Gå til innhold

klage på butikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du når du klager på en butikk, og det ikke hjelper?

Dette gjelder matbutikk.De er kjent for å være den kjeden som er dårligst i å prise varer.

Her er de helt håpløse.

Man bruker så mye tid i butikken.

I dag telte jeg bare i sjokoladehyllen 12 sorter som ikke var priset.

Så har de forskjellige små frysedisker med tilbud. Der henger en skog av priser,men de har ingen av de varene i disken.

Kjapp runde i butiken så kunne jeg sikkert ha ramset opp 30 ting til, og er det priset, så passer ikke lappen med varen.

Er de ikke pliktig til å ha riktig pris på hyllekanten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høre ut som Rema 1000 :filer: dersom varene er priset, så er de ofte feil priset :frustrert:

Skrevet

Jeg sa ifra i kassa (Ica) for ikke så lenge siden om en vare som var priset feil, og fikk et surt svar tilbake om at det sikkert gjaldt varen som stod ved siden av. Jeg er ganske sikker på at jeg så riktig, men gadd ikke å diskutere på det.

AnonymBruker
Skrevet

høre ut som Rema 1000 :filer: dersom varene er priset, så er de ofte feil priset :frustrert:

For det meste så er ikke varene priset. nei ikke rema

Skrevet

Sånn er det på min Kiwi-butikk. Utrolig frustrerende!

Gjest strykebrett
Skrevet

Du kan kanskje ta et bilde med mobilen av hylla og så sende en epost? Enten til avdelignen eller til hovedkontoret for butikkjeden. Det finnes sikkert epostadresser på nett hvis du søker litt :)

Skrevet

Det verste jeg vet er når det ikke står hva en vare koster! Spesielt i frysedisken. Det er ikke så kult å dra med seg fjorten varer til kassa, for så å finne ut at elleve av de var for dyre til at du vil kjøpe de. At en og annen etikett mangler er greit, men gidder som regel ikke drasse på uprisede varer uansett, med mindre det er noe jeg MÅ ha (men da vet jeg forøvrig ca hva det koster).

Skrevet

Trådstarter har for mye fritid - få deg en hobby!

Gjest Fikira
Skrevet

Handler ikke i slike butikker...gidder ikke de prise, gidder ikke jeg handle =D

Skrevet

En regel hos oss (jobber ikke i dagligvare, men en alt-muligbutikk) er at varer vi har satt ut skal prises samme dag. Altså, en del av varene vi har er faste, slik at prisen står på en etikett på hylla, og det er bare å fylle inn varen. Men en god del er parti- og kampanjevarer som vi ikke har hatt før. Hvis jeg jobber med en pall med slike nye varer, så setter jeg ut alle varene FØR jeg priser dem. Dette er fordi prisingen foregår ved at man bruker en håndscanner som leser strekkoder på varen, som så sender info til en datamaskin med printer. Så er det bare å gå inn på datamaskinen og printe ut prisetiketter eller -plakater. Det hadde vært veldig tungvint og tidkrevende å gjøre dette mellom HVER vare man setter ut. Dette er det mange som ikke skjønner, så selv om de ser at jeg faktisk står og stabler varer på et torg, så kjefter de fordi varene der ikke er priset.

Før i tiden brukte man pristang og priset hver enkelt vare, men dette er utrolig upraktisk i og med at varer ofte går opp eller ned i pris etter en stund.

Hvis en butikk er slik som TS nevner, at varer står uten pris i flere dager, da er det helt klart for dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa ifra i kassa (Ica) for ikke så lenge siden om en vare som var priset feil, og fikk et surt svar tilbake om at det sikkert gjaldt varen som stod ved siden av. Jeg er ganske sikker på at jeg så riktig, men gadd ikke å diskutere på det.

Har dårlige erfaringer med ICA selv...de ansatte er sure...som om de er konger og vi kundene er problemet, når vi har spørsmål. Hallo, vi er kundene, de som de tjener penger på!

Hva er det med nordmenn og service?

Dette gjelder forøvrig ikke bare kassene i butikkene, men også her er det elendig service og dårlig mellommennesklige relasjoner:

- Norske tannleger

- Norske leger

Snakk om selvhøytidelige tørrpinner...er mitt inntrykk. Hvor er servicen?

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha jobbet i butikk selv så VET jeg at beskjeder man gir til kassapersonalet ikke alltid blir videreformidlet... Det jeg har gjort to ganger nå, er å sende en mail til butikken/butikksjefen/eier, med kopi til hovedkontoret. Da var det forsåvidt ikke bittesmå problemer, men jeg kunne nok også gjort det i TS' tilfelle.

Skrevet

Etter å ha jobbet i butikk selv så VET jeg at beskjeder man gir til kassapersonalet ikke alltid blir videreformidlet... Det jeg har gjort to ganger nå, er å sende en mail til butikken/butikksjefen/eier, med kopi til hovedkontoret. Da var det forsåvidt ikke bittesmå problemer, men jeg kunne nok også gjort det i TS' tilfelle.

Kasserer er i grunn den siste man bør si fra til. Den i kassa har sjelden mulighet til å gå fra kassa og fikse problemet, og dersom det er lang kø er det ikke sikkert de kan bruke tid på å videreformidle det der og da. Snakk heller med en person på "gulvet", sånn at de kan gå og ordne det med en gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter har for mye fritid - få deg en hobby!

Kan du utdype den? Pga mine mange hobbyer, og en hektisk hverdag, så har jeg ikke tid til å bruke masse unødvendig tid i butikken.

Som forbruker har jeg vel krav på å vite hva varen koster. Det skal heller ikke være nødvendig å være usikker på at varen blir rett priset i kassen, om den er priset fra før.

Når eks. sjokoladehyllen mangler 15 prislapper...Det var det jeg telte da jeg sto i kassen.

En annen svarte at hun måtte dra med seg masse varer i kassen for å få vite prisen,for så å sette de tilbake pga de eks var for dyr.

Kan undre seg hvilken opplæring de har fått, bryr de seg om arbeidet sitt? Og hva med å være butikksjef i slike butikker, og ikke ser slike ting.

ja jeg skjønner det er mange berter på 20 som er stolt av å være butikksjef. Skulle tro de kunne min. av den jobben de skal gjøre.

Vi er vel slappe forbrukere? Alle skulle sendt en mail til hovedkontoret og fortalt hvordan det er.

Skrevet (endret)

Kan du utdype den? Pga mine mange hobbyer, og en hektisk hverdag, så har jeg ikke tid til å bruke masse unødvendig tid i butikken.

Som forbruker har jeg vel krav på å vite hva varen koster. Det skal heller ikke være nødvendig å være usikker på at varen blir rett priset i kassen, om den er priset fra før.

Når eks. sjokoladehyllen mangler 15 prislapper...Det var det jeg telte da jeg sto i kassen.

En annen svarte at hun måtte dra med seg masse varer i kassen for å få vite prisen,for så å sette de tilbake pga de eks var for dyr.

Kan undre seg hvilken opplæring de har fått, bryr de seg om arbeidet sitt? Og hva med å være butikksjef i slike butikker, og ikke ser slike ting.

ja jeg skjønner det er mange berter på 20 som er stolt av å være butikksjef. Skulle tro de kunne min. av den jobben de skal gjøre.

Vi er vel slappe forbrukere? Alle skulle sendt en mail til hovedkontoret og fortalt hvordan det er.

Om en sjokishylle mangler noen priser, so fucking what! Vil du ha sjokoladen kjøper du den.

liten sjokis koster mellom 10 og 20 kroner. Stor sjokis mellom 20 og 30 kroner.

Det ballpark tallet holder i massevis for meg.

Jeg gir også rimelig faen i hvor mye vaskemiddelet, dopapiret eller syltetøyet koster. Trenger jeg det, så kjøper jeg det.

Som sagt du trenger en hobby, for å bry hodet sitt med så meningsløse ting er sløsing av tid.

At du er en liten petimeter som liker å rakke ned på andre er selvfølgelig en helt annen debatt.

Det er nok sikkert en grunn til at varen ikke har fått en pris enda og jeg tviler på at latskap blandt butikkpersonalet er hovedårsaken...

Endret av Kim
AnonymBruker
Skrevet

Lett å være bedreviter her på kg! ;)

Det er forøvrig ikke kassamedarbeiderne som har ansvar for å skifte ut labels i butikken, noen steder har de ansvaret for feks tyggishyllene rundt kassa, men labels er det ikke de som har ansvar for.

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om det er fattige mennesker med alt for mye fritid som henger her på kg.

Hva gjør det vel at sjokoladen koster 1-2-3 kroner mer, har dere ikke råd så kan dere vel heller la være å kjøpe den?

Skrevet

Kasserer er i grunn den siste man bør si fra til. Den i kassa har sjelden mulighet til å gå fra kassa og fikse problemet, og dersom det er lang kø er det ikke sikkert de kan bruke tid på å videreformidle det der og da. Snakk heller med en person på "gulvet", sånn at de kan gå og ordne det med en gang.

Enig i dette. Sitter jeg i kassen når noen informerer om manglende pris / feilprising av vare, har jeg sannsynligvis glemt det når kassevakten min er over.

Gjest Fikira
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om det er fattige mennesker med alt for mye fritid som henger her på kg.

Hva gjør det vel at sjokoladen koster 1-2-3 kroner mer, har dere ikke råd så kan dere vel heller la være å kjøpe den?

La oss gjøre det samme med hus, bil, hoteller, fly....hva har det å si hva prisen er..:roll:

Jobber i butikk selv jeg, og har gjort det i "alle herrens år". Og vi klarer da å prise alt som skal prises. Vi klarer til og med å sette rett pris. Det er faktisk mulig.

Skrevet

La oss gjøre det samme med hus, bil, hoteller, fly....hva har det å si hva prisen er..:roll:

Jobber i butikk selv jeg, og har gjort det i "alle herrens år". Og vi klarer da å prise alt som skal prises. Vi klarer til og med å sette rett pris. Det er faktisk mulig.

For to-tre kroners forskjell er det samme som flere tusen. :roll:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...