Gjest Linda sofie Skrevet 27. mars 2011 #1 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Nå er det ikke lenge til 1 April og da blir det vel noen Aprilspøker da. Men hva er greit å tulle med og hva er ikke greit? Vil bare fortelle en historie som skjedde for et par år siden. Da eksen og kompisen tulla med meg på 1 April. Det var IKKE noe gøy! Er fortsatt sur. Den spøken gikk alt for langt! Uansett så ventet jeg på at han skulle komme hjem fra jobb da. Han pleide alltid å være hjemme rundt 4-halv 5. Men han kom ikke. Jeg prøvde å ringe men ikke noe svar. Skjønnte ikke hvorfor han var så sein. Etter en stund ringte plutselig kompisen hans og sa han hadde vært med i en grusom ulykke!! Jeg fikk helt panikk og tenkte bare hæ? Det var så alvorlig at han ble sendt til rikshospitalet med en gang. Han var alvorlig skadet. Jeg begynte å grine og ringte bestevennina mi om hun kunne komme opp. Hun kom med en gang og jeg var helt fra meg. Hun trøsta meg og sa hun kunne kjøre meg til Oslo for å være hos han. Jeg begynte å pakke og stresset vilt. Akkurat i det vi skulle til å kjøre får jeg en meld hvor det sto" Aprilsnarr haha" WTF!? Jeg var lyn forbanna. Åssen kan man tulle med noe så alvorlig? Jeg holdt jo på å besvime av sjokk da jeg fikk den tlf! Kunne ha kverket de begge to. Å dette skal liksom være morsomt!!? Synes denne spøken gikk langt over streken. Jeg tåler en spøk men man spøker ikke med noe som er så alvrolig og trist! Jeg ser virkelig ikke det morsomme med dette. Har noen blitt utsatt for noe sånt? En Aprilsnarr som har gått alt for langt? Å hvor går grensen? Endret 27. mars 2011 av Linda sofie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanè Skrevet 27. mars 2011 #2 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg kan ikke fordra aprilspøker. Eller spøker (pranks) i det hele tatt. Å være morsom på andres bekostning viter om lavt intelligensnivå etter mitt syn. Heldigvis vet de rundt meg at de bare kan glemme å prøve seg på noe sånt på meg. For jeg tilgir ikke, det har de fått smertelig erfare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 27. mars 2011 #3 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg er veldig ops på 1 April jeg. Altså når noen ringer eller sender meld om noe som har skjedd,så vet jeg at det bare er tull. Som regel er det tull. Når folk sier de er gravide, skadet osv. Synes ikke det er noe morsomt jeg da. Har aldri vært noe fan av Aprilsnarr. Heller ingen som spøker med meg på 1 April pga jeg ikke synes det er morsomt. Bra folk kan respektere det og spøke med noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 27. mars 2011 #4 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg liker heller ikke aprilspøker. Jeg tar ikke meg selv særlig høytidelig, men sånn tulling synes jeg rett og slett ikke er noe gøy. I vennegjengen min er det mange som gjør practical jokes på hverandre, men ingen gjør det mot meg. Litt av poenget er jo at alle skal synes at det er gøy (i allefall for ettertiden), og at man kan hevne seg på hverandre. Jeg er ikke interessert i å ta hevn for at noen lurte meg til å gå 3 mil til fots for å hente vann til hytta, når hytta EGENTLIG hadde bad og innlagt vann, feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aprilsnarr Skrevet 27. mars 2011 #5 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg synes heller ikke at aprilsnarr er det minste morsomt, mest fordi det pleier å være slik det står i innleggene over: Enten er de langt over streken, eller så er det snakk om utrolig teite pranks som i bunn og grunn handler om å ha det morsomt på andres bekostning. Hvis man lager en spøk der ingen blir skremt, direkte lei seg eller føler seg uthengt, og den eller de som blir spøkt med er i stand til å se humoren i det hele, så kan det vel være greit. (Det kunne kanskje vært litt morsomt om noen jeg vet om som er veldig opptatt av miljø og forurensning, ble lurt til å tro at kommunen ville ekspropriere den fine hagen deres for å lage gang- og sykkelsti... kanskje.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 27. mars 2011 #6 Del Skrevet 27. mars 2011 Enig. Ser ikke fram til første april for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #7 Del Skrevet 27. mars 2011 Det er litt morsomt med sånne harmløse, som f.eks da en avis skrev at alle som tok med en bøtte til polet skulle få fylt den opp (noe i den duren). Sykt flaut for alle de som møtte opp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Del Skrevet 27. mars 2011 Å tulle med at noen er blitt skadet eller har dødd synes jeg er sikkelig råttent og slemt gjort! Forstår ikke helt at noen kan dra den så langt. Man gjør ikke sånt og det er overhode ikke gøy. Da jeg var 17-18, så dro to venninner av meg Aprilsnarren alt for langt. Med å si at hun ene hadde dødd!! Jeg kunne ikke tro mine egne ører.Jeg hadde jo helt glemt det var 1 April. Jeg ringte hjem til foreldrene for å si kondolerer og snakke med de, men de skjønnte jo ikke hva jeg snakket om. Hun satt jo nede i kjellerstuen med venninnen sin. Da gikk det opp for meg at det var bare tull og det var 1 April. Not funny!! De synes vist dette var veldig festlig men jeg var drit sur. Jeg har ikke tilgitt de og kommer heller aldri til å gjøre det. Fryktelig slemt gjort å skremme meg på den måten. En anna gang sa plutselig bestevenninna mi at hun skulle flytte til Paris neste uke. Det var heller ikke noe særlig morsomt å høre. Selv om det bare var tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 27. mars 2011 #9 Del Skrevet 27. mars 2011 En kan spøke med ting som er morsomt for begge parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 27. mars 2011 #10 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Jeg synes det er greit så lenge man ikke går over streken. At man ikke skremmer noen. gjør de lei seg osv. Det er ikke okey å si at noen har dødd! Det er å gå laaangt over streken. Det finnes ikke noe moro med det selv om det bare var kødd. Jeg hadde klikket hvis noen hadde sagt at mamman min eller noen jeg sto nær hadde blitt alvorlig skadet eller verre dødd. Hadde aldri tilgitt de. Slike spøker er veldig alvorlige og man tuller ikke med det. Det burde da alle forstå! Jeg fatter ikke hva som feiler folk jeg? Som kommer med slike dumme spøker? Det er IKKE morsomt! Endret 27. mars 2011 av Lillemeg22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 27. mars 2011 #11 Del Skrevet 27. mars 2011 Nå er det ikke lenge til 1 April og da blir det vel noen Aprilspøker da. Men hva er greit å tulle med og hva er ikke greit? Vil bare fortelle en historie som skjedde for et par år siden. Da eksen og kompisen tulla med meg på 1 April. Det var IKKE noe gøy! Er fortsatt sur. Den spøken gikk alt for langt! Uansett så ventet jeg på at han skulle komme hjem fra jobb da. Han pleide alltid å være hjemme rundt 4-halv 5. Men han kom ikke. Jeg prøvde å ringe men ikke noe svar. Skjønnte ikke hvorfor han var så sein. Etter en stund ringte plutselig kompisen hans og sa han hadde vært med i en grusom ulykke!! Jeg fikk helt panikk og tenkte bare hæ? Det var så alvorlig at han ble sendt til rikshospitalet med en gang. Han var alvorlig skadet. Jeg begynte å grine og ringte bestevennina mi om hun kunne komme opp. Hun kom med en gang og jeg var helt fra meg. Hun trøsta meg og sa hun kunne kjøre meg til Oslo for å være hos han. Jeg begynte å pakke og stresset vilt. Akkurat i det vi skulle til å kjøre får jeg en meld hvor det sto" Aprilsnarr haha" WTF!? Jeg var lyn forbanna. Åssen kan man tulle med noe så alvorlig? Jeg holdt jo på å besvime av sjokk da jeg fikk den tlf! Kunne ha kverket de begge to. Å dette skal liksom være morsomt!!? Synes denne spøken gikk langt over streken. Jeg tåler en spøk men man spøker ikke med noe som er så alvrolig og trist! Jeg ser virkelig ikke det morsomme med dette. Har noen blitt utsatt for noe sånt? En Aprilsnarr som har gått alt for langt? Å hvor går grensen? Det der var langt over streken, det var helt uakseptabelt å spøke med, fullstendig idiotisk påfunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå