Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver ble slått konkurs 12 mars og jeg fikk høre dette igjennom noen kollegaer i forrige uke.

Har fortsatt ikke hørt noe fra arbeidsgiver, som senest for 2 uker sa at det kom til å komme ny oppdrag i neste uke...

Hva gjør jeg nå? Skal man gå til NAV for å kreve penger på timer som jeg skulle hatt betalt? Forstår ikke helt hva prosedyren er, når jeg søker opp på internett finner jeg bare hvordan man "slår" arbeidsgiver konkurs...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

så man går bare til NAV med kontrakt og forrige lønnslipp?

AnonymBruker
Skrevet

Men er det så at du ikke har fått utbetalt lønn som du skulle hatt, eller er du bekymret for neste lønning?

AnonymBruker
Skrevet

firmaet er registert konkurs. Har jobbet denne måneden, men ikke fått betalt for de timene enda (ikke levert timelistene enda), men siden de er konkurs er det vel ingen sjanse for å få betalt de på vanlig måte... Sjefen er heller ikke lett å snakke med, så h*n får jeg ingen hjelp fra....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men tipper du nesten må vente til du faktisk ikke har fått lønn. Men oppsøk nav og forhør deg. Evt kan det være smart å melde seg inn i et forbund som passer i forhold til det du jobber med slik at du kan få hjelp derfra

Skrevet

Du har rett på å få dekket ubetalt lønn fra lønnsgarantifondet (søkes gjennom NAV). Ta snarest kontakt med bobestyrer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon. Ble oppringt av bobestyrer og ikke lenge etter fikk jeg lønna utbetalt fra lønnsgarantifondet :) arbeidstakere er godt sikret og er aldri skadelidende ved konkurs. Det samme hvis arbeidsgiver ikke har behandlet skattetrekksmidler korrekt, det er da styret i bedriften som blir stilt personlig ansvarlig, ikke de ansatte som får baksmell ved skatteoppgjøret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...