AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Hei! Sitter med tungt hjerte og leser fra tid til annen på Facebook statuser, om foreldre som klager på barna sine. Ofte barn som ikke en gang er på Facebook selv. At de aldri vil legge seg, at de er late osv. F.eks. har ei jeg kjenner nettopp lagt ut et bilde av sin nedsnødde bil og skrevet noe om at hvor kunne hun finne energi til å kose snøen av den, idag også. (Snør mye her, så det er ofte man må koste). Så har hun selv kommentert under bildet, at "hun har sport sin late tenåringssønn, men han var for trøtt." Uansett om han er lat eller ikke, så er det så dumt at moren hans legger det ut for verden på nettet. Alle har vel vært late en gang og man burde kanskje hjelpe foreldrene sine, men blir for dumt å legge det ut på nettet... Er det bare jeg som synes det? Er ikke mor selv, men kjenner det gjør vondt i mitt kommende mammahjerte.. Finnes det noen side eller gruppe på Facebook som heter noe sånn som "Vi som synes det er unødig at foreldre henger ut barna på Facebook" eller noe annet? Sånn at flere kan vise at de synes ikke noe om dette? Ikke alle som har mot til å skrive det selv i statusen sin..
Sulosi Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har reagert på akkurat det samme. På min liste er det en mor som daglig legger ut om både det ene og det andre barnet gjør og jeg sitter med ett intrykk av at denne ungen må være steine galen i en alder av 5 år, heldigvis vet jeg bedre...
Pingting Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Jeg synes det er respektløst og utrolig korttenkt. Og skjønner ikke helt at tilsynelatende voksne mennesker ikke innser det selv. Men, men - de får sikkert igjen med samme mynt når "den late tenåringssønnen" får seg sin egen Facebook-konto.
Tears.of.the.Sun Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Noen burde ikke hatt lov til å være på nett.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 TS her. Bra å høre at det ikke er bare jeg som reagerer på det.. Tror jeg må prøve å konfrontere henne på et vis.. Sønnen er på facebook, men pga mye kjeft fra moren, tørr han neppe si noe i mot henne.
Gjest BabyBlue Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Synes det er så ufattelig teit med foreldre som driver å kødder med barna sine på facebook! Skjønner dere ikke at det er flaut og unødvendig? Dere mistet retten til å holde på slik for 20 år siden -.- Glad foreldrene mine ikke er på FB. Slik som noen fosiler holder på...
Wonders Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 (endret) feil bruk av media, spør du meg. Jeg hater å lese om at barnet er syk og alle oppdateringer på helsen... Endret 29. mars 2011 av Wonders
Gjest Spinell Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har heldigvis ikke lest kommentarer av den typen som henger ut barna, og ville absolutt reagert dersom folk jeg trodde jeg kjente godt gjorde det, i alle fall. Synes det kan bli litt for mye av det gode med alle oppdateringer om gulping og bæsjebleier også, selv om det ikke akkurat er overraskende at det kommer ting ut i begge endene av en baby.
Gjest Raindrops Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Jeg synes dette gjelder i det virkelige liv også. Her om dagen så var jeg med moren min ut å handlet. Vi møtte noen som min mor har kjent i 6-7 måneder. Og damen vi traff laterliggjorde rett og slett datteren sin. Noe om at det var på tide at hun begynte å sove i sin egen seng, og at dette med at hun kom å la seg inn til mamma av og til hadde vært et problem siden hun var lita. Jenta er 13 år gammel, og jeg tviler på at hun setter pris på at moren hennes forteller slike ting til folk datteren ikke kjenner (eller noen andre for den saks skyld). Mange foreldre har en tendens til å ta slike avgjøresler for barna sine, uten å tenke over at barna kanskje ønsker privatliv de også. Det gjelder egentlig barn i alle aldrere, og det er utrolig urettferdig siden barna ikke kan forsvare seg mot dette. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 TS her. Ja, det er trist at noen foreldre er sånn! Stakkars barn som ikke kan gjøre så mye med det. Foreldrene skal liksom være forbilder og man skal kunne ha tillit til dem!
Wonders Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 en mor skrev at sønn var utsatt for noe straffbart og at han var den fornærmede. Det synes jeg var ufint, spes da sønn også er på face... Tror hun fikk litt pepper for det.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #12 Skrevet 5. april 2011 en mor skrev at sønn var utsatt for noe straffbart og at han var den fornærmede. Det synes jeg var ufint, spes da sønn også er på face... Tror hun fikk litt pepper for det. Hvorfor i alle dager er det mer ufint fordi han er på FB? Synes det er et like stort overtramp på personlig integritet og ikke minst personvern uansett, jeg. 1
Wonders Skrevet 5. april 2011 #13 Skrevet 5. april 2011 Det er ennå verre for han å se det svart på hvitt så klart, at moren ikke beskytter han. Er ikke snakk om mere eller mindre overtramp på personlig integritet og personvern.
Gjest Coarvi Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Jeg har ei på Facebook som nesten driver på med det motsatte, hun skryter uhemmet av sin myndige sønn flere ganger i uka. Hun sier veldig lite om sitt eget liv og hva dagene hennes går til, men jeg har nesten full oversikt over hva sønnen hennes driver på med, hvilke fester hun har hentet han fra (hvor alle synes han er sååå kul), hvor mye han har jobbet denne uka, hva som skjedde på jobben hans, hvor flink han er til å takle situasjoner på jobb, hvilke festivaler han drar på og hvor kul han er der, når han står opp om morgenen og gudene vet hva. For det første synes jeg det er helt sykt å legge ut så mange detaljer om sønnens liv, han har jo ingen kontroll over hva som blir sagt om han. For det andre har hun en sønn til i tenårene som aldri blir nevnt i disse statusene, og vi som kjenner dama vet at hun er helt besatt av eldstesønnen sin og glemmer yngstesønnens liv (og problemer) i virkeligheten også. Det er så trist at dama til og med lar det skinne gjennom på Facebook at eldstesønnen er den som betyr alt for henne. At man sier alt om seg selv på Facebook er OK (det går jo bare ut over en selv), men å dra inn barna på den måten synes jeg er helt uakseptabelt. Mange voksne, meg selv inkludert, burde nok bli flinkere til å kommentere på slikt (helst privat), la disse menneskene forstå at det å legge ut om barna på den måten er å gå langt over streken.
Sessipn Skrevet 6. april 2011 #15 Skrevet 6. april 2011 (endret) Er så glad for at mora mi ikke er på facebook, hun hadde garatnert vært en av disse foreldrene som legger ut absolutt alt som skjer (og det hun tror skjer) i barnas liv. Da jeg var 14-15 år var jeg litt uheldig med valg av kjærste for å si det mildt. Både han og familien hans viste seg og være veldig spesielle. Så historien om den gangen familen hans var på besøk hos oss har mor mi fortalt så mange ganger til folk at jeg tror alle kan den utenatt. Jeg syns jo dette var veldig flaut, da jeg ikke var veldig stolt over å ha vært sammen med en sånn fyr. Jeg fortalte henne dette mange ganger, det gjorde også flere i familien. Enda så fortalte hun historien om og om igjen i hvert eneste annleding. I fjor dro hun frem samme historie i et famile selskap. Jeg fikk nok og sa jeg var dritt lei av å høre den historia, og det er sikkert alle andre her for du har jo fortalt den ved hver anledning i 8-9 år nå. Folk i familien støttet meg og sa at nå kunne vel denne historien legges død. Joda, dette hjalp det, i et halvt år til hu møtte svigerforeldrene mine, og presterte å dra frem samme historie igjen! Hadde hun hatt facebook hadde hun sikkert skrevet historia der. Endret 6. april 2011 av Sessipn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå