Fru Lotus Skrevet 27. mars 2011 #1 Del Skrevet 27. mars 2011 Skal man skifte deodorantmerke? Jeg har lenge brukt Sterilans deostick men føler at den ikke gir det optmale som jeg ønsker. Kriterir: Hindre lukt, ikke gir hvite merker på klærne, og en som ikke gir ut for mye produkt pr gang du bruker den. Har også prøvd biotherm sin men jeg syntes ikke den oppfyller kravene. Dyr er den og.. Har noen en deodorant å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Del Skrevet 27. mars 2011 Har du forsøkt sticken eller sprayen til Biotherm? Den med lyseblå/turkis kork? (Ikke grønn altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokolademonster Skrevet 27. mars 2011 #3 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg opplever at om jeg bruker samme deodorant over lengre tid, blir kroppen "immun" mot den. Om det ikke hjelper å bytte merke da, vil jeg anbefale STOP 24. En deodorantspray som du får kjøpt på apoteket. Litt dyr, men veldig drøy ibruk. Den lukter ingenting, men er svært effektiv, og det er jo tross alt det viktigste, etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 27. mars 2011 #4 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg bruker denne. Flaska ser litt annerledes ut enn på dette bildet, og koster 35-39 kr på Kiwi. Selv er jeg avhengig av at deodoranten min er spray, siden rolonvarianter har en tendens til å bruke for lang tid på å tørke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 27. mars 2011 #5 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg liker Green People sin deo med aloe vera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polymorph Skrevet 27. mars 2011 #6 Del Skrevet 27. mars 2011 Bruker denne fra ACO: http://www.aconordic.no/products/category/4254/20203/19957/19228/aco-sense-care-invisible-deodorant.aspx PROS: Er kjempefornøyd. Den har en veldig god lukt, og får ikke sånn ekkel blanding av deo og svette-lukt etter en stund, som mange andre deodoranter har en tendens til. CONS: tørker ikke inn med en gang (tar vel ca 10 min) og den er kanskje litt dyr (50-60kr) Men anbefaler den absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Lotus Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 28. mars 2011 Kan kanskje være greit med en spray. Da tørker det fortere, og blir ingen hvite flekker på klærne.. Men er den god mot lukt? Føler ofte at utpå dagen så lukter det en blanding av svette og deodorant. Ikke kult,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinta Skrevet 28. mars 2011 #8 Del Skrevet 28. mars 2011 Da burde du nok ha stick, Vichy sin fra apotek inneholder litt aluminiumsklorid og du finner den med og uten parfyme. Beste jeg har prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva81 Skrevet 28. mars 2011 #9 Del Skrevet 28. mars 2011 Da burde du nok ha stick, Vichy sin fra apotek inneholder litt aluminiumsklorid og du finner den med og uten parfyme. Beste jeg har prøvd. Enig! Vichy sin er den beste jeg også har prøvd. Og den er drøy. Bruker roll on jeg da, bare så det er sagt. But still.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinta Skrevet 28. mars 2011 #10 Del Skrevet 28. mars 2011 Enig! Vichy sin er den beste jeg også har prøvd. Og den er drøy. Bruker roll on jeg da, bare så det er sagt. But still.. ja stemmer roll on er det vel En stund siden jeg har brukt den ikke så ofte innom apoteket men nå skal jeg sannelig ta meg en tur å kjøpe den igjen. Fin å ha når det blir litt varmere fremover. Ellers er jeg enig i det som ble sagt tidligere at man kan bli litt imun mot deoen etterhvert, så jeg også pleier å bytte på litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 28. mars 2011 #11 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg er også på jakt etter en ny deo. Blir også "immun" etterhvert, og synes at noen av deoene har for sterk lukt. Noen har jo god lukt, men de lukter for mye slik at det kræsjer med parfyme. For mange mange år siden prøvde jeg en deo fra apoteket, husker ikke merket, men denne var luktfri og forferdelig tykk og klissete. Kjentes ut som lim. Fikk en gang anbefalt en deo av Aco, en med rød kork, men den finner jeg ikke noe sted. Noen som vet hvilken jeg mener? En annen ting jeg også lurer på er, finnes det en deo som forhindrer fukt? Slik at du ikke får svettemerker på genseren etter en lang dag på jobb? Ikke meningen å kuppe tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Lotus Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 30. mars 2011 Du kupper ikke tråden Avalon! Svette er et problem og såkalte "jesus-rings" på genseren er ikke lite flaut da! Jeg var innom apoteket igår å kjøpte Aluminiumklorid. Dette er et liniment med 25% sprit. Skal brukes bare 1-2 dager i uken på helt tørr armhule. Jeg smurte den på i går kveld, dusje idag tidlig og smurte på min vanlige deodorant. Og jeg kjenner ingen lukt, ingen "jesus-rings" og ingen flekker på klærne så langt. Jeg tror dette er et musthave produkt for min del, som er livredd for å gå med lyse eller fargerike klær pga svetteringer om sommeren. Ahh, finally! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest youlookslashy Skrevet 30. mars 2011 #13 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg er også på jakt etter en ny deo. Blir også "immun" etterhvert, og synes at noen av deoene har for sterk lukt. Noen har jo god lukt, men de lukter for mye slik at det kræsjer med parfyme. For mange mange år siden prøvde jeg en deo fra apoteket, husker ikke merket, men denne var luktfri og forferdelig tykk og klissete. Kjentes ut som lim. Fikk en gang anbefalt en deo av Aco, en med rød kork, men den finner jeg ikke noe sted. Noen som vet hvilken jeg mener? En annen ting jeg også lurer på er, finnes det en deo som forhindrer fukt? Slik at du ikke får svettemerker på genseren etter en lang dag på jobb? Ikke meningen å kuppe tråden Denne? Den har nemlig jeg. Kjøpt på Apotek 1 eller Vitus Apotek (husker ikke..) http://www.aconordic.no/products/category/4560/20203/19957/19228/aco-special-care-ekstra-effektiv-antiperspirant.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 30. mars 2011 #14 Del Skrevet 30. mars 2011 Du kupper ikke tråden Avalon! Svette er et problem og såkalte "jesus-rings" på genseren er ikke lite flaut da! Jeg var innom apoteket igår å kjøpte Aluminiumklorid. Dette er et liniment med 25% sprit. Skal brukes bare 1-2 dager i uken på helt tørr armhule. Jeg smurte den på i går kveld, dusje idag tidlig og smurte på min vanlige deodorant. Og jeg kjenner ingen lukt, ingen "jesus-rings" og ingen flekker på klærne så langt. Jeg tror dette er et musthave produkt for min del, som er livredd for å gå med lyse eller fargerike klær pga svetteringer om sommeren. Ahh, finally! Den hørtes interessant ut! Jeg fikk knusk tørre armhuler av den deoen jeg har brukt i en stund nå flasset skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 30. mars 2011 #15 Del Skrevet 30. mars 2011 Denne? Den har nemlig jeg. Kjøpt på Apotek 1 eller Vitus Apotek (husker ikke..) http://www.aconordic.no/products/category/4560/20203/19957/19228/aco-special-care-ekstra-effektiv-antiperspirant.aspx Den ja! Har ikke funnet den på apotekene her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 30. mars 2011 #16 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg er veldig fornøyd meg Palmolive Naturals Pure Touch (24h). Tar den på når jeg kommer ut fra dusjen (etter tørk) og gjør så ansiktsrens og slikt og den er tørr til jeg skal ta på meg klær. Det beste med den er at den kan kjøpes overalt og ikke koster all verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCa Skrevet 30. mars 2011 #17 Del Skrevet 30. mars 2011 Min lenke Min favoritt gjennom mange år, var plaget med svettelukt før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 30. mars 2011 #18 Del Skrevet 30. mars 2011 Bruker denne fra ACO: http://www.aconordic.no/products/category/4254/20203/19957/19228/aco-sense-care-invisible-deodorant.aspx PROS: Er kjempefornøyd. Den har en veldig god lukt, og får ikke sånn ekkel blanding av deo og svette-lukt etter en stund, som mange andre deodoranter har en tendens til. CONS: tørker ikke inn med en gang (tar vel ca 10 min) og den er kanskje litt dyr (50-60kr) Men anbefaler den absolutt! Jeg er også veldig fornøyd med denne. Kan legge til som et pro at aco ikke tester på dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2011 #19 Del Skrevet 30. mars 2011 Ikke det forumet jeg poster oftest i, men jeg så tråden forsiden. Jeg har lenge brukt antiperspirant av typen med høyt innhold av aluminiumklorid. Det stopper svetten, men det blir fortsatt lukt. Jeg kjøpte derfor en sånn saltstein fra denne siden: Fitjar Såpekokeri. Jeg merker ingen lukt lenger. Dessverre stopper den ikke svetten, men skal ta lukten. Om man bruker en sånn aluminiumkloridsroll-on fra apoteket som man sover med, og saltsteinen så tror jeg det er en god kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #20 Del Skrevet 30. mars 2011 Blir kanskje en liten avsporing.. Men, for meg er det litt enten eller med aluminiumklorid og det naturlige alternativet som du nevner Supraspinatus. Aluminiumklorid brukes for å tette svettekjertlene slik at svette ikke skilles ut. Det er uenigheter om dette er bra for oss. Det har også blitt forsket på om en forhøyet verdi av aluminium i kroppen har en sammenheng med alzheimer og brystkreft. Alternativet til disse antiperspirantene er såkalte krystall deodorantene som inneholder ammonium alum som ikke tetter svettekjertlene og som har større krystaller slik at dette ikke trenger inn i kroppen vår. Disse stopper ikke svette/ fukt, men de hjelper mot lukt ved å hindre formering av de luktdannenede bakteriene. Dette da uten å tilføre kroppen helsefarlige og allergiframkallende stoffer som de sier. Selvsagt ingenting i veien med å bruke begge to hvis man ønsker det, men personlig bruker jeg krystall deodorant for å slippe å utette kroppen min for aluminium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå