K@rine Skrevet 9. mai 2002 #1 Del Skrevet 9. mai 2002 Ser at det foregår en "interessant" diskusjon om skifte av sengetøy, men hvor ofte skifter dere håndkler da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. mai 2002 #2 Del Skrevet 9. mai 2002 Hos oss sløser vi visst med håndklærne, en gangs bruk (dusj, bad, hårvask etc.)og vips i skittentøykurven på badet. Kanskje litt unødvendig. Tror vi vasker håndklærne våre i stykker... Gjestehåndklær på toalettet skiftes en gang i uken hvis de er lite brukt, ellers etter behov. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. mai 2002 #3 Del Skrevet 9. mai 2002 Vi er jo rene når vi tørker oss(!) så badehåndklærne og hår-håndkleet skiftes en gang i uken omtrent. Håndhåndklærne på bad og kjøkken litt oftere.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 9. mai 2002 #4 Del Skrevet 9. mai 2002 Badehåndklær ca. en - to ganger i uken. Kjøkkenhåndklær etter hver/annenhver oppvask.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 9. mai 2002 #5 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg må også ha nytt håndkle etter hver dusj... Ett til håret og ett til kroppen... Elsklingen bruker gjerne badehåndklærne flere ganger. Så han utfyller vel mitt "sløsende" forbruk... Selv om jeg også egentlig bruker de to ganger, for andre gangen legger jeg det på gulvet sånn at jeg slipper å stå på "kaldt" gulv.... De andre håndklærne på badet bytter jeg en gang i uka. Kjøkkenhåndklær når det passer seg sånn. Varierer alt etter bruk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 9. mai 2002 #6 Del Skrevet 9. mai 2002 vi bruker også nye håndkler hver gang vi dusjer! jeg må ha 3 siden jeg har så langt hår 2 til håret (første blir så våt etter noen sekunder) og 1 til kroppen! håndklær som vi vasker handa med de blir skiftet så ofte som mulig! 3-4 ganger i uken, av og til oftere! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. mai 2002 #7 Del Skrevet 9. mai 2002 Skifter dusjhåndklær en gang i uken, man er da tross alt rene når man tørker seg! Foresten er det mye viktigere for hygienen at man husker å vaske knottene på krana/do/dårhåndtak enn at man skifter håndklær.... Selvfølgelig skal håndklær skiftes ofte, men vi er som regel for flinke til å gjøre det, og for lite flinke til å vaske div knotter.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2002 #8 Del Skrevet 9. mai 2002 Håndkle på do? Nei det er lenge siden. Har en liten tørkerull der. Utenfor hjemmet, hvor det ferdes personer utenom deg selv,om det så er bare en så er det ikke lov med hådkle. Jeg har vært på lab og sett et håndkle som er brukt på do av tre personer. to voksne og et barn. Hadde du sett det så hadde du gått på badet og tatt det ned NÅ. Om du tror folk vasker seg slik de skal så tar du feil. Det gjelder både barn og voksne. Lytt, neste gang du låner bort doen din. Tell sek.hvor lenge kranen renner. Du vil få deg en overraskelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turte Skrevet 9. mai 2002 #9 Del Skrevet 9. mai 2002 Dere som skifter etter hver gangs bruk: Er ikke det litt overhygenisk? Og tenk på hvor mange ganger i uka du må la vaskemaskinen gå da, det er vel ikke så miljøvennlig akkurat. Før i tiden sløste man ikke slik med ressursene, og man var ikke så hysterisk på sånt. Det er bare sunt med litt bakterier! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 10. mai 2002 #10 Del Skrevet 10. mai 2002 vaskemaskinen vår går hver dag, av og til flere ganger til dagen! har man småbarn i hus så blir det masse maskinvask 1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-05-10 13:34 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turte Skrevet 10. mai 2002 #11 Del Skrevet 10. mai 2002 Det må da føles som å bo i et vaskeri?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2002 #12 Del Skrevet 10. mai 2002 Lurer faktisk på om jeg er froferdelig uhygenisk jeg...? Sengetøyet byttes 1-2 ganger i måneden. Håndklær kan sikkert brukes flere ganger hos oss eller vaskes etter behov. man ser jo fort at håndklærne er møkkete. Tenker dere virkelig over disse tingene? Hvis jeg ser at noe er møkkete bytter jeg det, men jeg tenker aldri: "Oj, nå er det 15 dager siden sist vi byttet sengetøy". Er jeg virkelig en gris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 10. mai 2002 #13 Del Skrevet 10. mai 2002 Disse håndduk og sengetøydebattene tar virkelig kaka! Trodde ikke kjerringene nu til dags drev med slikt jeg og "slarvet" om hverandres (U)dugelighet på rengjøringsfronten/skifte/matfronten??? Godt at gamle "herseteknikker" lever i beste velgående; Vi trenger ikke mennene til å holde oss nede; vi klarer d utrolig godt selv!! Sexy Sadie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 10. mai 2002 #14 Del Skrevet 10. mai 2002 Vasker klær hver dag? Hvordan har du tid til det? Jeg hadde to barnehagebarn og vi var to voksne. Vaskeri var i kjeller så jeg hadde en dag/kveld i uken. Av og til to kvelder. Man var da på jobb. Jeg tror ikke mine barn og vi voksne brukte noe mindre tøy enn andres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2002 #15 Del Skrevet 10. mai 2002 He he! Kan godt hende at jeg ikke er noe husmoremne, men jeg trodde ikke at jeg var så forferdelig grisete og udugelig. Skryter dere på dere dette vaskehysteriet eller er dere sååå renslige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Skrevet 10. mai 2002 #16 Del Skrevet 10. mai 2002 Lea, jeg tenker ikke noe særlig over det - det er en rutine hos meg...helgevask innebærer også sengetøyskift. Når det gjelder håndklær, er min rutine å legge dem i skittentøyet etter bruk. Synes det er ok, selv om det blir mer klesvask på den måten. Liker ikke å tørke meg med et "skittent" håndkle etter å ha dusjet. Kanskje det betyr at jeg er hysterisk, men det får så være. Liker ikke skitt, men rot tåler jeg godt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2002 #17 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg har kanskje ikke fått inn denne rutinen jeg! Men det jeg mangler mest av er faktisk tid. hadde jeg hatt et par timer til i døgnet så hadde kanskje ikke skittentøyskurven vært stappfull og hybelkaninene hadde muligens ikke rukket å formere seg. Men vi trives med hjemmet vårt likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 10. mai 2002 #18 Del Skrevet 10. mai 2002 jeg har plenty av tid! alle har vel 2min til å hive klær i vaskemaskinen og 5min til å henge opp og 10 min til å legge i sammen, og 6-7min til å legge på plass!? herlighet dere snakker om tid som om man bruker 10timer på å vaske på klær! (vasker man ofte så slipper man å bruke masse tid og krefter på å vaske klær) [eller kan dere kutte ut litt KG titting og vaske mer på klær] (det var bare spøk) så det føles ikke å bo i vaskeri heller her hjemme hos oss! *leeeer* er det virkelig slik at når noen bryr seg og vil gå med rene klær hver dag og ha rene håndklær, ER HYSTERISK! eller bor i vaskeri? jeg vet jo ikke hvordan dere gjør det, men her i hus, bytter vi klær hver dag, noen ganger skifter flere ganger til dagen! det er jo selvfølgelig spørs hva vi gjør og hvor vi er, i hvertfal nå som er sommertid! men om noen andre liker å gå med samme klærne mange dager på rad for å spare på strømmen/vaskemaskinen, så har jeg full respekt for det også! 1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-05-10 17:37 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #19 Del Skrevet 10. mai 2002 Velkommen i rekken den dagen du må i arbeid og attpåtil skal ta klær og dritt etter 3-4 tenåringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 10. mai 2002 #20 Del Skrevet 10. mai 2002 hehe, vi skal bare ha 2 unger men er det bare dere som vasker klær, siden dere er så sur? her i hus, så vasker vi klær i sammen, vi deler! deler ikke dere på husarbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå