Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Noen som vet om recovery og sikkerhetskopiering er det samme? Har nettopp skrevet ut fem dvdèr med noe recovery greier som ploppet opp på skjermen. Men står fortsatt en notis om at jeg må ta en sikkerhetskopi på en ekstern harddisk. Er det det jeg har gjort? Er helt grønn på dette, noen som vet?
Heart Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Når produsentene snakker om "recovery" eller "system recovery", så mener de reinstallasjon av maskinen. De DVDene du har brent, er installasjonsplater som kan brukes til å reinstallere maskinen med. Mange produsenter leverer maskinene med et program som ber deg om å brenne ut slike plater, i stedet for at installasjons-DVDene følger med maskinen. De sparer vel noen kroner på det. Sikkerhetskopi av dataene som du har på maskinen må du ta på en annen måte.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Når produsentene snakker om "recovery" eller "system recovery", så mener de reinstallasjon av maskinen. De DVDene du har brent, er installasjonsplater som kan brukes til å reinstallere maskinen med. Mange produsenter leverer maskinene med et program som ber deg om å brenne ut slike plater, i stedet for at installasjons-DVDene følger med maskinen. De sparer vel noen kroner på det. Sikkerhetskopi av dataene som du har på maskinen må du ta på en annen måte. Ok, da var det greit jeg fikk gjort det. Men det er vel ikke nødvendig å ta sikkerhetskopi av pc`n nå når den er helt ny og jeg ikke har noe spesielt på den eller? Takker ellers for svar =)
Heart Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Neida, når du ikke har lagret noe spesielt på den, trenger du ikke ta sikkerhetskopi. Bare husk å gjøre det når du etter en stund har ting på maskinen som du helst ikke vil miste. Det er ikke så gøy å stå der plutselig en dag, uten familiebilder, skole- og jobbdokumenter, musikksamlingen, mailen og alle bokmerkene (og de lagrede passordene) til nettsider du bruker.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Neida, når du ikke har lagret noe spesielt på den, trenger du ikke ta sikkerhetskopi. Bare husk å gjøre det når du etter en stund har ting på maskinen som du helst ikke vil miste. Det er ikke så gøy å stå der plutselig en dag, uten familiebilder, skole- og jobbdokumenter, musikksamlingen, mailen og alle bokmerkene (og de lagrede passordene) til nettsider du bruker. Det er sant. Men da vet jeg, takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå