Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest J.R.G
Skrevet

Hei...

Jeg og min tidligere samboer har en ordning som tilsier at min tidligere samboer skal ha barna hver eneste partall-uke, og jeg hver oddetall-uke...

Denne påsken skal jeg ha barna, og den havner på en partall-uke, som igjen er betyr at jeg skal ha barna på min tidligere samboers uketall... Det betyr da at jeg skal ha de 3 helger på rad.

Påsken 2012, havner på uke min tidligere samboers uke, som igjen betyr ingenting for hennes del, siden hun uansett skulle hatt ungene mine....

Syntes dere at det er feil av meg å be henne om å hente igjen den ene uken, siden eg jeg må ha de 3 helger på rad i 2011....???? Jeg betaler jo hele 5000kr i mnd for at hun skal den daglige omsorgen, og da burde jo i det minste det være likhet i helgene som vi deler 50%.

Jeg har bedt om mer omsorg, men igjen som hun har hitet frem: 5000kr er masse penger. Kommer ingen vei...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Hei...

Jeg og min tidligere samboer har en ordning som tilsier at min tidligere samboer skal ha barna hver eneste partall-uke, og jeg hver oddetall-uke...

Denne påsken skal jeg ha barna, og den havner på en partall-uke, som igjen er betyr at jeg skal ha barna på min tidligere samboers uketall... Det betyr da at jeg skal ha de 3 helger på rad.

Påsken 2012, havner på uke min tidligere samboers uke, som igjen betyr ingenting for hennes del, siden hun uansett skulle hatt ungene mine....

Syntes dere at det er feil av meg å be henne om å hente igjen den ene uken, siden eg jeg må ha de 3 helger på rad i 2011....???? Jeg betaler jo hele 5000kr i mnd for at hun skal den daglige omsorgen, og da burde jo i det minste det være likhet i helgene som vi deler 50%.

Jeg har bedt om mer omsorg, men igjen som hun har hitet frem: 5000kr er masse penger. Kommer ingen vei...

Ferie skal være innregnet i bidraget, så du kan ikke se på det på den måten.

Misforstår jeg deg nå eller mener du at hun må ha de ekstra siden du har de 3 helger på rad?

AnonymBruker
Skrevet

Hei...

Hva? MÅ du ha dem 3 helger på rad? Det høres gruuusomt ut!!

:popcorn:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei...

Har dere de 50/50, og 5000 kr i bidrag? Du skriver annenhver uke, så det er noe uklart.

Eller mener du annenhver helg?

I såfall er det avtalen som gjelder ang.når barna skal være hos deg. Er dette påsken de skal være hos deg er det din tur.

Barnebidrag blir regnet ut i løpet av samvær pr.år,der er ferier regnet med.

http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/231518.cms

Er det fritak fra betaling av barnebidrag i ferier?

Svar:

Nei. Det fastsatte eller avtalte månedlige bidraget skal betales med samme beløp hele året, også i ferier. Men hvis den som skal betale bidrag, har feriesamvær med barnet, vil dette ha betydning for det samværsfradraget som trekkes fra bidraget. Dette skal det tas hensyn til når bidraget blir fastsatt eller avtalt.

Dette er hentet fra NAV.

Mener du bidraget er for høyt ville jeg fått bestilt det fastsatt av NAV, det koster ca kr 900 for hver forelder.

Føles utrettferdig, klart en ser det når det betales så stort barnebidrag for en mnd. Dette er tenkt skal jevne seg ut over de år avtalen går.

Lykke til med sammarbeidet om barn.

(Ikke alltid like lett når det føles utrettferdig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...