hestehale til å se pen og naturlig ut hvis du har veldig kort hår. Kanskje du heller kan style det korte håret stilig, spør i frisørsalong etter rette produkt. Glatt med litt spisser fram mot ansiktet, eller røft og bustetet f eks. Se på H&M etter en stilig strassspenne eller noe annet du måtte like som du kan ha i håret, feks i en pannelugg som er stylet til siden.

Du kan godt bruke rouge for å se frisk og fin ut, men ikke legg for mye. Bare litt av gangen, så det ser naturlig ut. Lag kyssemunn og legg rougen oppå kinnbena. Du kan også dra LITT opp og ned langs kanten av anskiket mellom øynene og kjeven. Et annet godt produkt er solpudder! Legge det som en rouge og du får en solbrun og fin farge. Jeg liker Dior sitt, mens andre sverger til Guerlin. Maskara, litt nartulig øyenskygge, pent nappede bryn med evt litt farge hører med synes jeg. Og hvis det er ganske nøytralt kan du jo friske opp med en sterker leppestift.

Nå svarte jeg visst på litt mer enn det du spurte om, men jeg var så godt i siget.. ja, ja :ler:

Lykke til med festen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...