Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærerstudent på 3.året. Har 2 jobber utenom studiet, men nå i sommerferien vil jeg ha en til. Den ene jobben er jeg freelancer og det blir lite oppdrag i ferien. Den andre jobben er kun om nettene i helger.

Vil ha jobb fordi jeg vil tjene masse penger jeg kan spare og bruke utover neste år.

Har noen tips til hva jeg kan søke?

Har tidligere jobbet i butikk, både matbutikk og smykkebutikk. Førstnevnte var grusomt kjedelig, sistnevnte ok.

Ulempen med butikkjobb er det vanvittige maset om jobbing når andre er syke osv. Har erfart at jeg må jobbe hver lørdag hele sommeren, og det er litt kjipt. Må så klart jobbe annenhver, men vil ikke bli "utnyttet" på alle de upopulære vaktene. Syns det er gøy med butikker med fokus på mote, men er redd det blir så mye masing? Selv om jeg vil jobbe i ferien, vil jeg også ha litt fri og ikke bare ta alle de upopulære tidene.

Har vurdert barnehage. Tror dere det er noe? Er ikke så glad i babyer, men de eldre barna er morsomme.

Har SFO åpent om sommeren?

Eller har noen et annet godt forslag?

Vil gjøre effektive penger, men er såpass kresen at jeg gjør ikke hva som helst.

Har gode papirer (referanser, karakterer fra universitetet osv) og pleier få jobbene jeg søker på.

Generellt: Har noen hatt en sommerjobb som student dere syns var grei? Hva i så fall? Trenger litt tips til hva som finnes der ute:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange barnehager har tre uker stengt om sommeren.

Hva med barnevernsinstitusjon?

Skrevet

noen barnehager har åpent hele sommeren, prøv å søk hos de hvis du finner noen i nærheten.

SFO kan jo og være aktuelt

Ellers er det ofte stor "trøkk" på ulike type avlastningshjem i løpet av sommeren. Men da blir det jobb med barn/personer med spesielle behov.

Elixia/ sats har barnepass på sine sentre, kanskje de trenger flere medarbeidere, evt. barnepass på kjøpesenter/IKEA etc.

ulike typer sommerskoler finnes kanskje? vet en del barn/foreldre velger dette i stedet for SFO på sommeren. Type danseskole, fotballskole osv.. hvor barna er fra 8-17 hverdagene på sommeren.

Du får nesten google litt i forhold til din kommune, og se hva du finner. Vanskelig å hjelpe mer når man ikke vet hvor du bor..

Tusenfryd, sommarland i bø, Hunderfossen, Kongeparken, Dyreparken osv må jo også være artige steder å jobbe en sommer?

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Litt seint å søke nå sikkert, men de har en sommerskole i oslo hvor de søker lærere og assistenter osv. Mulig de har det andre steder også om du ikke er fra oslo? Sikkert bare å google litt. Og om det er for sent å søke der i år, så har du jo neste år...

Skrevet

Kjenner en som jobber i vikarbyrå, og det er visstnok ganske enkelt å få vikar jobb hos barnehager. Skal selv gjøre det i sommer, og har fått beskjed om at det er null stress.

Jeg ville kontaktet vikarbyrå når sommeren nærmer seg, og sagt hvilke steder du helst vil jobbe. Da kan du takke nei til de jobbene du ikke vil ha, og ta jobber når det passer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...