Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger man parkdress til unger som sitter i vogna? Jeg har en gutt på fire måneder, og nå holder han på å vokse ut av ullklærne sine. Så da er spørsmålet hva som er lurt å kjøpe av yttertøy framover mot sommeren.

Regner ikke med at det blir noe sandkassesitting før til høsten når han er 8-9 mnd, og da er det sikkert kjekt med en parkdress? Før den tid vil han jo sitte mest i vogna si, pakket inn i poser og tepper. Ser at nøstebarn har en vinddress til 400, kanskje denne er ok nå til våren? Det kan jo være kjekt å ha muligheten til å ta han opp av vogna innimellom?

Noen erfarne mødre med innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinddressen fra Nøstebarn er i alle fall ikke vanntett.

Vi brukte en tynn dress i ullfrotte fra Janus i overgangssesong og kalde dager i sommerhalvåret. Ala prinseull/regnbueull. Kjøpte tynn parkdress da han var ni måneder gammel.

Skrevet

Vi brukte hvertfall ikke mer enn regndress og ulldress før ungen begynte i barnehage. Det holdt, også til den lille sandkassebruken vi hadde. (På vinteren var det jo vinterdress da, men det blir jo annerledes. )

AnonymBruker
Skrevet

det er ikke så vanlig med dress til så unge barn, selger lite og nesten ingenting av det i butikkene, ikke før de blir 1-2 år .. :-)

Skrevet

Takk for svar. Ser ut som jeg skal finne fram strikkepinnene og strikke han en ulldress han kan ha nå på våren. Så får vi se hva vi finner på til høsten når pappaen tar over permisjonen, da blir det kanskje behov for klær som tåler litt mer utelek.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg tror jeg hadde ventet med å kjøpe noen utedress til høsten! Vi kjøpte nå i høst, men kun vindtett slik at vi kunne ha den i bæreselen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...