Gå til innhold

Bryllupsbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å jobber med budsjettet til bryllupet vårt og lurer på endel priser. Er jo ikke alt man får sjekket på nettet. Vi satte opp et grov budsjett før vi booket lokale og catering, men lista har blitt lenger siden da. Hva har dere med i deres budsjett og hvor mye kommer bryllupet på totalt?

- Hvor mye kan en regne med at alt av blomster kommer på?? vi skal ha brudebukett, 5 knapphulsblomster, 5 brudepikebuketter, borddekorasjon til 10 bord, blomster til utesermoni + to store oppsattser til å ha ved inngangsdør. Skal selvfølgelig ta en runde rundt i forskjellige blomsterbutikker å forhøre meg om pris, men greit å vite hva andre har betalt for noe liknende :)

- Musikken har jeg virkelig ingen anelse om hva kan koste. Vil helst ha et live band, men vet at dette kan bli veldig dyrt. Noen som har erfaring med noen som er flinke og hva vi kan regne med at det koster??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bryllupet vårt kommer totalt på 550.000 kroner, da er alt fra lokaler til bryllupsreise innkludert :jepp:

Skrevet

Skal det stå 55 000, eller er det virkelig 550 000?:) Ble nysgjerrig :gjeiper:

• Liker 2
Gjest hopeful
Skrevet

Når det kommer til blomster, kan det være lurt å tenke på om det er sesong for blomstene.. blomster som er "utenom" sesong kan være myyye dyrere!

Vi betalte 3000 kr for en ganske stor brudebukett og 4 knapphullsblomster.

Skrevet

Vi har et budsjett på 110 000 kr. Har dog ikke planer om å bruke så mye, men heller spare litt for mye enn litt for lite.

Min mor lager blomsterdekorasjonene, så det blir egentlig bare å kjøpe inn roser, men brudebuketten har jeg satt av 2-3000 kr til.

Vi betalte 8000 kr for live-band, som da spiller under hele festen. Vi valgte dog en pakkepris, så vi betaler 14500 kr for filming, taffelmusikk og band.

Dere bør velge hva dere synes det er verdt å bruke penger på. 14500 kr kan jo høres mye ut, men jeg f.eks valgte en kjole til 1000 kr. Da er det jo klart jeg kan velge band, filming og taffelmusikk til den prisen, og ingen av oss har dårlig samvittighet for det. Vi valgte å investere i noen som kunne filme dagen vår, da det er det vil vil sitte igjen med av minne, i tillegg til bilder. Vi har derfor også valgt å legge litt penger i fotograf, og betaler 8000 kr for to timers session, prøvetime i forkant, fotografering av vielsen osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg tror jeg kanskje skal ha det billigste bryllupet.

For meg personlig blir det feil å bruke 1/3 årslønn (eller no) på en dag, selv om det er en aldri så spesiell dag. Det finnes mange gode og ikke så dyre løsninger og de skal jeg jammen meg finne. Og som jeg har sagt før, jeg tror alle skal få både mat og drikke og ha en strålende dag, selv om det er på budsjett.

vi skal ha brudebukett ca 1000- 2500 for en "normal brudebukett". det kommer jo selvsagt an på hva du ønsker.

5 knapphulsblomster ca 100 til 250 pr stk,

5 brudepikebuketter 150- 400 pr stk,

borddekorasjon til 10 bord fra 200 til 700 pr dekorasjon, blomster til utesermoni Ingen ide om hva du tenker her så jeg kan ikke bare gjette heller :gjeiper:

to store oppsattser til å ha ved inngangsdør. Finn vaser/urner/krukker selv så kan du slippe unna med en 300- 500 pr bukett.

Dette er bare et røft overslag. :jepp:

Om du gir meg mer info om hva du ønsker, så tror jeg jeg kan hjelpe deg med et bedre budsjett. :sjenert:

Skrevet

Jeg tror jeg kanskje skal ha det billigste bryllupet.

For meg personlig blir det feil å bruke 1/3 årslønn (eller no) på en dag, selv om det er en aldri så spesiell dag. Det finnes mange gode og ikke så dyre løsninger og de skal jeg jammen meg finne. Og som jeg har sagt før, jeg tror alle skal få både mat og drikke og ha en strålende dag, selv om det er på budsjett.

Og jeg er helt enig med deg i dette, men vi fant rett og slett ikke lokaler som både passet vielse og fest, så da ble valget slik det ble. Og jeg angrer ikke i dag, men det fører til at mat- og drikkebudsjettet blir ganske stort for vår del, siden vi verken kan stille med mat eller drikke selv. Kan man unngå dette så er jo det aller best.

Skrevet

Sitter å jobber med budsjettet til bryllupet vårt og lurer på endel priser. Er jo ikke alt man får sjekket på nettet. Vi satte opp et grov budsjett før vi booket lokale og catering, men lista har blitt lenger siden da. Hva har dere med i deres budsjett og hvor mye kommer bryllupet på totalt?

- Hvor mye kan en regne med at alt av blomster kommer på?? vi skal ha brudebukett, 5 knapphulsblomster, 5 brudepikebuketter, borddekorasjon til 10 bord, blomster til utesermoni + to store oppsattser til å ha ved inngangsdør. Skal selvfølgelig ta en runde rundt i forskjellige blomsterbutikker å forhøre meg om pris, men greit å vite hva andre har betalt for noe liknende :)

- Musikken har jeg virkelig ingen anelse om hva kan koste. Vil helst ha et live band, men vet at dette kan bli veldig dyrt. Noen som har erfaring med noen som er flinke og hva vi kan regne med at det koster??

Jeg har aldri vært flink til å skrive ned budsjettet, selv om jeg vet sånn ca hva alt koster... Blomster kan jeg desverre ikke svare deg på, da jeg har bestilt, men ikke fått noen pris på det enda.

Musikk derimot! Vi har booket et tomannsband (Ingen halvfeite dænseband med hentesveis, men to relativt unge menneske, rundt 30 kanskje, ei dame og en mann), som skal spille 2 sanger under vielsen, taffel under middagen, og 3 (eller var det 4?) timer når festen starter for 11500. Er veldig fornøyd med den prisen selv. Da ordner de alt av lydutstyr, det eneste som vi må betale i tillegg, er middag til dem. :)

Skrevet

Takk for masse bra svar :) Har drevet å sjekket rundt ang bryllupskaken og vi har forelsket oss helt i en kake, men selvfølgelig var den veldig dyr. De skulle ha ca 8500,- til ca 85 personer. syntes det var en helt sinnsyk pris, hva syntes dere? kan umulig være verdt det?!

Skrevet

Det syntes jeg var voldsomt. Vi betaler mellom 2800-3000 kr for vår kake til 50 personer. Kaken blir lagd av en som har dette som hobby, og som tar i mot bestillinger. Hun er kjempeflink og lager den akkurat slik vi vil ha den selv. :)

Skrevet

Synes den kaken hørtes dyr ut ja. Selv bestilte vi mer fancy kake fra nobel catering, betalte vel 3500 kr for 4 etasjer.

Hør litt rundt, kanskje det er andre som lager lik eller lignende kake.

Skrevet

Ja skal absolutt høre rundt flere steder. Vi ønsker ikke den tradisjonelle marsipankaken så det er stort sett uaktuelt å gå til de vanlige bakeriene. Men det ordner seg helt sikkert :)

Skrevet

De aller fleste bakerier baker vel annet enn marsipankake?? Er jo konditorer som jobber der, og de fleste synes det er moro å få en utfordring. Oppsøk dem og kom med dine ønsker. Vi skal ha 4 etasjer, med 4 ulike kaker. Ingen marsipankake. Betaler 3500 + depositum på stativ. Kake til 80 personer :-)

Skrevet

Vi har bestilt en sjokoladekake med superhvitt marsipanlokk, og bringebærfyll. Tre etasjer, nok til 60 stk. Og den blir på rundt 3300-3500 et sted. Så 8000 var veldig mye!

Jeg ringte forsåvidt til en konditor her, og fortalte hvordan jeg ville at kaken skulle se ut, også designet vi kaken sammen. :) Veldig greit!

Skrevet

Har vært endel rundt å hørt med de ulike "vanlige" bakeriene og der er det mellom 3-6 ulike kaker å velge mellom. og ingen av de bakeriene kunne lage noe annet enn dette, så vi må nok lete videre. Kom gjerne med noen forslag til noen dere vet er flinke som holder til i asker, bærum eller oslo området :)

Skrevet

Vi har bestilt en sjokoladekake med superhvitt marsipanlokk, og bringebærfyll. Tre etasjer, nok til 60 stk. Og den blir på rundt 3300-3500 et sted. Så 8000 var veldig mye!

Jeg ringte forsåvidt til en konditor her, og fortalte hvordan jeg ville at kaken skulle se ut, også designet vi kaken sammen. :) Veldig greit!

Blir ikke sjokolade og marsipan en veldig rar kombinasjon? Har ikke smakt det selv men det høres ikke så godt ut. Har tenkt på sjokoladekake selv men da hadde jeg valgt fondant, frosting eller hvit sjokoladekrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...