Gå til innhold

Har du en positiv innstilling til mennesker/livet?  

1. 1. Har du en positiv innstilling til mennesker/livet?

• Er kritisk til det meste og de fleste
      9
    • Prøver å se lyst på livet om se det positivet i mennesker
      8
    • Er posistiv, kanskje litt naiv
      11
    • Er positiv, men realistisk.
      22

Anbefalte innlegg

Gjest Optimist!
Skrevet

Hei, ser at det er laget tråder om ulempene ved å ha barn, menns uvaner o.s.v. hvorfor være så negative?

Min samboer er:

-snill

-omtenksom

- Trøster meg når jeg er lei meg

- duller med meg når jeg er syk

.sjarmerende

- morsom

-god pappa for barna sine

-huslig

-kosete

-flink til å danse

-flink til å lage mat

-flink til å reparere ting

- ordne opp i andre praktiske ting

- impulsiv, men kan også planlegge

- har god musikksmak

- Kunne laget lista lang :kysse:

Livet er fint fordi:

- Jeg har verdens beste kjæreste

- verdens skjønneste stebarn

- jeg sitter i en leilighet som er passe stor

- jeg er god og varm

- har nok mat

- har gode venner

- Bor i verdens triveligste by

- Kan være trygg

Noen som vil fortsette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er positiv og selvvalgt naiv. Naiv trenger ikke å være negativt, jeg blåholder fast på det naive så ikke kynismen skal ta over; f.eks tro godt om folk, tro at ingen er ute etter å skade meg osv. Er jo realistisk også da, men liker min lille naive verden.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei, ser at det er laget tråder om ulempene ved å ha barn, menns uvaner o.s.v. hvorfor være så negative?

Min samboer er:

-snill

-omtenksom

- Trøster meg når jeg er lei meg

- duller med meg når jeg er syk

.sjarmerende

- morsom

-god pappa for barna sine

-huslig

-kosete

-flink til å danse

-flink til å lage mat

-flink til å reparere ting

- ordne opp i andre praktiske ting

- impulsiv, men kan også planlegge

- har god musikksmak

- Kunne laget lista lang :kysse:  

Livet er fint fordi:

- Jeg har verdens beste kjæreste

- verdens skjønneste stebarn

- jeg sitter i en leilighet som er passe stor

- jeg er god og varm

- har nok mat

- har gode venner

- Bor i verdens triveligste by

- Kan være trygg

Noen som vil fortsette?

Beklager å måtte si det; men det skulle vel bare mangle at DU ikke var optimisisk og blid. Tror du kanskje at de som klager har det likedan som deg?

Jeg har ikke mange venner, bor på et sted jeg ikke kjenner noen, det er liten mulighet for jobber her, er alenemor uten nettverk rundt meg, ingen kjæreste, men LIKEVEL: jeg er optimist og humørfyllt jeg!!

Du vet ikke hva du har inni deg før du har fått prøvd deg litt...

Gjest Optimist!
Skrevet

Beklager å måtte si det; men det skulle vel bare mangle at DU ikke var optimisisk og blid. Tror du kanskje at de som klager har det likedan som deg?

...

Synes bare det er vel mye fokus på negative ting her inne. Dessuten har jeg en litt kjip dag, og da pleier jeg å prøve å muntre meg selv opp med å tenke på positive ting. Det pleier å hjelpe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes bare det er vel mye fokus på negative ting her inne. Dessuten har jeg en litt kjip dag, og da pleier jeg å prøve å muntre meg selv opp med å tenke på positive ting. Det pleier å hjelpe.

Beklager igjen, at jeg kanskje var litt krass da. Det hjelper å tenke positive ja :D

Gjest Optimist!
Skrevet

Livet kan gå litt på trynet av og til. Ingen har det bra hele tiden, men synes det er viktig å fokusere på det som er positivt også.

Skrevet

Det er stor forskjell på å være positiv og på å fortelle andre at de har et negativt menneskesyn for at de f.eks. ser ulemper ved det å ha barn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man bør i det hele tatt være svært forsiktig med å fortelle andre hva de skal føle, mene, tenke og handle...

Gjest Fighter
Skrevet
Det er stor forskjell på å være positiv og på å fortelle andre at de har et negativt menneskesyn for at de f.eks. ser ulemper ved det å ha barn.

Skjønner selvsagt at det er ulemper med å ha barn, men jeg synes det er dumt å sette fokus på ulempene.

Man kan finne ulemper med det meste og de fleste hvis man vil det, men hvorfor ha fokus på det negative i noe som i utgangspunktet er positivt. Regner med at de fleste mødre ser på det å ha barn som noe positivt.

Men nå er jeg av typen som ikke klager før jeg virkelig har noe å klage på også da. Det var vel kanskje det som var hele poenget mitt også. Se det positive i det positive, og klag der det er nødvendig.

Skrevet

Men det er jo så deilig å dumpe alle problemene sine her, og fortsette dagen med lettere hjerte...?

Skrevet
Men det er jo så deilig å dumpe alle problemene sine her' date=' og fortsette dagen med lettere hjerte...?[/quote']

:ler: Nemlig!

Gjest Optimist!
Skrevet
Men det er jo så deilig å dumpe alle problemene sine her' date=' og fortsette dagen med lettere hjerte...?[/quote']

:enig_animasjon:

Mener ikke at man ikke skal kunne skrive om problemer, gjør det selv. Synes bare det blir dumt å lage lister over ulemper ved det ene eller det ander. Da leter man liksom etter feil. Man får et negativt fokus. :D

Kan jo ramse opp hva som er negativt med livet mitt, men det fører jo bare til at jeg blir nedfor. Det er en menneskerett å ha tanker og følelser, men må man lete etter feil?

Jeg er for tiden lei meg for at "stembarna" mine ikke får komme i bryllupet mitt, men jeg kunne ikke tenke meg å ramse opp feil ved dem (eller drittsekken av en mor de har...)

Har full respekt for at folk skriver om problemer, men synes ikke det er bra å fokusere på det negative ved noe/noen.

Og har dere lyst til å lage lister over negative ting ved livene deres, mennene deres, barna deres, jobben deres eller hva det nå måtte være så må dere for all del gjøre det. Men jeg personlig synes det er dumt å ha et negativt fokus. :)

Synes det er flott å kunne klage jeg også av og til :grine:

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg er en lykkelig og glad person.

Av natur

Skrevet
Jeg er en lykkelig og glad person.

Av natur

Samme som sexy.....Håper bare jeg ikke er FOR naiv!!! :o :ler::wink:

Skrevet

Synes inlegget ditt var veldig bra.

Det fikk meg att tenke etter hvor supert jeg egentlig har det!!!! :D

Hållt på å bli en sutre-dame..

TAKK TAKK TAKK!!!!!

Skrevet

Trenger det å være negativt at man er kritisk?

Jeg er positiv og realistisk. Kan ikke det bli kritisk? Jeg har ikke dermed sagt at jeg er negativ og pessimistisk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...