Gå til innhold

Dårlige oversettelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

som er så dårlige at de blir morsomme og regelrett brukt om igjen, kommer man over fra tid til annen.

Vi husker vel alle sminkesex, fra Seinfeld. Den tragiske oversettelsen av makeup-sex, som har blitt en gjenganger siden?

I dagens VG står det en tragisk sak om en kan som drepte en liten jente.

Denne fyren var Satanist og hørte naturlig nok på:

DØD-METALL!

Fikk latterkick jeg. Enkelte ord passer seg rett og slett bedre uoversatt. ;)

Har dere noen bra å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så en film for ikke så lenge siden (husker desverre ikke navnet), hvor "bisexual" var oversatt til "transvestitt" - faktisk to ganger!

Ellers har jeg lest en bok (også her navnet glemt :oops: ) hvor hunderasen som på engelsk kalles Great Dane ble til Stor Danske på norsk - ikke Grand Danois slik vi pleier å si....

Skrevet

hehe jeg leste engang en bok- husker ikke hva den het , men ialelfall så spør noen hvor en aller annen er - og får til svar at hun er ute på badet og "hiver opp" ..... :wink: jeg ville sagt "kaster opp" ......på engelsk heter det jo Throwing upp.......vel - iallefall glemte jeg ikke det da :ler:

Skrevet

Merket meg denne jeg...:

I en av Die hard-filmene(husker ikke hvilken) blei "The Army Hotline"

oversatt med "Forsvarets hete linje"

Hmmmmm......sikkert interresant :D

Skrevet

og hva med "sminke" sexen i Friends... :ler:

(Make up-sex)

Da er det så men lurer på om oversetteren hører/leser ord for ord.. eller prøve rå få med handlingen...

Gjest the imp
Skrevet

var i Danmark noen påsker på rad da jeg var litt yngre, og en av gangene så vi en amerikansk film på dansk tv, der var gang-bang blitt oversatt med bunkepuling faktisk (her var det da egentlig snakk om gjengslagsmål) :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...