Filmjenta Skrevet 26. mars 2011 #1 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei dere. Nå hadde jeg blitt glad for litt hjelp. I de to siste dagene har kaninen min (hun, på 1 1\2 år) verken spist eller drukket noe som helst. Hva kan være årsaken? Hun har nylig fått ny kanin-mat. Jeg trodde kanskje det var grunnen til at hun ikke spiser. Men jeg endret tilbake, til den maten hun vanligvis får, men det endrer seg ikke. Hun er helt slapp og bare hviler hele tiden. Jeg er veldig bekymret for at hun går mot de siste dagene. Men det er rart når hun ikke her noe særlig gammel. Kjøpte henne i fjor sommer. Hun har ikke fått noe nytt bur, ingenting er utenom det vanlige bortsett fra formen hennes. Hun har alltid vært så spretten. Kan du hjelpe? Hva er grunnen? Hva kan jeg gjøre? Hilsen kanineier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 26. mars 2011 #2 Del Skrevet 26. mars 2011 Det er ingen her som kan fortelle deg hva som er galt med kaninen din og hva som kan løse problemet. Du må jo bare ta den med til dyrlegen og få den undersøkt. Ofte er det problemer med tennene som er årsaken når dyr ikke spiser, men dette kan jo være hva som helst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Del Skrevet 26. mars 2011 Ta kaninen din med til veterinæren du, Så får du et svar av noen med nok kompetanse. Lykke til, håper alt går bra med kaninen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Del Skrevet 26. mars 2011 Når en kanin hverken spiser eller drikker så er det ALVORLIG. REIS til dyrlegen, jeg mener det. Kom deg dit så fort du kan, bare de kan hjelpe deg. Gjør det for kaninen din, please. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anygirl Skrevet 26. mars 2011 #5 Del Skrevet 26. mars 2011 Heisann, hadde to marsvin engang. Og en dag så slutte te å spise og drikke.. Det viste seg å være forstoppelse.. Under følger noen generelle sykdomstegn: Kaninen kommer ikke bort for å hilse på deg når du gir den mat. Den har liten eller ingen matlyst. Den virker likeglad og nærmest apatisk Dersom kaninen har store smerter, vil den bli glassaktig i blikket, og skjære tenner Pelsen ser matt ut, kaninen har hårløse flekker. Kaninens avføring er løs eller den har ikke avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filmjenta Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2011 Heisann, hadde to marsvin engang. Og en dag så slutte te å spise og drikke.. Det viste seg å være forstoppelse.. Under følger noen generelle sykdomstegn: Kaninen kommer ikke bort for å hilse på deg når du gir den mat. Den har liten eller ingen matlyst. Den virker likeglad og nærmest apatisk Dersom kaninen har store smerter, vil den bli glassaktig i blikket, og skjære tenner Pelsen ser matt ut, kaninen har hårløse flekker. Kaninens avføring er løs eller den har ikke avføring. Hun har ikke tamt blikk. Pelsen er den samme fine. Men hun klør på magen en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Del Skrevet 26. mars 2011 Hun har VONDT i magen, kom deg til dyrlegen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anygirl Skrevet 26. mars 2011 #8 Del Skrevet 26. mars 2011 Hun har ikke tamt blikk. Pelsen er den samme fine. Men hun klør på magen en del. Jeg aner egentlig ikke, du får bare ta den med til dyrlegen. eller du kan avlive den å kjøpe ny. Beklager måten å si det på. Men om dyret ditt er veldig sykt så er det kanskje lurere og billigere å avlive den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsvin Skrevet 26. mars 2011 #9 Del Skrevet 26. mars 2011 Dyrlege dyrlege dyrlege! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsvin Skrevet 26. mars 2011 #10 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg aner egentlig ikke, du får bare ta den med til dyrlegen. eller du kan avlive den å kjøpe ny. Beklager måten å si det på. Men om dyret ditt er veldig sykt så er det kanskje lurere og billigere å avlive den Lurere og billigere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Del Skrevet 26. mars 2011 Altså, det er bare å komme seg avgårde til veterinær. Den lille kroppen blir fort dehydrert, og hvis den ikke har drukket på to dager er det fare på ferde. Jeg fatter jeg ikke hvorfor du forsøker å finne svar på Kvinneguiden i stedenfor å komme deg til vet. fort som f før dyret ditt dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 26. mars 2011 #12 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg aner egentlig ikke, du får bare ta den med til dyrlegen. eller du kan avlive den å kjøpe ny. Beklager måten å si det på. Men om dyret ditt er veldig sykt så er det kanskje lurere og billigere å avlive den Dyr er ikke bruk og kast objekter, det er du nødt til å lære deg først som sist. Når et dyr er sykt, så skal det ikke avlives fordi det er billigere, for så å skaffe seg et nytt dyr etterpå. Da må man gå litt inn i seg selv og spør om man er glad i det dyret man har, eller holde seg til materielle døde gjenstander. Kjære Trådstarter, en kanin som ikke spiser, som ikke drikker, viser klare sykdomstegn. Det aller sikreste er å ta henne med til dyrlegen. For å få i henne mat kan du få tak i noe som heter OxBow Critical Care som man kan hjelpe kaninen med å få i seg. Det inneholder alt det nødvendige kaninen trenger å få i seg, som hun ikke har fått i seg på lenge. Ikke la henne lide mer, for magesykdommer utvikler seg til en smertefull død for kaniner. Anbefaler deg en tur innom www.kanin.org, på forumet der. Der kan du lese mange gode råd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filmjenta Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 26. mars 2011 Altså, det er bare å komme seg avgårde til veterinær. Den lille kroppen blir fort dehydrert, og hvis den ikke har drukket på to dager er det fare på ferde. Jeg fatter jeg ikke hvorfor du forsøker å finne svar på Kvinneguiden i stedenfor å komme deg til vet. fort som f før dyret ditt dør. Ingen dyrlege er åpen i helgene, desverre. Har nok kjekket det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiaMaria86 Skrevet 26. mars 2011 #14 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg aner egentlig ikke, du får bare ta den med til dyrlegen. eller du kan avlive den å kjøpe ny. Beklager måten å si det på. Men om dyret ditt er veldig sykt så er det kanskje lurere og billigere å avlive den Rådene dine er idiotiske og jeg håper alle overser de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filmjenta Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 26. mars 2011 Dyr er ikke bruk og kast objekter, det er du nødt til å lære deg først som sist. Når et dyr er sykt, så skal det ikke avlives fordi det er billigere, for så å skaffe seg et nytt dyr etterpå. Da må man gå litt inn i seg selv og spør om man er glad i det dyret man har, eller holde seg til materielle døde gjenstander. Kjære Trådstarter, en kanin som ikke spiser, som ikke drikker, viser klare sykdomstegn. Det aller sikreste er å ta henne med til dyrlegen. For å få i henne mat kan du få tak i noe som heter OxBow Critical Care som man kan hjelpe kaninen med å få i seg. Det inneholder alt det nødvendige kaninen trenger å få i seg, som hun ikke har fått i seg på lenge. Ikke la henne lide mer, for magesykdommer utvikler seg til en smertefull død for kaniner. Anbefaler deg en tur innom www.kanin.org, på forumet der. Der kan du lese mange gode råd. Takk. Hun har helt normal mage, og er verken tam i blikket eller gretten. Sitter og koser med henne foran pcen og leser alle svarene. Så hopper hun opp på tastaturet. Og er nysgjerrig og ser rundt etter noe spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_Dreams Skrevet 26. mars 2011 #16 Del Skrevet 26. mars 2011 Det finnes dyrlegevakt. Alltid noen et eller annet sted som er på vakt. Dyrlegekontorene bytter på å ha ha vakt i helgene. Da er det et akutt nr du ringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 26. mars 2011 #17 Del Skrevet 26. mars 2011 Ingen dyrlege er åpen i helgene, desverre. Har nok kjekket det ja. Hvor bor du? Det er dyrlegevakt de fleste steder, men det er mulig du må kjøre et stykke. Det er ingen tvil om at du må få kaninen til dyrlege NÅ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrygirl Skrevet 26. mars 2011 #18 Del Skrevet 26. mars 2011 Selvom dyrklilnikken har stengt, må det finnes en akutt telefon eller lignene i området der du bor. Jeg vet at vetrinærer (til hest/storfe)har døgnvakt hele tiden, må gå an å søke opp de, og ringe de for tips! Skulle tru de klarer å ta seg av en kanin også! ville gjort det kjappest mulig, som alle andre sier her.. Hvis du venter over helga kan det være veldig veldig kritisk..(er vel det allerede kanskje..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #19 Del Skrevet 26. mars 2011 Mulig det kan være en forskjølelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_Dreams Skrevet 26. mars 2011 #20 Del Skrevet 26. mars 2011 I Bergen er nummeret til dyrlegevakten: 820 900 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå