Gå til innhold

klage på butikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som jobber i matvarebutikker er som regel late etter min oppfatning. Ser også mange overvektige som jobber i matvarebutikker nå fortiden. Ingen prisning på varene = overvektige, late butikkmedarbeidere.

"Hei alle sammen, jeg ville bare skrive noe teit for å prøve å provosere."

Sorry men, dårlig forsøk :fnise:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Hei alle sammen, jeg ville bare skrive noe teit for å prøve å provosere."

Sorry men, dårlig forsøk :fnise:

Ånei! Jeg som trodde det ville provosere big time.. jaja, funker nok bedre neste gang.. :sjenert:

Men alvorlig: Jeg tror faktisk at det skyldes late, overvektige folk som jobber i matvarebutikkene rundt om i landet. Min mening, og om det provoserer eller ikke bryr jeg meg ingenting om.

AnonymBruker
Skrevet

Om en sjokishylle mangler noen priser, so fucking what! Vil du ha sjokoladen kjøper du den.

liten sjokis koster mellom 10 og 20 kroner. Stor sjokis mellom 20 og 30 kroner.

Det ballpark tallet holder i massevis for meg.

Jeg gir også rimelig faen i hvor mye vaskemiddelet, dopapiret eller syltetøyet koster. Trenger jeg det, så kjøper jeg det.

Som sagt du trenger en hobby, for å bry hodet sitt med så meningsløse ting er sløsing av tid.

At du er en liten petimeter som liker å rakke ned på andre er selvfølgelig en helt annen debatt.

Det er nok sikkert en grunn til at varen ikke har fått en pris enda og jeg tviler på at latskap blandt butikkpersonalet er hovedårsaken...

Moroklumpen. om du går på elkjøp og skal kjøpe vaskemaskin så vet du den koster mellom 2500 og 8000 kr. Går du bort og peker og sier du skal ha den du peker på? Så kommer du i kassen og de sier 8000 takk,men du hadde tenkt deg en biligere en.

Som forbruker bør man være mere bevist enn ha du er. Jo jeg har råd til å betale både 20 og 30 kroner for sjokoladen,men du har bare ikke skjønt hva tråden handler om.

Om du kommer til frysedisken og du skal ha oksekjøtt. Hva vil du betale? Er det samme for deg om det koster 150 for en pose, eller om det er et tilbud til 75?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det spørs veeeldig hvor man bor. I Oslo (hvertfall Oslo vest) så er det fleste relativt unge, spreke og tynne. Det finnes så klart overvektige butikkmedarbeidere der og, men min oppfatning er at de er verken late eller tykke. Men som regel blide, med mindre de får jævlige kunder som ikke behandler dem som likeverdige mennesker engang, og etter å ha lest denne tråden så virker det som de fleste slike kunder henger her på kg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ånei! Jeg som trodde det ville provosere big time.. jaja, funker nok bedre neste gang.. :sjenert:

Men alvorlig: Jeg tror faktisk at det skyldes late, overvektige folk som jobber i matvarebutikkene rundt om i landet. Min mening, og om det provoserer eller ikke bryr jeg meg ingenting om.

Tror heller disse feite menneskene er mennesker som du som sitter for mye på kg og bare troller.

Gjest Fikira
Skrevet

For to-tre kroners forskjell er det samme som flere tusen. :roll:

Etter flere år, så blir det faktisk en stor sum.

Og jeg vil vite hvor mye noe faktisk koster, ellers gidder jeg ikke kjøpe det av ren prinsipp.

Jeg skjønner at en sjokolade kan koste 10-30 kroner, og selv om jeg har råd til det, betyr ikke det at jeg kommer til å kjøpe den, når ikke butikken engang gidder å prise varene sine.

Er flere butikker å velge mellom, da drar jeg faktisk til de butikkene som kan å drifte den.

Skrevet (endret)

Moroklumpen. om du går på elkjøp og skal kjøpe vaskemaskin så vet du den koster mellom 2500 og 8000 kr. Går du bort og peker og sier du skal ha den du peker på? Så kommer du i kassen og de sier 8000 takk,men du hadde tenkt deg en biligere en.

Som forbruker bør man være mere bevist enn ha du er. Jo jeg har råd til å betale både 20 og 30 kroner for sjokoladen,men du har bare ikke skjønt hva tråden handler om.

Om du kommer til frysedisken og du skal ha oksekjøtt. Hva vil du betale? Er det samme for deg om det koster 150 for en pose, eller om det er et tilbud til 75?

Stor forskjell på 10 kroner og 4500,- vet du. Bruk hodet!

Oksekjøtt og frysedisk går i utgangspunktet ikke sammen, så det er et uaktuelt scenario. Nå heter det forresten storfekjøtt da det er mere regelen enn untaket at du spiser ku og ikke okse.

Endret av Kim
Gjest Fikira
Skrevet

Oksekjøtt og frysedisk går i utgangspunktet ikke sammen, så det er et uaktuelt scenario. Nå heter det forresten storfekjøtt da det er mere regelen enn untaket at du spiser ku og ikke okse.

Penger er penger. Selv om man har, trenger man ikke sløse.

Skrevet

Penger er penger. Selv om man har, trenger man ikke sløse.

Man trenger heller ikke snu hver krone og øre hvis man har råd til å la være.

Skrevet

Hvis man handler 10 varer fire ganger i uka og halvparten av dem er feilpriset med 3-6 kroner, så vil det faktisk bli litt penger i løpet av et år.

Jeg skjønner ikke helt hva som er galt med å ha muligheten til å velge hva man vil bruke pengene sine på? Og hva fanden er galt med at enkelte MÅ eller VIL snu på krona?

• Liker 1
Skrevet

Har dårlige erfaringer med ICA selv...de ansatte er sure...som om de er konger og vi kundene er problemet, når vi har spørsmål. Hallo, vi er kundene, de som de tjener penger på!

Hva er det med nordmenn og service?

Dette gjelder forøvrig ikke bare kassene i butikkene, men også her er det elendig service og dårlig mellommennesklige relasjoner:

- Norske tannleger

- Norske leger

Snakk om selvhøytidelige tørrpinner...er mitt inntrykk. Hvor er servicen?

Nå var det ikke for å henge ut Ica at jeg nevnte det, er både smilende og mindre smilende folk som jobber der, akkurat som alle andre butikker.

Hvordan er du selv da, mot de ansatte/legen din? Er man hyggelig og smilende så blir man som regel møtt med et smil selv. ;)

• Liker 1
Skrevet

Så mange tåpelige svar! Greit nok at enkelte ikke er interessert i prisen, det er nå greit det, men butikkene er faktisk pliktige til å prise varene sine slik at de av oss som bryr oss kan se det. Da er det irriterende når de gang på gang feilpriser eller "glemmer" å prise.

Og man bruker mye mer penger på mat enn vaskemaskiner i løpet av et år, så det burde være like viktig å følge med på prisene når man handler mat.

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Man trenger heller ikke snu hver krone og øre hvis man har råd til å la være.

Ser ikke hvorfor man skal kaste penger i do, bare fordi forretningen er sløv med å prise heller. JEG vil bruke de pengene på noe annet, selv om kanskje andre trives med å sløse, så gjør ikke alle det.

AnonymBruker
Skrevet

Har du litt tungt for det?

Du har enda ikke skjønt poenget med tråden du. Ja, det er forskjell på 10 kroner og 4500,men du vil gjerne vite prisen.

Oksekjøtt og frysedisk ikke sammen?

Jeg sier oksekjøtt. På lørdag lå kjøttet i frysedisken.Der lå også pinnekjøtt,svinekoteletter,karbonadedeig.

Så en skog av prislapper over. Det var priser på svinefilet,wienerpølser,surra svinestek. De lappene har hengt der i lange tider,men varene var ike der. nei, det var ikke pris på oksekjøttet.

Dessuten, heter det okse høyrygg,og ikke storfe høyrygg.

Skrevet

Svar fra Forbrukerombudet på spørsmål om dagligvarebutikker kan la vær å prise varene:

Nei, den som i næringsvirksomhet selger varer, tjenester eller andre ytelser til forbrukere, har etter markedsføringslovens § 10 plikt til så langt det er praktisk mulig, å informere om prisene, slik at de lett kan ses av kundene.

http://www.forbrukerombudet.no/id/11003982.0

Det er alt for mange butikker hvor det slurves med prising og det irriterer meg veldig selv om det ikke betyr noe for meg om melken koster 10 eller 12 kroner så er det prinsippet det går på for min del. I dagligvarebutikker ser jeg sjelden på prisen, da plukker jeg det jeg trenger og betaler uten å tenke noe mer over det. Jeg irriterer meg mer når jeg skal kjøpe dyrere ting, f.eks. hvite- eller brunevarer eller interiørting. Dårlig/manglende prising vitner i mine øyne om latskap og ikke minst dårlige rutiner i butikken.

Å klage til den som sitter i kassa har sjelden noe for seg. Be om å få snakke med butikksjef/ansvarlig, eller send en mail til butikken. Hvis det ikke har noen effekt tar du det videre - til hovedkontoret i kjeden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mye trøbbel med utbetaling av lønnen min, så i perioder (på det meste 10mnd) har jeg fått utbaltet mellom 2000 - 6000 for lite. i disse periodene var jeg nødt til å kjøpe det absolutt billigste produktet, for å få ting til å gå rundt. da er det viktig at butikken har peiset produktene sine.

jeg fulgte med en butikk i nær område, og i over1 år nå har de latt være å prise de samme produktene, jeg har gitt beskjed flere ganger. jeg har faktisk strekt strikken så langt at jeg har dratt med meg en butikk ansatt rundt for å spørre om prisene. (det ble ikke godt tatt imot)

ting nr 2 er at når produktene er feilpriset, så blir det automatisk dyrere enn planlagt, (noe som fungerer dårlig på et stramt budsjett) på det værste har hvert produkt vært feilprister med opp til 26kr.

det hadde ikke jeg råd til og måtte dermed legge fra meg noen produkter i kassen, (noe som ble enda mindre godt tatt imot) det er flaut for meg som kunde å måtte gjøre, og irriterende for dem i butikken.

poenge er at alle tjener på at varene er priset, og korekt priset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...