Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil overaske kjæresten min på 2årsdagen vår, med å få lagt nye fliser over kjøkkenbenken. De vi har nå er veldig kjedelige, store hvite med noen blå med vindmøller på innimellom.

Tror jeg vil gå for enten mosaikk, el ensfarget hvit el sort, men små firkanter istedetfor store(hvis dere skjønner). Problemet er at jeg syns det er vanskelig å finne ut hva som passer best... Gulvet er mørkbrunt tre, kjøkkeninnredningen er hvit(veldig enkel) med litt avlange stål-knotter og kjøkkenbenken er eik-aktig. Veggen er hvit. Tenker på en balnding av hvit/lysgrå/mørkgrå mosaikker..men kunne det blitt kult med helt svart også..? syns det er så vanskelig å bestemme seg..og når de er oppe er dfet jo litt for sent.. Hva tror dere..? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes glassfliser er kjempefint. Har hatt det tidligere og ønsker med det igjen. Det er så mye mer levende enn kjeramikkfliser. :)

Skrevet
:) Hvilken farge ville du valgt da, med tanke på de andre fargene i rommet...?
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kanskje det kan være inspirasjon å hente her, hos Höganäs :)

Har selv en av dem, kombinert med helt hvit, uprofilert innredning, stålhåndtak og eikeparkett :)

Dette er såkalt krystallmosaikk, noe som betyr at de er fargelagt på baksiden av flisen, ikke gjennomfargede.

Kjempefornøyd, men de er ikke billige. De må nesten sees da brosjyren ikke gir et fullgodt bilde av hvordan de ser ut i virkeligheten.

Skrevet (endret)

Vil overaske kjæresten min på 2årsdagen vår, med å få lagt nye fliser over kjøkkenbenken. De vi har nå er veldig kjedelige, store hvite med noen blå med vindmøller på innimellom.

Tror jeg vil gå for enten mosaikk, el ensfarget hvit el sort, men små firkanter istedetfor store(hvis dere skjønner). Problemet er at jeg syns det er vanskelig å finne ut hva som passer best... Gulvet er mørkbrunt tre, kjøkkeninnredningen er hvit(veldig enkel) med litt avlange stål-knotter og kjøkkenbenken er eik-aktig. Veggen er hvit. Tenker på en balnding av hvit/lysgrå/mørkgrå mosaikker..men kunne det blitt kult med helt svart også..? syns det er så vanskelig å bestemme seg..og når de er oppe er dfet jo litt for sent.. Hva tror dere..? :)

Jeg ville tatt en titt på Fired Earths Retro Metroflis. Kommer i mange farger. Dritfin i hvitt.

Går stadig igjen i visningskjøkken i interiørmagasiner.

SE HER

Bildet viser ikke på kjøkken, men de er knallfine over benkeplata. Klassiske og kulepost-32601-0-24998500-1301326791_thumb.j

Endret av Henkie
Gjest Cupcakes
Skrevet

mosaikk fliser

vi hadde slike over kjøkkenbenken vår når vi bodde i leiligheten, vi hadde hvite vegger, hvit innredning med "stål" håndtak, eike gulv og mrøk benkeplate. vi var veldig fornøyde med de hvertfall :)

Skrevet

Du får også kjøpt matter med små tynne skiferfliser. De skal oljes, for å få fram glansen. Det er skikkelig stilig, og de kommer i flere fargevarianter.

Skrevet

Gå i en fargehandel og plukk deg ut ymse fargechips - ta de med hjem og finn ut hvem som passer til gulv og skap - finn fliser som er mer eller mindre like disse NCS-fargekodene :)

Grått høres veldig fint ut det, men se gjerne på varme grå eller til og med innslag av farger som skagen eller Grå Skifer. Jeg vet det er fargekoder men det er lettere å gå ut i fra. Hvis du kan få tak i flisprøver så er jo det supert også. Mulig du kan låne bøker/prøver fra en fliseforretning?

jeg ville uansett sjekket de i lyset som du har hjemme hos deg. Ditt lys er unikt for ditt rom og slik du tenker og føler det blir i forretningen er ikke alltid riktig. o_0

Gå på ifi.no også og bestill Inspirasjonsbladene deres. Siste er sikkert ute i de fleste fargehandler gratis men de andre er utgått - men like aktuelle! Dessuten har de mange gode brosjyrer om oppussing, maling, tapet etc. 40,- stk ca :)

Skrevet

wow, takk for mange fine svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...