Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2003 #1 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har en sjuåring som absolutt skal sminke seg når hun skal i bursdag osv. Hun forteller om klassevenninner som tar med seg sminke på skolen og sminker seg selv og andre på skolen. Stadig når vi er i byen på butikker kommer hun med en leppestift eller maskara og maser om å få, men jeg sier alltid nei. Jeg synes det er altfor tidlig. Hva synes dere???
Gjest Madam Felle Skrevet 31. oktober 2003 #2 Skrevet 31. oktober 2003 Brukes det i rollespill ol er det helt greit, men jeg har samme syn som deg. Barn skal være barn, og de blir fort nok voksen. Din datter kan være glad hun har en oppegående mor
Malou Skrevet 31. oktober 2003 #3 Skrevet 31. oktober 2003 Synes det helt klart er alt for tidlig for en 7-åring å begynne med sminke. Dreier det seg om lek hjemme derimot, synes jeg ikke det er noe galt i at hun får prøve litt. Jennifer
Gjest Starya Skrevet 31. oktober 2003 #4 Skrevet 31. oktober 2003 Wow! :o Greit for karneval, rollelek og teater, men ikke ellers når man er så ung. Mener nå jeg.
Gabrielle Skrevet 31. oktober 2003 #5 Skrevet 31. oktober 2003 Oj :o Det var tidlig! Synes også det er greit til karneval og lignende,men sånn til vanlig?! Nope... 8)
Gjest Tex Skrevet 1. november 2003 #6 Skrevet 1. november 2003 Min har akkurat hatt tiårsbursdag og der var det ikke mye sminke! Et par av jentene hadde en grusom øyenskygge, men det var alt. Min egen har begynt å kline på seg litt glitter når hun kommer hjem fra skolen, men bare når hun skal være inne og ingen ser det.... Jeg syns jenter på ti godt kan eksperimentere litt, men syv år er altfor tidlig.
Dødspingvinen Skrevet 1. november 2003 #7 Skrevet 1. november 2003 Jeg husker at jeg begynte å eksperimentere litt med sminke, innendørs på den alderen. Eller egentlig så var det vel storesøstra mi som begynte å eksperimentere på meg Innendørs er jo for moro, men vi turde aldri å gå ut med dette på. Vil bare slenge på en liten advarsel når jeg gjelder små barn og sminke. For en stund tilbake fant forskerne ut at en del billigsminke(som de typiske "prøvekittene" man ofte kjøper til småttisene på nille etc) inneholder en del stoffer som kan virke skadelige på hormonbalansen til barn. Da særlig dersom de bruker sminken ofte. Tenkte jeg bare skulle si ifra.
Gjest Tule ikke i log Skrevet 1. november 2003 #8 Skrevet 1. november 2003 Min har akkurat hatt tiårsbursdag og der var det ikke mye sminke! Et par av jentene hadde en grusom øyenskygge, men det var alt. Min egen har begynt å kline på seg litt glitter når hun kommer hjem fra skolen, men bare når hun skal være inne og ingen ser det.... Jeg syns jenter på ti godt kan eksperimentere litt, men syv år er altfor tidlig. hei her er du litt streng sjuåringer kan da eksprimentere hjemme det sier de andr eog hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 1. november 2003 #9 Skrevet 1. november 2003 hei jeg jeg er enig med de andre herr, jeg syns hun kan eksprimentere hjeme men vere litt forsiktig ute hun kan jo også gjøre det litt i bursdager men det er riktig slik dens iste sier her at man ikke skal bruke billig og barnesminke jeg huskerfor noen år siden i lokalavisen en fireåri jente i som hadde fåt ødelagt tryne for en periode etter og ah brukt slik sminke hun hovnet opp og ble rød hun va rganke sur og moren var med der hun advarte mot det jman bør bruke mamas sminke det er testet for alergi for si at denne jenta var på karneval da hilsen
ehu Skrevet 1. november 2003 #10 Skrevet 1. november 2003 Min 10 år gamle datter elsker å rote i sminkepungen min og faktisk klarer hun å sminke seg bra, men hun hadde aldri fått gå utenfor huset med sminke (untatt karnevall o.l.) ! Alt for tidlig med bursdagsfestsminke ennå.
-Fisken- Skrevet 2. november 2003 #11 Skrevet 2. november 2003 7 år er da litt i tidligste laget vel? :o Min mor var i alle fall veldig påpasselig, det var ike snakk om noe sminke før jeg ble endel eldre enn det i alle fall.
Gjest sunshine-t Skrevet 2. november 2003 #12 Skrevet 2. november 2003 jeg sminket meg siden jeg var 5 jeg.. men man så jo resultatet av det også.. men det var vel og merker nå jeg var hjemme. gikk aldri ut sånn. ikke i bursdager heller. når jeg begynte å gå ut i sminke var vel på slutten av barneskolen.. tidlig ung.skolen. så jeg synets 7 er altfor tidlig ja... ,men til å være hjemme og "kose" og eksprimentere litt gjør ikke noe syntes jeg.
BritElin Skrevet 2. november 2003 #13 Skrevet 2. november 2003 Min 10-åring sminker seg til bursdag og av og til til skolen, jeg liker det ikke men ser at det er vanlig her. Hun bruker litt øyenskygge og lipgloss, får ikke bruke mascara, leppestift og helst ikke neglelakk, iallefall ikke knallfarger.Hun får også bare bruke (litt) hårspray/skum/gele til bursdager. Hilsen BritElin
mellom Skrevet 2. november 2003 #14 Skrevet 2. november 2003 synes også det er for tidlig - jeg bruker ikke sminke, lurer på om hun minste kommer til å mase om det likevel?
Gjest Tule ikke i log Skrevet 2. november 2003 #15 Skrevet 2. november 2003 Min 10 år gamle datter elsker å rote i sminkepungen min og faktisk klarer hun å sminke seg bra' date=' men hun hadde aldri fått gå utenfor huset med sminke (untatt karnevall o.l.) ! Alt for tidlig med bursdagsfestsminke ennå.[/quote'] hei det er vel ikke for tidlig med bursdagfesminke når man er ti årdet kommer vel litt an på bursdagen va som er tema eller ikke jeg mener det hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 2. november 2003 #16 Skrevet 2. november 2003 Min 10-åring sminker seg til bursdag og av og til til skolen, jeg liker det ikke men ser at det er vanlig her. Hun bruker litt øyenskygge og lipgloss, får ikke bruke mascara, leppestift og helst ikke neglelakk, iallefall ikke knallfarger.Hun får også bare bruke (litt) hårspray/skum/gele til bursdager. Hilsen BritElin hei der er vel ikke så ille med hårskum jhårgele syns da ikke det det er da vanlig hilsen
ehu Skrevet 3. november 2003 #17 Skrevet 3. november 2003 Når målet er å se voksen og sexy ut så mener jeg det er altfor tidlig,ja. Er det som karnevall/utkledning er det greit. Det er alt for mye press i samfunnet på at våre småjenter skal se voksne og sexy ut i altfor tidlig alder. Det er mye "Lollita" mote på markedet !
Gjest Tule ikke i log Skrevet 3. november 2003 #18 Skrevet 3. november 2003 hei vis sjuåringer sminker seg så syns jeg ikke det er for ytidlig, det er en leke de leker at de er voksne de eksprimenterre det er det som er barn, vis vi husker det vi gjorde når vi var barn så er det slik det er moro og sminke seg vis mans kal i bursdag deet er greit jeg syns ikke man ikke skal få la dem få lov til det andre gjør det og. Så lenge andre sier det er vanlig når man er så gammel så er det greit og si da at det er altfor tidlig da er man for striks, man må se på det som er vanlig og ikkke distansere barnet sitt fra det det må få vere med på det som vennene gjør og ikke bli holdt utenfor da kan det bli rart en ti åring er stor det er ikke galt i at de bruker litt sminke det blir ikke voksent de sminker seg jo littme barnslig en fjortis er jo også barn jeg syns de skal ha det moro og det er ikke noe galt i en bursdag hilsen
VesleBråka Skrevet 3. november 2003 #19 Skrevet 3. november 2003 Det er ingen skam å sette punktum.. Synes det er altfor tidlig at 7-åringer bruker sminke på skolen. Men jeg vet ikke om løsningen er å ganske enkelt sette ned forbud for ditt barn, da vil hun jo bli utenfor. Hva med å alliere deg med de andre mødrene i klassen/ skolen/ læreren, slik at alle jentene må holde seg unna sminke på skolen til de er.. 12? 14?
ellapille Skrevet 3. november 2003 #20 Skrevet 3. november 2003 Med jenta mi på 8 år så er det lov å sminke seg og dolle seg opp hjemme i lek med andre om de ønsker det. Men ute blandt folk så skal de ikke være sminket. Litt med at de skal være barn og mest fordi at ungene ikke er store nok til å drive med sånt. Jeg må vise hva som er lov og rett i mine øyne. Siden jeg legger vekt på hva hun får lov til så er ikke dette noe problem her hjemme. Jeg kan kjøpe en maskara på nille og hun vet at det er greit å bruke den......INNE. Og storfornøyd er hun den lille jåledokka mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå