Nelle Skrevet 31. oktober 2003 #1 Del Skrevet 31. oktober 2003 Siden jeg er så populær her inne tenkte jeg å stille et spørsmål: Jeg skal designe et julekort for bedriften der hvor jeg jobber (det tar tid i trykkeriet, så jeg har ikke annet valg enn å være litt tidlig ute akkurat i dette tilfellet... ) Tenkte å bruke noe tekst på kortet, men da vi skal sende ut til store deler av verden trenger jeg å vite hvordan man skriver God Jul (evt. God Jul og Godt Nyttår) på mange forskjellige språk. Engelsk, finsk, dansk, svensk, tysk, fransk og gresk er greit. Men hva med de andre språkene? Til eksempel: Spansk, Polsk, Tsjekkisk, Portugisisk, Russisk, Tyrkisk, Islandsk - og hva i all verden gjør jeg med kinesisk? Noen som vet om et nettsted der det finnes oversikt? Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 31. oktober 2003 #2 Del Skrevet 31. oktober 2003 "God jul" på 350 språk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 31. oktober 2003 Felicia: Denne siden er jo genial!! Jeg scrollet meg nedover av ren nysgjerrighet -og la merke til at de hadde to norske måter og si det på: En for bokmål og en for nynorsk! WOW! I tillegg hadde de for samisk!! WOOWO!! Takk skal du ha! Jeg lover å være snill her inne heretter - men nå som JULI(E)brud har signert oppropet til Fremtiden i våre hender blir nok ikke det noe problem Nelle *glede seg til desember* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 31. oktober 2003 #4 Del Skrevet 31. oktober 2003 Nelle, dette var mitt første og blir sannsynligvis mitt siste og eneste innlegg på "Jul 2003" før desember. For min del behøver du slett ikke være snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 2. november 2003 #5 Del Skrevet 2. november 2003 Heissann...denne siden var stilig ja!!! MEN...... jeg må si en ting....på nynorsk mener jeg da det er jol det heter...eller er det bare noe vi sier..... jeg kommer fra Hardanger og der sier vi ivertall jol, og ikke jul.....så er det sagt :D hilsen Lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå