Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert ikke riktig forum, men trenger hjelp.

Vaskemaskinen har vist en feilmelding i hele dag.

Det er en Samsung. Feilmedlingen er "5E", i bruksanvisningen står det at man da skal rengjøre filteret og sjekke at avløpsslangen er riktig montert.

Rengjort filtert har jeg gjort, men feilmeldingen fortsetter å komme.

Husverten er på hytta, de kommer ikke hjem før i morgen.... og jeg har klær inni der...

Er det noen som har en slik vaskemaskin som vet hva jeg skal gjøre?

Den begynte å ule midt i sentrifugeringen. Jeg finner ingen steder hvor jeg kan trykke for å få låst opp døra og iallefall få klærna ut..... :trist:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke åpnet den fordi den ikke er tømt for vann. Det enkleste du kan forsøke først er:

Ta utav stikkontakten og vent 10 min. før du setter den inn igjen. Start deretter vaskeprogrammet på nytt, eller evt kun sentrifugering. Dersom du er veldig stressa setter du bare programmet på på nytt slik at den får gått igjennom hele syklusen. Inni vaskemaskinen er det et slags "hovedkort" som styrer programmene, og av og til kan det faktisk krasje på samme måte som en pc. Derfor kan det faktisk hjelpe å bare ta ut lediningen en stund og la maskinen nullstille seg.

Skrevet

Du får ikke åpnet den fordi den ikke er tømt for vann. Det enkleste du kan forsøke først er:

Ta utav stikkontakten og vent 10 min. før du setter den inn igjen. Start deretter vaskeprogrammet på nytt, eller evt kun sentrifugering. Dersom du er veldig stressa setter du bare programmet på på nytt slik at den får gått igjennom hele syklusen. Inni vaskemaskinen er det et slags "hovedkort" som styrer programmene, og av og til kan det faktisk krasje på samme måte som en pc. Derfor kan det faktisk hjelpe å bare ta ut lediningen en stund og la maskinen nullstille seg.

Tusen takk for svar!

Jeg har som sagt sjekka filteret, det så fint ut men det kom jo veldig mye vann ut.... har satt den på sentrifugering igjen nå, og hvis det ikke fungerer skal jeg ta ut kontakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...