Gjest gjest Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 hvor mye betaler dere for 6 åringene deres ?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Mener du innkludert mat,ferier,fritidsaktiviteter, etc? Hvis dette er tilfellet annslår jeg $170-200,000
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Mener du innkludert mat,ferier,fritidsaktiviteter, etc? Hvis dette er tilfellet annslår jeg $170-200,000 Dette var kanskje litt høyt. Jeg tror det er nærmere 150'-170'.
Teriyaki Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Oi, er det virkelig normalt å bruke mellom 150 000 til 200 000 kr på barnet i løpet av et år?? Altså for mange halve lønningen? Der fikk man virkelig satt ting i perspektiv i alle fall.
Kråkesaks Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Oi, er det virkelig normalt å bruke mellom 150 000 til 200 000 kr på barnet i løpet av et år?? Altså for mange halve lønningen? Der fikk man virkelig satt ting i perspektiv i alle fall. Vi bruker det, men jeg tror ikke det er normalt eller nødvendig.
Gjest Trollmor Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Vi har tre barn, og vi bruker ikke så mye penger på dem tilsammen engang. Det kommer jo an på hva du legger inn i regnestykke. Vi kunne selvfølgelig klart oss med et mindre hus/leilighet om vi bare var to. Vi hadde også brukt mindre på mat, strøm og feriene ville vært billigere. For 7-åringe vår regner jeg med ca 500 kr i mnd på klær, kanskje 1000 kr i måneden i mat og div utlegg på kansje 200 kr. Vi har god økonomi, men vi er bevisst på hva og hvor vi handler. Vi arver også endel klær, så det kan gå måneder mellom hvert nye plagg. De største utgiftene ang klær er gode vinterklær, sko til ulike årstider og ulltøy. Vi bruker mye penger på ferie hvert år, dette er noe vi synes er viktig og derfor prioriterer vi dette. Hvorfor lurer du, og hva legger du til grumm for kostnadene?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Mener du innkludert mat,ferier,fritidsaktiviteter, etc? Hvis dette er tilfellet annslår jeg $170-200,000 170-200 000 Dollar???? Rundt en million norske kroner, jeg tror du er helt gal jeg...
Leanne Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 Synes det er vanskelig å regne ut av jeg.. Vi betaler 24.000 for SFO og ballet et år (betaler ikke SFO juli, for da har hun ferie..) Så har vi jo innkjøp av vinterutstyr: dress, jakke, regntøy, sko, cherrox, skisko, skøyter, ski, staver, ulltøy, fleece etc Sommerutstyr: badetøy, redningsvest, jakker, sykkelhjelm, sykkel, sommersko, sandaler, støvler etc Man kjøper jo ikke alt hvert år, sykler varer jo ofte en stund.. Og man handler vel litt etter økonomi. Vi kjøper mye brukt til våre barn, sykler, ski, skøyter på finn.no, noe klær arver vi etter venner og familie. Men sko kjøper jeg alltid nytt (vel støvler og lite brukte pensko er tillatte arvesko..) og jeg bruker penger på sko. Alle sko, joggesko, høstsko og vinerskoene til barna har goretec slik at de ikke skal bli våte på bena. Bruker også mye penger på votter, kjøper mye hestra votter og de koster jo gjerne 300 kr paret - men de er rå gode og varer flere sesonger Hvor mye man bruker på sin 6åring tror jeg er mye avhengig av økonomi, og hva man ser på som nødvendig utstyr. Min datter har en "gammel" stasjonær pc på sitt rom, som var tilovers på onkel sin jobb som hun da fikk arve. Den fungerer greit til div josefinespill og word dokumenter. Jeg vet at flere i klassen hennes har egne bærbare pcer som har kostet noen tusenlapper, det har jeg ikke penger til - men tror neppe jeg hadde kjøpt det om jeg hadde hatt det heller... En 6åring er fortsatt et barn, og trenger ikke å ha alt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå