Kayli Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Med våren og sola kommer også behovet for å vaske vinduer. Dette er arbeid jeg liker veldig lite, men det må jo gjøres. Er det noen som har gode tips til kjapp og effektiv metode?
Jamme Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jeg vasker rett og slett med klut og såpevann (evt. med litt eddik oppi). Spray har jeg aldri skjønt vitsen med. Hvis det er en stor flate går jeg deretter over med nal, som jeg tørker av i kantene for hvert strøk. På mindre flater (vinduer med sprosser og mindre speil) bruker jeg sammenkrøllet avispapir i stedet. Det er også fint å gnukke med avispapir på evt. skjolder når man har brukt nal.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Jeg bruker vann med zalo og litt salmiakk i. Det er det beste jeg har brukt og anbefaler sterkt, fjerner all møkk. Vasker over med rent vann etterpå. Bruker også nal. Er det noen skjolder igjen, tørker jeg over med en tørr microfiberklut.
Gjest luri Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Min svigermor lærte meg å bruke salmiakk istedet for vinduspray. Veldig effektivt
PS_Silli Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 (endret) Det beste å vaske vinduer med er Krystall Soda og Nylon Vask.. Det er en grunn til at de finnes - blant annet å gjøre glass skinnende rent uten striper. Spray er dyrt og unødvendig og avispapier med rent vann evt litt eddik i vil også løse opp møkk som bare det - men krystall soda og Nylon vask eier. Definitivt.. Hva skjer med at folk glemmer de gamle beste mot de yalla overreklamerte produktene? *sukk* Endret 26. mars 2011 av PS_Silli
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Blanding av zalo og salmiakk. Bruker nal etter at jeg har vasket over. En tørr klut til kantene der nalen ikke tar helt. Prøvde spray en gang og endte med å måtte vaske vinduer på nytt igjen. Ble bare skjolder. Nylonvask fungerer også bra.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Med våren og sola kommer også behovet for å vaske vinduer. Dette er arbeid jeg liker veldig lite, men det må jo gjøres. Er det noen som har gode tips til kjapp og effektiv metode? Jeg fyller en bøtte med såpevann. Litt salmi selvsagt. dytter moppen oppi og vasker i vei. flere ganger. Så tømmer jeg masse rent vann over. Til slutt tørkerull og jifblå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå