Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har en tenåring i huset som har 4 esker med herbalife hun spiser fra daglig: Fiber og urtetabletter (6 tabletter daglig), Thermojetics cell-u-loss (3stk daglig), Thermojetics cell activator (3 stk daglig) og Multivitamin complex (3 stk daglig).

Jeg har ikke hørt noe dårlig om Herbalife, men jeg bare lurer på om det er sunt/meningen at man skal ha i seg så mye daglig?

Jeg lurer også på om hun prøver å slanke seg, for hun snakker mye om vekta si og har gjort det en stund, men jeg ser ikke at hun spiser mindre enn ellers. Er det mulig å gjette på om hun gjør det, basert på hva hun har kjøpt inn av kosttilskudd?

Jeg har aldri brukt dette selv, foruten tran, så jeg må innrømme at jeg er helt blank på dette.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Vil bare legge til at jeg har lest meg opp om produktene, og ser at de ofte blir brukt i sammenheng med vekttap, men at de også legger vekt på energi og velvære.

Spørsmålet mitt er vel egentlig om man også kan bruke disse dosene kun for å ha mer energi eller liknende, eller om det er overveiende sannsynlig at det er snakk om slanking.

Skrevet

TS her igjen. Vil bare legge til at jeg har lest meg opp om produktene, og ser at de ofte blir brukt i sammenheng med vekttap, men at de også legger vekt på energi og velvære.

Spørsmålet mitt er vel egentlig om man også kan bruke disse dosene kun for å ha mer energi eller liknende, eller om det er overveiende sannsynlig at det er snakk om slanking.

Dette er jo kosttilskudd. De som slanker seg tar gjerne kosttilskudd fordi de spiser for lite til å få i seg nok vitaminer og sånt gjennom vanlig mat.

Man trenger ikke slanke seg for å bruke kosttilskudd. Hvis du er bekymret for slanking, så må du bare observere henne, og se om hun spiser godt, eller om hun har mistet vekt.

Skrevet

Hei,

Jeg har en tenåring i huset som har 4 esker med herbalife hun spiser fra daglig: Fiber og urtetabletter (6 tabletter daglig), Thermojetics cell-u-loss (3stk daglig), Thermojetics cell activator (3 stk daglig) og Multivitamin complex (3 stk daglig).

Jeg har ikke hørt noe dårlig om Herbalife, men jeg bare lurer på om det er sunt/meningen at man skal ha i seg så mye daglig?

Takker for svar :)

Jeg vet ikke hva som er anbefalte mengder. Står det ikke på esken? Jeg gjetter at hun bruker normale mengder.

Skrevet

Hva sier hun selv da?

AnonymBruker
Skrevet

Hun sier selv at hun ikke slanker seg, men at om hun går ned i vekt så er ikke det en dum "bivirkning"... Følger allerede med på at hun spiser og slikt, og som sagt: hun spiser ikke mindre enn ellers. Vi tok det opp med henne, og hun sier hun bare ønsker å få i seg vitaminer.

Dosene jeg har listet opp er de som står som anbefalte doser på hver enkelt eske, men det står ikke om man kan spise 4 av eskene samtidig eller ikke. Vi bare syntes det så mye ut å ta 15 piller med vitaminer daglig, og lurte derfor på om dette er normalt for å "være sunn" (hun spiser ellers mye frukt, men er ikke glad i grønnsaker, så det er godt mulig at hun bare har funnet en "unnskyldning" for å ikke trenge å spise dem også). Får lese mer og se om jeg finner ut. Takk for svar :)

Skrevet

Synes ikke det henger å greip å ta så mye kost-tilskudd om hun ellers spiser sundt. Det blir overflødig og kroppen skiller ut de vannløselige vitaminene som blir overflødig, penger i do bokstavlig talt. De fettløselige vitaminene lagres i kroppen og kan i for høye doser være giftige. 3 multivitaminer hver dag er IKKE bra.

• Liker 2
Skrevet

Herbalife er jo fryktelig dyre produkter i forhold til mengde.

Det er langt billigere å spise sunn mat en kosttilskudd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...