Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har et problem med kompaktkameraet mitt (eller hva det heter!).

Det er denne typen:

Canon PowerShot SX110 IS.

Det som er problemet er at den ikke fungerer, og sånn har det vært helt siden jeg fikk det (for et par år siden).

Har nå et speilreflekskamera jeg bruker, men jeg skulle gjerne brukt dette kameraet til videoopptak, siden det ikke er mulig på speilreflekskameraet og jeg ikke gidder å kjøpe et videokamera :P

Det går på vanlige AA-Batterier. Har noen oppladbare batterier, og har vanlige engangsbatterier.

Ca 3-4 sekunder etter at jeg putter inn nye batterier, skrur det seg av og klager på "lavt batteri". Det står noen ganger "vennligst bytt batterier".

Da jeg først fikk det, fungerte det i rundt 5 minutter. Enda mindre hvis det var kaldt.

Så jeg måtte skru av kameraet hele tiden og ikke ta mange bilder av gangen hvis batteriet skulle vare.

Men nå i det siste har det tatt helt av. Jeg putter inn nye batterier, og etter 5 sekunder er det liksom dårlig batteri, så det skrur seg av. Utrolig irriterende!

Regner med at det er noe feil med kameraet siden det har vært veldig dårlig fra dag 1. Eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse det?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager klaget du ikke på kameraet med en gang du fikk det? Tydelig at noe er galt med det.

• Liker 2
Gjest Heloise
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe et kamera med oppladbare batterier, ikke AA-batterier? Levetiden på AA-batterier er ikke veldig bra.

Jeg anbefaler deg å investere i et kam. med annen type batteri.

Jeg har aldri hatt noe batteriproblemer med mine Fujifilm eller Panasonic kameraer med li-ion batterier.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager klaget du ikke på kameraet med en gang du fikk det? Tydelig at noe er galt med det.

Aner ikke! Burde ha gjort det!

Men jeg fikk det i bursdagspresang av noen, så kjøpte det ikke selv. Sa ifra at det ikke fungerte så bra, men trodde liksom at det var batteriene det var noe i veien med, ikke kameraet!

Hvorfor ikke kjøpe et kamera med oppladbare batterier, ikke AA-batterier? Levetiden på AA-batterier er ikke veldig bra.

Jeg anbefaler deg å investere i et kam. med annen type batteri.

Jeg har aldri hatt noe batteriproblemer med mine Fujifilm eller Panasonic kameraer med li-ion batterier.

Joa, når jeg blir rik skal jeg det :P

Det koster vel rundt tusenlappen for et videokamera?

Er ikke noe jeg er ekstremt interessert i eller noen ting, men innimellom vil jeg filme litt osv, og da er det så utrolig irriterende når kameraet suger!

Gjest Heloise
Skrevet

Du har et kompaktkamera (foto antar jeg) og vil egentlig ha et videokamera?

Da hadde jeg kastet det nåværende kameraet i søpla, og spart opp til et videokamera :)

Hvis du uansett har speilreflekskamera som du bruker, er et kompaktkamera ubrukelig spesielt hvis du bare skal filme med det.

Skrevet

Bruker du stadig samme type batteri? Jeg hadde et Canon Powershot som gikk på AA-batterier for en del år siden, det var svært kresent på batteritypen. Billige batterier fra f.eks. IKEA førte til akkurat det du beskriver, mens levetiden med dyre batterier (Duracells dyrere modeller) var fin. Billigbatteriene var ikke egentlig tomme når kameraet klaget, jeg kunne flytte dem over i mp3-spiller/lommelykt og bruke dem der.

• Liker 2
Skrevet

Bruker du stadig samme type batteri? Jeg hadde et Canon Powershot som gikk på AA-batterier for en del år siden, det var svært kresent på batteritypen. Billige batterier fra f.eks. IKEA førte til akkurat det du beskriver, mens levetiden med dyre batterier (Duracells dyrere modeller) var fin. Billigbatteriene var ikke egentlig tomme når kameraet klaget, jeg kunne flytte dem over i mp3-spiller/lommelykt og bruke dem der.

Dette kan jeg skrive under på! Jeg har nemlig også opplevd akkurat det samme med mitt Canon Powershot. De billigste batteriene, som ofte er helt flate (uten "furer")i den ene enden, fungerer bare noen sekunder. Jeg har kjøpt de dyreste Panasonic-batteriene til 60 kroner for 4 stk, og de holder veldig lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Du har et kompaktkamera (foto antar jeg) og vil egentlig ha et videokamera?

Da hadde jeg kastet det nåværende kameraet i søpla, og spart opp til et videokamera :)

Hvis du uansett har speilreflekskamera som du bruker, er et kompaktkamera ubrukelig spesielt hvis du bare skal filme med det.

Tenkte det kunne være kjekt å bruke det en har istedet for å kjøpe og kjøpe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve litt dyrere batterier!

Takk for tips!

Har prøvd duracell osv, men varer ikke noe særlig.

Har som sagt også oppladbare AA batterier.

Skrevet

Skal prøve litt dyrere batterier!

Takk for tips!

Har prøvd duracell osv, men varer ikke noe særlig.

Har som sagt også oppladbare AA batterier.

Sorry, men jeg tror kameraet ditt er håpløst. At det er en overledning eller noe elektrisk feil på det. Bruk heller penger på nytt kamera enn på nytt batteri, og hvis garantidatoen ikke har løpt ut, (2år?), så får du ta kontakt med din giver og ta det på reklamasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, takk for tipset! Det er sikkert garanti på det!

Skrevet

Har et canon Ixus kompakt kamera, det har et "batteri" som jeg tar ut og lader i en lader som fulgte med. Er sikkert 3 år gamelt nå, og fungerer utmerket. Det samme batteri har det andre kameraet mitt Canon Eos 1000D. Ville aldri kjøpt et kamera med vanlige batterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...