Donnie Darko Skrevet 31. oktober 2003 #1 Del Skrevet 31. oktober 2003 skal spille konsert snart.. Jeg kjenner allerede nervøsiteten bygge seg opp og vet fra tidligere at de siste timene før jeg skal på scenen så blir jeg sinnsykt kvalm, og generelt dritnervøs og skjelver.. Det er liksom ikke noe problem når jeg er der oppe for da kicker adrenalinen inn.. Men det er så sinnsykt jævlig før. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 1. november 2003 #2 Del Skrevet 1. november 2003 Finn noe å gjøre på som får deg til å koble ut tankene om hva du skal (for min del fungerer det å surfe på KG for eksempel). Gå på kino og se en god film. Eller du kan tenke på hva som er det verste som ville skje hvis noe gikk litt galt under konserten. Om du glemte teksten, mistet stemmen eller buksen, eller noe liknende. Katastrofen ville neppe være total. Flaut der og da, men i den store sammenheng en bagatell. For min del funker det også å sove helt til jeg skal i ilden. Det forutsetter jo selvfølgelig at man får sove i første omgang. Tvi, tvi, Donnie. Du vet jo selv at når du står der, så blir det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 1. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg har et veldig stort press på meg spesielt til denne konserten... kommer mange andre dyktige musikere dit har jeg hørt Fins det ikke noe man kan ta for å roe ned magen? Jeg har prøv og ta noen pils før.. Vel blir jeg roligere men jeg spiller jo tilsvarende mer dårlig da.. Men uansett så har det lite med rock og gjøre at artistene sitter og driter på dass i timene før de skal på scenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 1. november 2003 #4 Del Skrevet 1. november 2003 Du kan jo gjerne høre med legen din om h*n har mulighet til å skrive ut en resept på noe som kan virke, beta-blokkere (hjertemedisin som blokker adrenalinresptorer) for eksempel. Spørs jo både på dine skrupler med hensyn til medisiner for slike situasjoner, og legens vurdering. Ellers skal ingefær hjelpe mot kvalme. Likeså vitamin B6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 1. november 2003 #5 Del Skrevet 1. november 2003 Her har du en link til stress- og angstmestring ved hjelp av pusteøvelser: Buddhistforbundet - pust og meditasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 1. november 2003 #6 Del Skrevet 1. november 2003 Donnie, lider med deg. Men må bare si at for meg er nervøsiteten det beste virkemiddelet. Det skjerper sansene. Man skjønner med ett hvorfor man står foran alle disse menneskene - du har noe å gi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 1. november 2003 #7 Del Skrevet 1. november 2003 Pappaen min (som også er nervøs musiker) sverger til å spise en banan et kvarters tid før han skal på scenen. Ifølge ham er det et eller annet stoff (betablokkere eller noe) i bananen som legger en liten "demper" på nervene, så føler han seg litt mer i kontroll over situasjonen. Har prøvd det sjøl før muntlig eksamen, det funka. Men om det er biologisk eller psykologisk, vet jeg ærlig talt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 1. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 1. november 2003 spise banan? jaja.. kan vel prøve det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 1. november 2003 #9 Del Skrevet 1. november 2003 Senk skuldrende og pust rolig med maven!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 1. november 2003 #10 Del Skrevet 1. november 2003 Ta en fantasireise igjennom konserten på forhånd. Tenk deg at det alller aller verste som kan skje faktisk skjer. Så tar du pulsen din. Lover deg at den er lavere ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 1. november 2003 #11 Del Skrevet 1. november 2003 Oppsøk legen og få resept på beta-blokk tabeletter. Roer hjerter, sløver ikke. Brukes mye av folk som skal holde foredrag etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå