Gjest Elissima Skrevet 11. november 2012 #1181 Del Skrevet 11. november 2012 Yuck, akevitt er IKKE godt! Høres ut som du har fått slappet av litt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. november 2012 #1182 Del Skrevet 11. november 2012 Hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 12. november 2012 Forfatter #1183 Del Skrevet 12. november 2012 I dag har jeg hatt en dårlig dag Merket det da jeg våknet i dag, var slapp i kroppen. Kjente det delvis i helga også, hatt dårlig med energi, ikke orket å vaske eller noe. Selv om det ikke var tidenes verste dag i dag, var det mye stress, og jeg var på gråten flere ganger i dag. Ble så klart overtid, og da jeg satt på trikken hjem, kjempet jeg med tårene. Kom hjem og inn døra, da åpnet slusene seg - bare gråt, og måtte ringe til mamma. Skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerer sånn, det har jo vært mye overtid og stress i det siste, men det var ikke så ille som det har vært i det siste, den siste uken. Fredag var OK, selv om det ble overtid. Har jo også fått helga til å slappe av på, men likevel var reaksjonen slik i dag. Men helt riktig at det heller er unntaket enn regelen at jeg jobber 8 timer, er vel kanskje ikke helt riktig. Synes det fortsatt er rart at jeg skal reagere sånn, men jeg føler ikke at det kan være noe annet i livet enn jobben som kan gjøre at jeg reagerer på denne måten. Jeg sa det vel sist også - at jeg må ta en prat med sjefen ... Bare så synd at jeg føler jeg aldri har tid til det. Så jeg får se om jeg klarer å krype til korset i morgen, eller i alle fall i nærmeste fremtid. Blir jo seriøst redd for at jeg kan bli sykmeldt etter hvert! Huff, jeg gleder meg til jul jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. november 2012 #1184 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg synes absolutt du skal ta en prat med sjefen, det skal ikke være slik at overtiden nærmer seg fast og at du blir utbrent. Planlagt overtid er dessuten ulovlig i de fleste tilfeller, og når du må jobbe overtid her dag så er den jo nærmest planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 13. november 2012 #1185 Del Skrevet 13. november 2012 Du, nå må du passe på deg selv! At du ikke har noen energi og begynner å gråte er et tegn på at du er stresset. Hvis du ikke passer på kan du gå på en skikkelig smell. Det er din sjef sitt ansvar å passe på at det er nok ansatte til å gjøre arbeidsoppgavene. Er det ikke nok folk så får han ordne opp i det, enten med vikar eller ansette noen nye fast. Si det som det er! Og jobben er ikke alt i livet, viktig å ha en balanse mellom jobb og fritid så du får hvilt ut ordentlig etter jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. november 2012 #1186 Del Skrevet 13. november 2012 Helt enig med dere!! Det er vel ikke så lenge siden du sa at du kanskje burde tatt en prat med sjefen din om overtiden!! Jobben er ikke alt. Ikke når det går utover deg selv og helsen din. Du virker som om du glemmer å tenke på deg selv oppi alt dette. Hva sa moren din da? Mødre pleier alltid å komme med gode råd i sånne situasjoner. Jeg synes absolutt at du burde ta en prat med sjefen din før du blir sykmeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 13. november 2012 Forfatter #1187 Del Skrevet 13. november 2012 Ja, jeg vet jo at dere har rett ... Takk for at dere er så fornuftige! Har heller ikke vært noen god dag i dag. Jeg har vært på nippet til å gråte nesten hele tiden i dag, og ville helst bare jobbe for meg selv. Sa nei takk til å ta lunsj med de andre i dag, bare fordi jeg var på gråten hele tiden. Sendte en mail til sjefen i dag tidlig, der jeg sa at jeg begynte å tro at jeg kanskje kjenner stresset på kroppen mer nå, og at jeg følte for å holde et roligere tempo i dag og kanskje noen dager fremover, for å unngå i det lengste å måtte være borte fra jobb. Ble enige om å ta en prat om det i morgen. Hun sier jo at hun ikke klarer å se når det er for mye for meg, og er avhengig av at jeg sier fra når det blir for mye. Og det er jo sant - jeg må bli bedre på det, og ikke gape over for mye. Jeg kan dele på oppgavene med ei annen, men som oftest har hun veldig mye selv også, og da blir det jo ikke så lett. Følte det gikk greit å jobbe i dag, fikk gjort det meste av det jeg skulle, men følte det som nokså tungt, og at det kanskje gikk litt saktere i dag enn ellers. Fikk gått nokså tidlig i dag i det minste, og har bare slappet av nå i kveld. Fortsatt utrolig slapp og sliten i kroppen, og føler jeg stadig vekk er på gråten. Har fått legetime på torsdag, og tror nok jeg uansett skal ta den. Jeg blir veldig usikker på om dette jeg kjenner nå, er på grunn av stresset og overtiden i det siste, eller om jeg kanskje brygger på noe. Satser på at en lege kan se dette bedre, noe må det jo være i alle fall. Uansett om det skulle være noe annet jeg brygger på, er det jo kanskje ikke galt at jeg uansett lufter for sjefen hvordan jeg føler det? Jeg jobber jo også mer overtid enn det jeg sier fra om, selv om det egentlig ikke er lov ifølge vår policy på jobb. Det kan jo uansett hende at jeg kan få litt tips til arbeidsmetoder jeg kan bruke, siden jeg tror en del av stresset kommer av at jeg føler at alle oppgaver må gjøres med det samme og samtidig, selv om det ikke lar seg gjøre. Føler det litt "flaut" at jeg må ta det opp, siden jeg tenker at jeg egentlig skulle mestret dette uten hjelp, men det er kanskje ikke så dumt uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. november 2012 #1188 Del Skrevet 13. november 2012 Synes det er kjempeflott at du sendte mail til sjefen din! Da får du endelig sagt hvordan du har det og bare legg alle kortene på bordet. Ikke tenk på at det er flaut. Uansett så gjorde du noe riktig ved å be om å ta en prat. Lykke til!! Bra at du også bestilt en time hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 14. november 2012 #1189 Del Skrevet 14. november 2012 Bra du tar tak i dette. Og at du sa fra til sjefen! Jeg ble sykmeldt i fjor tror jeg det var, pga jeg var helt utkjørt. Jobbet ofte 12-timersdager og slet med å sove. Fikk sovepiller og sov en uke i strekk. Så du burde absolutt ta dette på alvor. Håper du og sjefen kommer fram til en løsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 14. november 2012 Forfatter #1190 Del Skrevet 14. november 2012 Bedre i dag. Ikke fullt så mye å gjøre, og jeg har tvunget meg selv til ikke å stresse og gjøre en ting av gangen. Hadde også en god prat med sjefen, og det letnet litt. Det er jo en stor prosjektmengde vi har nå, men en del av stresset mitt er nok likevel selvskapt - jeg prøver jo av og til å gjøre ti ting på en gang, og da er det ikke rart jeg kjenner det. Vi ble også enige om at jeg ikke trenger å si fra når jeg føler jeg må jobbe overtid, siden dette også kan være en stressfaktor - jeg prøver jo ofte å presse så mye jeg klarer inn på 8 timer for å unngå overtid. Snakket også om at jeg gjerne kan ha hjemmekontor av og til. Har aldri hatt det før, men da tror jeg at jeg prøver det en dag i neste uke til å begynne med. Og det er jo sant det hun da - det er bare filer vi holder på med her, det er ingen som ligger på operasjonsbordet og holder på å dø, så SÅ viktig er ikke arbeidet vi gjør Det hjalp godt å få snakket litt, og jeg skal fokusere på å gjøre en ting av gangen og å senke skuldrene fremover. Jeg kjenner det fortsatt i kroppen, riktignok, har vondt i ledd og er slapp i kroppen, så jeg skal en tur til legen i morgen uansett - blir usikker på om det jeg kjenner på kroppen nå, er stress eller om jeg kanskje har noen sykdom i kroppen. Er jo ikke så lett å sette fingeren på, og når jeg har stresset såpass mye i det siste, er det jo nærliggende å tenke at det er stress - føler meg heller ikke dårlig på noen annen måte. Godt med en ordentlig avslappende kveld i kveld i alle fall. Føler jeg egentlig kunne lagt meg nå, siden jeg sov ganske dårlig i natt, men får vel holde ut et par timer til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. november 2012 #1191 Del Skrevet 14. november 2012 Kan tenke meg at du føler deg litt bedre nå. Sikkert godt å få snakket ut om hvordan du har det. Virker som om sjefen din hørte på deg og det er jo godt å høre. Hjemmekontor kan jo være en god idè. For å se hvordan det fungerer. Og da kan du gjøre alt i ditt eget tempo. Prøv og slappe av ikveld. Legge seg tidlig, er sikkert ingen dum idè. Lykke til hos legen imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 16. november 2012 #1192 Del Skrevet 16. november 2012 Hvordan gikk det hos legen? Syns det høres ut som en god løsning med hjemmekontor innimellom. Bra du fikk snakket med sjefen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 18. november 2012 Forfatter #1193 Del Skrevet 18. november 2012 Hatt en veldig rolig helg. Formen er fortsatt ikke helt der den burde være, så jeg dro hjem til mamma og bare har vært hjemme hele helga. Sett mye på TV, slappet av, og i går lagde vi pizza og så på film. Veldig deilig egentlig! Var jo hos legen på torsdag, han hadde ikke så mye å si da jeg forklarte hvordan jeg hadde det, men tok en haug med prøver, som jeg får svar på i løpet av en uke. Ikke ideelt, men det var vel kanskje ikke så mye mer han kunne gjøre der og da. Spurte om det var rimelig å konkludere med stress om det ikke vistes noe på prøvene, og da sa han ja. Formen føles bedre enn den var tidligere i uka, men er fortsatt nokså slapp og trøtt, enda jeg har sovet masse. Kanskje er jeg slapp nettopp fordi jeg har vært mye i ro den siste uka, kanskje jeg burde prøvd å trene mer? Uvisst. Jeg satser i alle fall på å trene på tirsdag og forhåpentligvis litt mer senere i uka, men får bare kjenne på formen og se det an. Hjemme i byen nå, og her MÅ det vaskes og ryddes litt, orket jo ikke noe den senere uka ... God søndag, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 18. november 2012 #1194 Del Skrevet 18. november 2012 Tror du hadde godt av en rolig helg! Og det med at du er trøtt tror jeg har med været å gjøre. Sover mye jeg og, faktisk er det første jeg tenker på når jeg våkner at jeg gleder meg til å legge meg. Kan anbefale frisk luft, få med deg en venninne og gå en tur, eller jeg blir gjerne med hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 18. november 2012 #1195 Del Skrevet 18. november 2012 Fornuftig å reise hjem til foreldrene. Der vet man at man får slappet av også blir man skjemt bort litt. Mamma`er er der for å passe på og ta vare på oss. Det med trøttheten går sikkert over etter hvert. Sikkert en god idè å trene litt. Kanskje gå en lengre tur, som Elissima sier. Kanskje vi skal ta en kino tur igjen. Fikk aldri gjort det sist vi snakket litt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1196 Del Skrevet 20. november 2012 Virker som jeg har lagret en del energi i kroppen disse dagene som jeg har vært så mye i ro. I dag følte jeg meg mye kvikkere, og da det ikke ble den treningen jeg først hadde planlagt, tok jeg heller en joggetur, og det gikk overraskende bra! Godt å kjenne at energien er tilbake I går følte jeg meg ikke særlig bra, på et tidspunkt begynte jeg å svette og ble plutselig kvalm, lurte nesten på om det var starten på noe akutt omgangssyke. Skjedde ikke noe i alle fall, men jeg tok et par smertestillende (hodevondt også ja ...) og la meg FØR Asbjørn Brekke - det skal utrolig mye til før jeg gjør det, bare så det er sagt! Sov i alle fall utrolig godt i natt, og våknet uthvilt og kvikk i dag. Håper dette betyr at formen er tilbake for fullt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. november 2012 #1197 Del Skrevet 23. november 2012 Ikke bra å legge seg før Asbjørn Brekke. Du får se reprisen på søndag. Hvordan har resten av uka vært? Planer for helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #1198 Del Skrevet 9. desember 2012 Lenge siden nå! Det har en naturlig forklaring. PC-en min har konka, og jeg synes det er altfor slitsomt å skrive på telefon. Så da ble det sånn. Skriver fra jobb-PC-en nå, må skaffe meg ny PC ASAP. Ikke så mye nytt. Har jobbet masse i det siste, ikke gjort så mye mer egentlig Men i morgen tidlig reiser jeg til England på opplæring, det blir bra! Blir godt å få et avbrekk fra den vanlige arbeidsdagen, med kunder og tidsfrister. Blir nok intenst, men håper jeg får lært mye. Og har avtalt å treffe noen fra studietiden i England, så blir veldig hyggelig å se dem igjen Og når jeg er tilbake fredag kveld, er det bare fem arbeidsdager igjen til juleferien! Hipp og hipp hurra. Gleder meg så sykt til å slappe av og ta det rolig i julen. Jeg har jo jobbet og stresset utrolig mye i høst, så jeg synes jeg fortjener en lang juleferie nå. Fikk i alle fall vite at resultatet til bedriften for november var ny rekord på en måned, så det var bra - har jo kjent stresset på kropp og sjel Pakke og vaske i dag, så må jeg stå opp kl. 04 i natt og ta bussen 05. Noe sier meg at jeg kommer til å slokne tidlig på hotellet i morgen kveld, etter mange timer våken og mange nye inntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 9. desember 2012 #1199 Del Skrevet 9. desember 2012 Å nei, kjipt at pc er ødelagt. Er jo ganske kostbart å kjøpe ny! Da vet du hva du kan ønske deg i julegave God tur til England, håper du får det fint selv om det er jobbtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. desember 2012 #1200 Del Skrevet 9. desember 2012 God tur til England, håper du får kost deg litt også. Deilig med et avbrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå