Gå til innhold

Trenger hjelp! kaninen min verken spiser eller drikker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bor du? Det er dyrlegevakt de fleste steder, men det er mulig du må kjøre et stykke.

Det er ingen tvil om at du må få kaninen til dyrlege NÅ!

Når magen ikke er hard så kan det ikke være forstoppelse ihvartfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk. Hun har helt normal mage, og er verken tam i blikket eller gretten. Sitter og koser med henne foran pcen og leser alle svarene. Så hopper hun opp på tastaturet. Og er nysgjerrig og ser rundt etter noe spennende.

Hun kan ikke ha normal mage om hun ikke har spist eller drukket på så lenge som du sier. Bra hun er noe lunde kvikk, men det begynner å bli veldig kritisk. Kaniner er dyr som holder på smerte og sykdomstegn veldig lenge før eieren begynner å merke det. Kanskje kjenner du kaninen din så godt at du ser med en gang om noe er galt? Hvis ikke har kaninen din muligens vært dårlig lenger enn det du har lagt merke til. Alle kommuner har en dyrlege på døgnvakt i helgene, så det er bare å begynne å ringe rundt.

• Liker 1
Skrevet

Når magen ikke er hard så kan det ikke være forstoppelse ihvartfall.

Jeg spurte ikke om det var forstoppelse, jeg spurte hvor du bor... Du må få kaninen til dyrlege, den kan være veldig syk selv om det ikke ser slik ut. Når den ikke har spist eller drukket er den nok i ferd med å bli dehydrert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre også prøver å fortelle deg: det finnes alltid en dyrlegevakt som har åpen telefon i helgene. Foreslår at du prioriterer å finne nummeret dit, framfor å fortsette å taste her inne. Kaninen din er syk når den ikke har spist eller drukket på to dager, og det kan veldig fort bli alvorlig. Lykke til. :)

• Liker 2
Skrevet

Min lenke

Her står det litt om hvorfor kaniner f.eks ikke skal faste før operasjoner. Og da sier det seg jo seg selv at hvis kaninen din har gått to dager uten å spise eller drikke, så har du (eller den) et problem.

• Liker 1
Skrevet

Og ha alltid Critical Care (fra Oxbow) i huset for evt tvangsforing.

Kaniner skal ikke gå uten høy mer enn max 5 timer

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på kaniner, men som du ser av tråden er det altså ikke en eneste en som mener du bør "se det an" over helgen eller lignende, så jeg synes du skal ta disse rådene til deg. Kaninforumet som du har blitt tipset om tidligere er bra, og jeg er ganske sikker på at du kommer til å få de samme rådene om du søker hjelp der.

Det skader jo ikke å ta en telefon for å høre hva en skikkelig veterinær har å si, framfor å sette deg på bakbeina når du får entydige råd? Håper det ordner seg for pelsdotten din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

seriøst, til dyrlegen nå!!! ikke om 2 timer eller i morgen eller noe sånnt - NÅ!!!! den har mest sannsynlig forstoppelse som er største dødsårsaken av kaniner. Du MÅ ta den til dyrlegen før det er for seint, i hverfall ikke vente til den virker syk for da er det nesten alltid for seint. jeg har hatt 3 kaniner som har dødd på denne måten. skynn deg NÅ!!!! N Å ! ! !

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Det er ikke alle som har luksusen av å bo nær nok en helge åpen veterinær.

Jeg må for eksempel kjøre over 12 timer for å komme til den nærmeste....

Men å ringe er fortsatt en god ide, de vet nok bedre hva du kan gjøre enn det vi her kan svare på.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med kaninen, fikk du ringt dyrlege og spurt om råd?

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går det med kaninen, fikk du ringt dyrlege og spurt om råd?

Det går fint! Hun likte ikke maten. Så når vi fikk kjøpt ny ble det bra igjen :-)

Skrevet (endret)

Jeg er ingen ekspert på kaniner, men som du ser av tråden er det altså ikke en eneste en som mener du bør "se det an" over helgen eller lignende, så jeg synes du skal ta disse rådene til deg. Kaninforumet som du har blitt tipset om tidligere er bra, og jeg er ganske sikker på at du kommer til å få de samme rådene om du søker hjelp der.

Det skader jo ikke å ta en telefon for å høre hva en skikkelig veterinær har å si, framfor å sette deg på bakbeina når du får entydige råd? Håper det ordner seg for pelsdotten din.

:fnise:

Endret av Sofiemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...