AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Hei! Jeg er ei jente på 21 år som er i ferd med å sette i gang en utredningsprosess for ADHD. Det er mange grunner til dette, som jeg ikke tenker å gå innpå for og slippe et veldig langt innlegg! Det jeg lurer på er om det er noen her som har ADHD, og som har slitt med å ta utdanning, og i så fall hva som er blitt gjort for at utdanningen skulle bli et realistisk mål? Jeg er på mitt 2. år som student, og har hoppet litt hit og dit på forskjellige ting. Jeg er allerede i NAV-systemet på grunn av helt andre ting (funksjonshemming), og tar litt utdanning nå for å fylle tiden. Men jeg sitter her og er veldig bekymret for at dette ikke vil gå så veldig bra da jeg ikke klarer å henge med i undervisningen på noen som helst måte. Men jeg VIL veldig gjerne ta utdanning, men er det mulig og i så fall hvilke tiltak vil hjelpe? Setter veldig stor pris på alle svar, og håper noen kan ta seg tid til å dele sin erfaring!
Butterball Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Jeg er 23, og fikk for ca et år siden siagnosen ADHD. Er på 3. året som student, og hittil kan jeg ikke si annet enn at det har gått veldig dårlig. Har begynnt på nytt studie hvert år, og det er først nå jeg har funnet et studie jeg føler at jeg kan klare å gjennomføre. Når det er sagt, i mitt tilfelle har det ikke vært gjort noen tiltak for å gjøre utdanningen lettere før nå. Dette semesteret har jeg valgt å kun studere 50%, så jeg har litt mindre å konsentrere meg om (jeg har ikke lenger rett på lån og stipend, derfor kan jeg gjøre det uten at det har økonomiske konsekvenser). Jeg skal også søke om å få prøve medisinering om ikke så lenge, og håper at dette vil gjøre studiene lettere. Om ikke det fungerer, er jeg redd jeg ikke orker mer. Så, for min del har studier vært et slit og veldig demotiverende frem til nå, men jeg håper at trenden snur og jeg klarer å gjennomføre, og ønsker deg lykke til, det er IKKE umulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå