Gå til innhold

Chili con carne

Tears.of.the.Sun

Anbefalte innlegg

Jeg elsker sterk mat og har utrolig lyst å like Chili con carne, men jeg klarer ikke smaken/tanken på bønner. Mitt spørsmål er rett og slett om det går an å lage chili con carne uten bønner? Det jeg tenker er at konsistensen kanskje blir litt tynn siden bønnene gir litt fylde...

Hva kan jeg eventuelt erstatte bønnene med?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går nok fint an å erstatte bønnene med en tilsvarende mengde kjøtt. Jeg pleier i hvert fall av og til å gjøre det motsatte, altså ha mer bønner enn kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker kikerter så kan du sikkert bytte bønnene ut med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Jeg elsker sterk mat og har utrolig lyst å like Chili con carne, men jeg klarer ikke smaken/tanken på bønner. Mitt spørsmål er rett og slett om det går an å lage chili con carne uten bønner? Det jeg tenker er at konsistensen kanskje blir litt tynn siden bønnene gir litt fylde...

Hva kan jeg eventuelt erstatte bønnene med?! :)

Bønnene høre egentlig ikke til i en chili con carne ;)

- sammen med enkelte andre ting & tang.

Her er min favoritt North Texas Red(denne gangen i svensk utgave). Jeg har oppskriften på papir, men det er mye enklere å linke den inn... :rodme:

Merk at det er en skikkelig stor posjon. Oppskriften er til 10 - 20 personer (5 kg oksekjøtt), men det er bare å justere den ned til passelig mengde :)

Del alt på 10, og du trenger 0,5 kg oksekjøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke bønner. Jeg bruker gjerne rød og grønn paprika og gulrot når jeg lager chili con carne. Da blir den full av flotte farger også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle fine forslag :D Da skal det bli god Chili con Carne her i morgen!

Og nå har jeg lært noe nytt i dag også.. Jeg var helt sikker på at bønner var noe av det viktigste i retten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...