Sarah85 Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 God dag. Idag var jeg innom en velværebutikk og fikk nappet øyenbrynene mine. Hadde ganske mørke og tykke bryn fra før. Hun gjorde forsåvidt en grei jobb, men jeg savner mitt "buskete" utseende veldig. Er selv i midten av 20-årene og har i min livstid gjort lite med brynene. Har vokset en gang (5 år siden) og nappet lite selv (kanskje 5 ganger). Jeg har derfor vært snill med hårsekkene. Men kan de likevel dø av nappingen? Er det stor risiko for at hårene ikke vokser ut igjen? Eller at færre vokser ut igjen? Hvor lang tid kan det ta? Jeg er kjemperedd for at det skal bli slikt resten av livet. Savner "buskene" mine, og angrer veldig på hele nappingen. Håper veldig på råd fra dere på forumet! Med vennlig hilsen Sarah
Gjest Fikira Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har nappet i hvertfall et tiår...enda så vokser så og si alt ut igjen om jeg slutter å nappe. Så ville ikke bekymret meg nevneverdig. 2
9naah Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Er vel bare å vente på at de vokser ut igjen. Tvilsomt at de plutslig slutter å vokse mere.. Trenger nok ikke være redd for det før en er skikkelig gammel (tror jeg).
Gjest Heloise Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Mener å huske at hårsekkene kun tar skade om man napper og det begynner å blø. Men du trenger nok ikke bekymre deg så mye, skal litt til før de blir skadet. Jeg får aldri tilbake brynene mine helt, takket være en heller dårlig opplevelse jeg ikke selv var skyld i, men det er ingen krise De kommer tilbake, don't worry
Sarah85 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2011 Takk for svar. De har ikke blødd, men har to "hull" etter to nappet hår blant annet. Betyr dette at de er vekke med hårsekk og alt? Jeg må spørre, for jeg er skikkelig bekymret for at alt er borte for godt. Selv etter en gangs napping. ? Mener å huske at hårsekkene kun tar skade om man napper og det begynner å blø. Men du trenger nok ikke bekymre deg så mye, skal litt til før de blir skadet. Jeg får aldri tilbake brynene mine helt, takket være en heller dårlig opplevelse jeg ikke selv var skyld i, men det er ingen krise De kommer tilbake, don't worry
Gjest Heloise Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Nei hårsekken forsvinner ikke så lett, de må fjernes kirurgisk hvis de skal vekk. Er nok bare hårene som er tykke og da ser det ut som hull, men det kommer tilbake stort sett. Som min gamle hudpleielærerinne en gang sa "Hår er dumme, de kommer alltid tilbake!"
Sarah85 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2011 Kjekt å høre! Jeg håper virkelig at "buskene" mine kommer tilbake, og at de er like tykke og mange i antall som før. Kjipt om jeg skal bli straffet for livet for en gangs napping.... Noen andre som har erfaringer med om de vokser ut igjen eller ikkè? Nei hårsekken forsvinner ikke så lett, de må fjernes kirurgisk hvis de skal vekk. Er nok bare hårene som er tykke og da ser det ut som hull, men det kommer tilbake stort sett. Som min gamle hudpleielærerinne en gang sa "Hår er dumme, de kommer alltid tilbake!"
Paine Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Ingen fare. Har også nappet dem i mange år, hårene kommer alltid tilbake.
Gjest Heloise Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Jeg kan jo fortelle deg min historie! Jeg har lite bryn igjen, pga. heftig napping fra jeg var liten. Har alltid hatt en mild form for "triclotillomani" (dvs. hekta på å rive ut hår, hos meg var det øyebryn og øyevipper) så jeg kjenner grunnen i alle fall. En dag for flere år siden bestemte like gjerne en bekjent seg for å smøre Veet hårfjerningskrem på øyebrynene mine også (MEGET ufrivillig! Jeg ble rasende!) Alt håret datt selfølgelig av selvom jeg vasket kremen av med en gang. Men jeg har bryn enda! Riktig nok ikke mye da jeg fra naturens side har lite hår der, men de er like lange som alltid
Sarah85 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2011 Tusen takk for at du svarer meg, og at du er så åpenhjertig i dine svar. Jeg blir alltid positivt overrasket over at folk tar seg tid til å svare på andres spørsmål eller bekymringer - og forsøker å hjelpe selv på spørsmål der jeg har mer kompetanse. Kjempetakknmelig for all råd, spesielt siden jeg ble litt stresset av akkurat dette. (forfengelig - ja, det er vel vi alle innimellom:)) Og bra at du ikke "skammer" deg over din lidelse! De fleste av oss har noe selv som vi sliter med. Like greit å være åpen om det. Jeg kan jo fortelle deg min historie! Jeg har lite bryn igjen, pga. heftig napping fra jeg var liten. Har alltid hatt en mild form for "triclotillomani" (dvs. hekta på å rive ut hår, hos meg var det øyebryn og øyevipper) så jeg kjenner grunnen i alle fall. En dag for flere år siden bestemte like gjerne en bekjent seg for å smøre Veet hårfjerningskrem på øyebrynene mine også (MEGET ufrivillig! Jeg ble rasende!) Alt håret datt selfølgelig av selvom jeg vasket kremen av med en gang. Men jeg har bryn enda! Riktig nok ikke mye da jeg fra naturens side har lite hår der, men de er like lange som alltid
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har nappet i 6 år, siste 3 årene har jeg prøvd å spare ut igjen til slike bryn jeg hadde før jeg begynte men den gang ei.. De har blitt litt tykkere, men ikke mye. Både min og min venninnes mor har halve bryn og de skylder på nappingen. Så jeg vet ikke helt, kanskje det er genetisk. 1
Sarah85 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2011 Uff, blir bekymret av slikt. Er redd for at jeg har ødelagt alt. Men husker du om de vokste ut igjen i begynnelsen (i din nappeperiode)? Måtte du nappe lenge før du merket forskjell? Jeg har bare nappet en gang, så jeg håper jo at jeg ikke kan ha ødelagt for mye på den ene gangen...? Jeg har nappet i 6 år, siste 3 årene har jeg prøvd å spare ut igjen til slike bryn jeg hadde før jeg begynte men den gang ei.. De har blitt litt tykkere, men ikke mye. Både min og min venninnes mor har halve bryn og de skylder på nappingen. Så jeg vet ikke helt, kanskje det er genetisk.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #13 Skrevet 26. mars 2011 Uff, blir bekymret av slikt. Er redd for at jeg har ødelagt alt. Men husker du om de vokste ut igjen i begynnelsen (i din nappeperiode)? Måtte du nappe lenge før du merket forskjell? Jeg har bare nappet en gang, så jeg håper jo at jeg ikke kan ha ødelagt for mye på den ene gangen...? Tviler på noe skjer av en omgang med napping. Jeg hadde en stund veldig tynne bryn og nappet nesten hver 3 dag i 2-3 år. Nå er det bare behov for å nappe en gang i måneden om de skal se velstelt ut, noe jeg ikke gjør siden jeg sparer ennå men.
Amélie E. Skrevet 26. mars 2011 #14 Skrevet 26. mars 2011 Jeg forstår din bekymring, har aldri nappet og kommer ikke til å gjøre det, har hørt både ja og nei når det gjelder utvekst etter napping, men hvis dine har kommet tilbake tidligere gjør de vel det med aller størst sansynlighet denne gangen også :-) Men jeg ville ikke nappet noe mer hvis jeg var deg, og forsøkt tenke på noe annet til brynene vokser ut igjen. Har hørt at hyppig napping etterhvert gjør hår og hårvokst tynnere. Hørt at E-vitamin kan være godt for hårvekst, kanskje du kan forhøre deg om du kan smøre litt flytende E-vitamin fra kapsler på brynene? Har av og til kommet til å lugge vekk et sort hår som er mye lenger enn de andre hårene på armen min, det vokser ut, men det har blitt bertaktlig spinklere med tiden. Lykke til! Har troen på at dette går helt fint :-) Ps: jeg vil spørre om noe som mange sikkert synes er et dumt spørsmål (og jeg tilsikter ikke spørsmålet til deg TS, det høres jo ut som dette ikke er en prosedyre du gjennomgår ofte:): Hvorfor napper kvinner brynene ut for siden å male de på igjen? Er ikke dette mye arbeid også? Og hvorfor napper enkelte kvinner ut nesten hvert eneste øyebryn (dette blir jo et veldig unormalt utseende)? Jeg spør virkelig ikke for å være ekkel eller dum, synes bare at naturlige øyebryn er så vakre, imens de som er nappet kan se veldig kunstige ut og bli å stå i feil proporsjoner til resten av ansiktet. Jeg liker mine sorte tykke bryn, men vet at enkelte stylister eller kosmetister ville klødd i fingrene hvis de fikk øye på dem, og hadde elsket å gå løs på meg med lukeredskapene sine. Ved en svært sjelden anledning soter jeg de derimot litt ekstra :-)
Gjest Tigress Skrevet 28. mars 2011 #15 Skrevet 28. mars 2011 Eg trur nok det er ganske greit om det berre er ein gong. Eg har nappa buskaset mitt i over ti år, og sjølv om det no er ei prøving å få grodd ut underkanten på det tynnaste av dei, så må eg framleis plukke rot frå dei fleire gonger i veka. Augebryna mine er imperialistiske, dei vil eigentleg leggje under seg heile andletet mitt, trur eg. Men ha tolmod, det tek nok litt tid før dei blir tjukke att. Om dei er grufullt tynne så napp berre dei håra som er mellom augebryna og prøv å halde deg unna dei som er i sjølve brynet. Det går nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå