Quinden Skrevet 31. oktober 2003 #1 Skrevet 31. oktober 2003 Heisann! Jeg går med staver ca.1 time pr dag og etter røykeslutt for 8 mndr. siden kom formen sterkt tilbake, men de siste 3 mndr. er jeg blitt veldig andpusten, enkelte dager må jeg stoppe opp og hive etter pusten, samtidig som jeg har hjertebank, skikkelig slitsom. Liker best å gå alene, da slipper jeg å snakke underveis, da er det enda verre. Kjedelig å gå med storrøykende venninner som ikke puster og peser som meg, hva kan det komme av. Jernmangel... har slitt med det lenge, men har ikke sjekket det i det siste. Noen som har peiling på dette==
Bertha Skrevet 1. november 2003 #2 Skrevet 1. november 2003 Det kan være jernmangel, ja. Ved for lite jern, har blodet vanskeligere for å transportere oksygen og du blir fortere andpusten. En annen ting som jeg selv sliter med i den forbindelse, er at jeg rett og slett puster feil. Teknikken har mye å si også! Prøv å puste med magen og ikke langt oppe i brystet, så går pulsen ned.
Livva Skrevet 1. november 2003 #4 Skrevet 1. november 2003 Først vil jeg bare si at du er kjempeflink! keep up the good work :D Selv har jeg også sluttet å røyke, dette har resultert i at jeg har nedsatt lungekapasitet. Dette merkes sinnsykt hvis jeg skal jogge, da får jeg sinnsykt vondt i brystet og pusten. Men trening er jo med å bygger opp igjen kroppen. Jeg mangler også jern, derfor lavt blodtrykk. Men en har bare godt av å bevege seg. Jeg har nettop begynt å trene, har mye å ta igjen, men er på rett vei Kan hende det er kroppens reaksjon pga. at det er noe som skjer i kroppen din. Akkurat som at enkelte hoster og får vondt i halsen etter sluttet røyking. Vevene må bygges opp igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå