AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Er det dyrere å bruke badekar enn å bruke dusj? Kanskje dette er et dumt spørsmål, men jeg hadde likevel satt pris på svar
Rosenrød Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Tipper det er dyrere med badekar. Har badekar selv, og elsker det, så jeg prøver å ikke tenke økonomi når jeg ligger der og slapper av i karet;-)
Glitnir Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Badekar er dyrere, med mindre du dusjer i timevis.
litle_my Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Et karbad bruker omtrent 3 ganger så mye energi som en dusj.
kiri Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Jeg lærte en gang at det er billigere å bade om du dusjer lengre enn 10 minutter. TROR det var 10 min (vet ikke om det da var brukt sparedusj), men du kan jo gjøre en praktisk test ved å finne ut hvor mange 10liters bøtter du bruker på fylle badekaret med ønsket mengde vann og sammenlikne med hvor mange 10liters bøtter du fyller på 1 minutt i dusjen og regne deg fram til hvor lenge du kan dusje med samme mengde vann du ville brukt på et bad. (Puh, lang setning) 1
Gjest Raindrops Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Dessuten dusjer man vel gjerne litt etter at man har badet.
Gjest strykebrett Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Hvis du har badekar med dusjen oppi så kan du jo bare prøve å ha igjen proppen mens du dusjer, så finner du fort ut av det. Men hvis du dusjer så lenge at badekaret rekker å fylle seg opp så bør du nok vurdere sparedusj samt å redusere tiden dersom du tenker på energikostnadene.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Det spørs hvor lenge du dusjer. Det som betyr noe er energien brukt til å varme opp det vannet du bruker. Dersom du dusjer lenger enn det tar å fylle opp badekaret så blir det ikke noe dyrere.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har badekar med dusj i. Da jeg hadde problemer med tett sluk oppdaget jeg jo hvor mye vann man faktisk bruker ved dusjing, selv om det er en kort dusj med sparedusj. Det samlet seg overraskende mye vann i badekaret i løpet av en dusj. Dessuten finnes det store badekar og små badekar. Jeg har et lite badekar som jeg bruker masse. Jeg kan ikke strekke ut beina og jeg fyller det bare halvfylt opp slik at det akkurat dekker kroppen min. Jeg har IKKE dårlig samvittighet når jeg bruker badekaret. Iallefall ikke når menssmertene står på som verst :S hadde ikke klart meg uten det badekaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå