Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 I Magasinet (Dagbladet) leste jeg i en artikkel at pedofili, i følge psykolog Thore Langfeldt, ikke eksisterer, og at det kun er en sekkebetegnelse som brukes i rettspraksis for å utmåle straff. Jeg leser at noen av overgriperne er relasjonsskadet, mens for andre handler det mest om undertrykte følelser som synd og skam, spesielt i forhold til religion og forhold. Mange av de mannlige overgriperne har hatt dårlige erfaringer med kvinner, og mange av dem har blitt sviktet av moren sin under barndommen. Mange er rett og slett kvinnehatere. I artikkelen stod det også at det er maskuline homser som forgriper seg på unge gutter, men at de aldri har blitt sett på som homser. Ingen av dem er blitt sparket ut av skapet, og mange av dem har hatt problemer med å finne ut av sin homoidentitet. Så derfor lurer jeg på: Hvis "gutteovergriperne" er maskuline homser, hvordan kan det da ha seg at en god del av "gutteovergriperne" (f.eks Lommemannen) er gift med kvinner? Er de da bifile? Tenner de samtidig både på voksne kvinner og små gutter? Er pedofili en genuin legning som faktisk eksisterer, eller er overgriperne rett og slett vanlige menn (og kvinner) som ikke klarer å utvikle et normalt forhold til andre voksne, og som dermed søker trøst hos barn? Skjer det flere overgrep mot gutter eller jenter? Har alltid trodd at det var flere jenter som var ofre for dette, men nå virker det nesten som om det er flere gutter?! Har internett ført til en økning av pedofili? Kriposstatistikken viser at anmeldelser av seksuelle overgrep mot barn under 14 år har økt med nesten 20 prosent de siste 10 årene!! Blir det ikke feil å si at homofili og pedofili aldri henger sammen? Hadde vi hatt færre overgrep mot små gutter hvis færre menn hadde følt skam over sin homofile legning? Hvorfor er det slik at de menn som forgriper seg på unge gutter ofte gjør det i stor skala (Lommemannen), mens menn som forgriper seg på jenter som oftest har langt færre ofre?
Gjest Bond Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 (endret) Tråden ryddet for innlegg som oppfordrer til liberale holdninger rundt pedofili Bond, mod Endret 27. mars 2011 av Bond
Gjest Bond Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Tråden ryddet. Minner på at diskusjoner, spørsmål og kommentarer om moderering tas på PM Bond, mod
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Det er vel samme fyr som står bak det også. Han spammer jo ned forumet her for tiden med de i mange tilfeller hårreisende innleggene sine. Han er ute etter å legitimere avviket sitt. Håper de får til en utestengelse. Slike holdninger bør det være nulltoleranse overfor.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Nå fikk jeg ikke lest den opprinnelige tråden, men etter min tolkning som det virker som må jeg rett og slett si jeg blir sjokkert hvis folk på kg sitter og bagateliserer misbruk av barn.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Nå fikk jeg ikke lest den opprinnelige tråden, men etter min tolkning som det virker som må jeg rett og slett si jeg blir sjokkert hvis folk på kg sitter og bagateliserer misbruk av barn. Det var ikke tilfellet. Inlegget som ble slettet står nå som innlegg 4 nå.
Vera Vinge Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Jeg regner med at denne debatten vil bære skjevt av sted, som slike diskusjoner alltid gjør. Men jeg vil bare kommentere på at jeg, i motsetning til hva ts ser ut til å tro, ikke tror mer skam blant homofile vil føre til færre overgrep. Skam for seksuell legning har vel sjelden ført til noe bra, snarere tvert i mot. Og så tror jeg skamfølelse rundt egen (homofil) legning kan være én mulig faktor for hvorfor noen ender opp som overgripere, men man bør nok være litt forsiktig når det gjelder hvordan man snakker om det. Én ting er å antyde at en del overgripere er homofile menn med en undertrykket seksualitet, noe annet er å generelt snakke om homofili og pedofili i samme åndedrag, og på en eller annen måte gi inntrykk av at homofile har lavere terskel for å forgripe seg f.eks. For alt jeg vet kan det også være at en større andel av overgripere er homofile sammenlignet med heterofile, men det vet jeg ingenting om, og betviler det vel egentlig også. Jeg har heller ikke inntrykk av at det er flere gutter som er utsatt for overgrep, men jeg har riktignok ikke tall på dette. Når det er sagt, tror jeg ikke noe på at pedofili er en legning, ikke sånn som vi snakker om heterofili og homofili.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå