Gå til innhold

Andpusten...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg går med staver ca.1 time pr dag og etter røykeslutt for 8 mndr. siden kom formen sterkt tilbake, men de siste 3 mndr. er jeg blitt veldig andpusten, enkelte dager må jeg stoppe opp og hive etter pusten, samtidig som jeg har hjertebank, skikkelig slitsom.

Liker best å gå alene, da slipper jeg å snakke underveis, da er det enda verre. Kjedelig å gå med storrøykende venninner som ikke puster og peser som meg, hva kan det komme av.

Jernmangel... har slitt med det lenge, men har ikke sjekket det i det siste. Noen som har peiling på dette==

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være jernmangel, ja. Ved for lite jern, har blodet vanskeligere for å transportere oksygen og du blir fortere andpusten.

En annen ting som jeg selv sliter med i den forbindelse, er at jeg rett og slett puster feil. Teknikken har mye å si også! Prøv å puste med magen og ikke langt oppe i brystet, så går pulsen ned.

Skrevet

Pust inn med nesa og ut med munnen.

Skrevet

Først vil jeg bare si at du er kjempeflink! keep up the good work :D

Selv har jeg også sluttet å røyke, dette har resultert i at jeg har nedsatt lungekapasitet. Dette merkes sinnsykt hvis jeg skal jogge, da får jeg sinnsykt vondt i brystet og pusten. Men trening er jo med å bygger opp igjen kroppen. Jeg mangler også jern, derfor lavt blodtrykk. Men en har bare godt av å bevege seg. Jeg har nettop begynt å trene, har mye å ta igjen, men er på rett vei :briller:

Kan hende det er kroppens reaksjon pga. at det er noe som skjer i kroppen din. Akkurat som at enkelte hoster og får vondt i halsen etter sluttet røyking. Vevene må bygges opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...